Miten pääsen eroon pienenpienistä mustista kärpäsistä kukkaruukuissa?
Kommentit (33)
annat mullan kuivua kunnolla, samalla voit houkutella niitä tuollaiseen tiskivesiansaan.
Tosiaan pidä multa pintakuivana ja suosi altakasteluruukkuja. Kaupasta saa myös joitain myrkkytikkuja ruukkuun mutta niitä en ole kokeillut.
harsosääskiä. anna pintamullan kuivahtaa - toukot kuolee eikä tuu lisää niitä. aikuiset öttiäiset menee keltaisiin liima-ansoihin
Lähteeköhän, kun viimeisetkin amaryllikset viskaa pihalle? Niistä ne taas tänäkin vuonna tuli. Ens vuonna en osta ainuttakaan.
Onko ne niitä pienipalkkaisia sittiäisiä?
Syvä lautanen tai muki, johon:
-vettä
-astianpesuainetta (pakollinen, koska se rikkoo veden pintajännityksen)
-etikkaa
-siirappia tai hunajaa
Lautasen/lasin pohja täyttyy pikkukärpäsistä
Kuulostaa siltä että pidät mullan liian kosteana. Tosiaan kastele alakautta. Jos ei ole suötävä kasvi niin raidia voi käyttää.
Vihapuhetta ja ilmottu. Suunnittelet massamurhaa Tolulla.
Amarylliksiä en koskaan edes kastele, mutta ne perkuleet tuleekin siitä sipulista. Tämä on nähty.
Muutama tulitikku multaan siten, että rikkipää juuri ja juuri näkyy.
Hei Ap, mummoni käytti aina kukkakärpäsiin/lentäviin ötököihin, keitetyn kahvin puruja. Niitä hän laittoi kukkaruukuissa oleviin kukkien juurelle mullan päälle ja ne hävisi heti. Olen itse kokeillut ja toimii. Jos itse juot kahvia, pistä porot kiertoon multaan, se toimii ja on halpaa.
Imurilla saa lentävät ötökät pois.
Oikeasti Toluvesi tappaa ne pieneliöt. Se lukee jopa kodinhoito-oppaissa. Ja pese banaanit kun tuot ne kaupasta.
Pieneen kulhoon mehua , astianpesuainetta ( vie pintajännityksen) hukkuvat tähän. Pariviikkoa ja meiltä hävisi pikkukärpäset tällä keinoin. Sijoita lähelle kukkia.