G: Mihin aikaan pyykkikone käy vielä teillä kerrostalo/rivariasujat?
Itse olen pitänyt rajana, että seitsemän jälkeen en enää konetta laita pyörimään, pari tuntia kone yleensä pyörii. Ihan noin niinkun vain naapureita ajatellakseni, koska meillä molemmista seinänaapureista (rivari) kuuluu pesukoneen ääni.
Mutta toisessa naapurissamme käy pesukone usein vielä lähellä puoltayötä..
Kommentit (5)
alkaa ainakin meidän talossa klo:22, joten siihen asti kone pyörii.
Itse en edes ole kotona ennen puoli kahdeksaa..
usein saattaa pyöriä muutenkin vielä 23 maissa, koska naapurissa ei kuitenkaan nukuta siihen aikaan.
ja pidetään sääntönä että suunnilleen klo 19 viittii vielä laittaa päälle koneen, mutta sitäkin aiemmin jos meinataan kuivurilla kuivata, koska molemmissa kestää kauan. Eli hiljaista olisi 21, tai 22 viimeistään. Välillä teemme poikkeuksen (harvoin), jolloin käynnistämme tiskarin tai pyykkikoneen vielä ysiltäkin jos on joku painava syy. Esim eilen haisivat tiskit koneessa (tai putkessa vanhat ruuat tai jotain) NIIN kamalalle että koko kämppä hais kun sen avas, niin päätettiin että pakko laittaa päälle illalla. Sori vaan naapurit :P
Meidän 6 hengen perheessä pestään joskus kolmekin koneellista päivässä.Onneksi ääni ei häiritse naapureita, sillä makuuhuoneet sijaitsevat yläkerrassaj a kone jyllää alakerrassa, seinän takana naapurin alakerran vessa. Meidän talossa ei muutenkaan juuri kuulu äänet seinien läpi.
Mä yritän laittaa alkuillasta päälle. Jos oon joskus laitanut kahdeksan aikaan niin vain 30 asteen pikapesun.
Kerrostalossa asutaan.