Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pääsen eroon pienenpienistä mustista kärpäsistä kukkaruukuissa?

Vierailija
19.04.2017 |

Kertokaahan.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei Ap, mummoni käytti aina kukkakärpäsiin/lentäviin ötököihin, keitetyn kahvin puruja. Niitä hän laittoi kukkaruukuissa oleviin kukkien juurelle mullan päälle ja ne hävisi heti. Olen itse kokeillut ja toimii. Jos itse juot kahvia, pistä porot kiertoon multaan, se toimii ja on halpaa.

Eikös to ole nyt hieman raakaa. Porot kiertoon multaan?

Vierailija
22/33 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinporot mullanpäälle ruukkuihin, ne kuolee siihen. Eikä ne lisäännyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei Ap, mummoni käytti aina kukkakärpäsiin/lentäviin ötököihin, keitetyn kahvin puruja. Niitä hän laittoi kukkaruukuissa oleviin kukkien juurelle mullan päälle ja ne hävisi heti. Olen itse kokeillut ja toimii. Jos itse juot kahvia, pistä porot kiertoon multaan, se toimii ja on halpaa.

Eikös to ole nyt hieman raakaa. Porot kiertoon multaan?

Jep jep tiesit kyllä, että tarkoitin kahvinporoja! Hyvä juttu muuten:)

Vierailija
24/33 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on keijuja. Ei niille saa tehdä pahaa.

Vierailija
25/33 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanikärpänen on eri kun kukkakärpänen, niin toimiiko muka tuo sama ansa kukkakärpäsiin 🤔

Vierailija
26/33 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on nuo harsosääsket vallanneet kukkien mullan. Vasta vähän aikaa sitten tajusin, että ne ovat niitä. Luulin että meillä on banaanikärpäsiä. 

Otin heti kokeiluun tuon nesteen. Laitoin lasiastiaan etikkaa, vettä, fairya ja vaahterasiirappia. Kokeillaan meneekö lentävät pirulaiset sinne. 

seuraavasta kahvista laitan kahvinporot kasvien juurelle. Toivottavasti toimii.

Vierailija
27/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta samat taistelut edelleen. Vaihdoin mullat huonekasveille ja alkoi hirmuinen harsosääski-invaasio. Aion voittaa tämän taistelun, kaikki ketjun konstit on käytössä jo paitsi kahvinpurut. 

Vierailija
28/33 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset tikut eivät (kuulemm) sisällä rikkiä.

Vierailija
29/33 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaada multaan reilusti niin kuumaa vettä kuin missä pystyt hetken kättä pitämään, kuolevat. Kasvit yleensä kestää. Jatkossa ei ylikastelua ja pinnalle jotain lecasoraa tms.

Vierailija
30/33 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harsosääsket eivät pääse munimaan multaan, kun mullan pinnan peittää parin sentin kerroksella lecasoraa.

Liima-ansat voivat vähentää sääskien määrää, mutta kokonaan niistä ei ansoilla pääse eroon.

Vierailija
31/33 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kasvit pihalle ja uudet tilalle. Ei harsosääskistä muuten eroon pääse. Jatkossa lopetat kaupan ruukkuyrttien ja salaattien kantamisen kotiin.

Vierailija
32/33 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on lecasora? Missä sitä myydään?

Vierailija
33/33 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jokaisessa ruukussa soraa päällä ja kaikki altakasteluruukkuja. Myös omenaviinietikka-ansa käytössä. Silti noita örkkejä riittää. Tuun hulluksi kun ne tunkee väkisin naamalle 🤬 Seuraavaksi ostan kahvia vaikka en edes juo sitä. Pakko saada nuo hengiltä!