Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omaa rauhaa rakastava

Vierailija
19.04.2017 |

Muutettiin melko vasta ok-taloon. Meillä on 1v3kk tyttö. Aita-naapureina meillä on perhe joilla 10 ja 6v tytöt. Naapurin emäntä joskus pihaltaan huuteli mulle, että voisiko heidän tytöt tulla meille joskus kylään leikittämään tätä meidän pientä. Vastasin että voi tulla. Nyt käyvät aika useasti, esim.koulun jälkeen tämä 10v tulee meille. Hänellä taitaa olla tylsää kotona kun vanhemmat vielä töissä ja siksi tulee meille. Tietävät että olen " aina kotona" koska hoitovapaalla. Perheen äiti sanoi että heidän tytöt voisi olla avuksi mulle kun kyläilevät, kun kuulemma tykkäävät pienten kans olla eikä omia pieniä sisaruksia ole. Minä voisin esim.siivota rauhassa kun tytöt leikittävät meidän pientä.
Itse olen omaa rauhaa rakastava, en mielellään ottaisi kovin usein naapurin lapsia kylään enkä halua muutenkaan olla liian läheisissä väleissä naapureiden kanssa. Jos ole pihalla lapseni kanssa, naapuri lapsi/lapset saattavat tulla kysymättä meidän pihalle ja touhuaa minun pienen kanssa. Kerran sanoin että tule joku toinen päivä, nyt alan nukuttamaan lastani vaunuissa. Ennen nukuttamista mentiin sisälle vaihtamaan kuivat housut, niin tämä naapuri lapsi tuli vain perässä sisälle eikä lähtenytkään kotiin. sitten tämä tyttö auttoi taaperoni vaunuihin ja otti vaunut ja lähti kävelemään vaunjen kanssa, ajatteli varmaan olevan avuksi(?). Itse olin ajatelut että lähden yksin lenkille vaunujen kanssa.

Eilen naapurin äiti tuli soittamaan ovikelloa tyttärensä kanssa ja kysyi voiko tämä tulla meille siksi aikaa kun äiti käy hakemassa eskarilaisen kotiin. Lapseni heräsi siihen kun tulivat, tämäkin mulla harmitti. Sanoin että voi tulla, äiti sitten läksi ja sanoi että tulee hakemaan lapsensa tunnin kuluttua kotii kun ruoka on valmis. Tuossakaan en voinut kieltäytyä, koska tulivat ovelle asti. Äiti otti mun puh.nron, jatkossa toivottavasti soittaa jos tarvii apua tai jos lapsensa haluaa tulla meille kylään. Sitten olisi helpompi minun vastata että nyt ei sovi.

Olenko outo ihminen kun koen tämän hieman rasittavaksi? Haluan että voin omalla pihalla olla rauhassa ilman että sinne tulee porukkaa. Eikä lapseni ole vielä kiinnostunut niin rajuista leikeistä kuin 6 vuotias, ei kiipeile pihalla lumivuorella tms. Muutenkin on motorisesti hidas ollut tämä meidän lapsi, myöhään oppi kävelemäänkin. Naapurin lapset ovat usein käyneet pyytämässä lastani ulos pulkkamäkeen, yksin en näin pientä todellakaan päästä lasten kesken leikkimään vaan aina on oltava aikuinen mukana. Vähän ihmettelenkin miten 6 ja 10v on noin kiinnostuneita näin pienen lapsen seurasta. Sen huomaa että ovat paljon hoitaneet pieniä, ( pätevät paljon ja ovat pikkuvanhoja)kuulostaa että tietävät tosi paljon vauvan hoidosta. Ihan mukava että joksus käyvät viihdyttämössä lastani mutta en jaksa kovin usein. Naapurin äiti sanoi minulle että voin vapaasti soitella heille ja pyytää lapsia kylään jos haluan itse vaikka siivot tms. Hänkin antoi ymmärtää kun pyysi numeroani että voisi soitella tarvittaesss. En aijo itse soitella, jos hän huomaisi sitten että en kaipaa heidän apuA enkä pyytele kylään, jospa hekin jättäisivät meidät "rauhaan". KuulostamPa inhottavalta nyt kyllä.. mitä ajatuksia?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulla on oikeus omaan elämään, rauhaan. Voisiko asiasta sanoa kohteliaasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla