Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmis- ja ihmissuhdetuntijat apua! Miksi miehellä ollut seksisuhde eksään on ongelma?

Vierailija
18.04.2017 |

Noniin tiedän täältä löytyvän valtavat määrät ihmistuntijoita ja kaipaisinkin nyt apuanne palstailijat.

Mistä se johtuu, että monesti uudessa (ja vanhemmassaskin) suhteessa kumppaneiden entiset koetaan ongelmallisina ja heihin suhtaudutaan negatiivisesti sen kummemmin edes tuntematta kyseisiä ihmisiä henkilökohtaisesti.

Aihe on siksi mielen päällä, että itselläni on suht tuore ihmissuhde. Aluksi puhuttaessa suhdehistorioistamme mies kertoi olleensa vuosia sinkku ennen minua.
Kuukausia myöhemmin eri yhteydessä tuli kuitenkin ilmi, että miehellä oli vuosia kestänyt seksisuhde eksäänsä. Hän oli siis eronnut minua edeltäneestä tyttöystävästä vuosia sitten, mutta jatkanut kuitenkin tämän kanssa panemista vuosia (!!! :D) kunnes vain n. pari kuukautta ennen meidän tapailumme alkua meni homma puihin heidän välillä. Hämmennyin totaalisesti asiasta, ja itseäni ahdistaa, että koko kuvio pyörii mielessäni jatkuvasti.
Ymmärrän toki, että heidän suhde ei varsinaisesti kuulu minulle, ja asia on ollutta ja mennyttä ja historiaa.
Näin analyyttisenä ja itseäni tutkailevana ihmisenä haluaisin kuitenkin ymmärtää itseäni paremmin ja tietää MIKSI asia häiritsee minua niin paljon.
Ehkä en kykene ymmärtämään, että voi olla vällyjen välissä oman eksänsä kanssa ilman, että siinä olisi mitään tunteita. Ja on ristiriitaista, että mies sanoo olleensa sinkku, sillä jotain sitoutumistahan se vaatii, että panet eksää vuosikaudet. Etenkin kun heillä ei saanut olla muita.
Kyselin mieheltä joitain lisätietoja asiasta, mutta hän ei ymmärrettävästi kertonut oma-alotteisesti kovinkaan paljon. Täsmensi vaan, että saattoivat olla pitkiä aikoja puhumatta ja, että molemmat sai kuviosta mitä halusivat, mutta mitään parisuhteeseen viittaavaa hommassa ei todellakaan ollut.
Miksei miehen sanat riitä tuomaan mielenrauhaa? Miksi mietin liikaa? Onko kyse vaan siitä, että heidän toimimansa tapa on oman kokemusmaailmani ulkopuolelta ja en vain kykene ymmärtämään, että järjestely voisi olla jollekkin muulle luonteva?
Mietin jo, että onko itselläni jotain itsetunto-ongelmia, sillä ajattelen näin mutta koen muuten olevani ihan normaalilla järjellä ja itsetunnolla varustettu nainen enkä koe eksää minään uhkana.
En haluaisi vaikuttaa hullulta ja kysellä asiasta jatkuvasti, sillä mies sanoi ettei homma päättynyt hyvin ja ei halua puhua vanhoista päin persettä menneistä ihmissuhteista. Ymmärrän tämän. En itsekkään olisi halukas kertomaan omistani. Huomaan kuitenkin ajattelevani asiaa liian paljon ja se syö jopa hyvää fiilistäni uudesta suhteesta, että mietin menneisyyttä.

Onko kellään kokemusta vastaavasta? Tai kokemusta seksisuhteesta eksän kanssa? Miten on mahdollista, ettei vanhat tunteet nosta päätään siinä kaikkein intiimeimmässä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut suhteet päättyvät koska erotiikka katoaa ja kaikki tunnelma latistuu. Ollaan enää kämppiksiä jotka moikkaa ovella. Varsinaisesti suhteessa ei ole riitoja tai ongelmia mutta kaikki hellyys yms puuttuu. Tällaisen suhteen päättyessä eroon, voi osapuolten välit olla hyvin lämpimät ja kaverilliset. Jossain tilanteessa ehkä tulisi jälkeenpäin ajauduttua baari-illan jälkeen yhteiseen sänkyyn, muttei jatketa suhdetta kun ei se niin erikoista ollut, vaikkakin tuttua ja turvallista.

Toinen tilanne voisi olla kaksi ihmistä jotka ovat olleet yhdessä tulisessa suhteessa joka on täynnä seksiä, riitoja ja draamaa. Erotaan, mennään yhteen, erotaan, palataan taas yhteen. Viimeisen "eron" jälkeen janottaa vanha suola vielä ja päädytään panemaan muttei enää virallisesti jatketa suhdetta. Tämmöinenkin kuvio voisi jatkua pitkän aikaa.

Vierailija
2/5 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harrastin ex-mieheni kanssa seksiä VUOSIKAUDET. Siinä ei ollut tunteilla mitään tekemistä. Olimme vaan ihan kakarasta asti opetelleet nää seksiasiat kimpassa ja sitten mennä paukkasimme naimisiin, joka oli virhe. 

Mutta sinkkuina pyörittiin kylillä ja monta kertaa päädyttiin samaan sänkyyn. 

Joskus exä heittäytyi niinkin romanttiseksi, että soitti "oletko yksin himassa, pitäis saada pussit tyhjäksi".... ja jos olin sillä tuulella, niin kutsuin luokseni....

Toimi myös niin päin, että minä soitin ja kutsuin kahville, jota ei siis koskaan juotu.

Me tavallaan runkkasimme toisiimme. Takuuhomma. Kumpikin tunsi toisensa niin läpikotoisin, että homma toimi kuin pyörällä ajo.

Sitten aloitin seurustelun ja hommaan tuli monen vuoden tauko. Kunnes sitten erosin ja kiimoissani soitin exän työpaikalle. Hän oli tuolloin jo naimisissa mutta se ei tahtia haitannu yhtään.... Hän ei ollut oppinu mitään uutta. Minä puolestaan toin vähän uusiakin jutskia petipuuhiimme.

Sitten muutin toiselle paikkakunnalle ja olen onnellisesti naimisissa ja lapsiakin on. Enkä yhtään ole jäänyt exää kaipaamaan. 

Onpahan vaan nuoruuden hairahdus avioliitto. Harva tietää meidän paneskelumenneisyydestämme. Muutama lapsuudenkaveripiiristä, jotka ovat edelleen maisemissa asiasta tietää, mutta ei siitä puhuta. 

Eikä nykyinen mieheni tiedä tästä. Se on turhaa informaatiota, joka helposti ymmärretään väärin.

Kun tunteet on kuollu, on exän kanssa paneminen kuin kättely. Ei sen kummempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni häiritsisi, jos mies kokisi tarpeelliseksi avautua sinkkuaikojensa seksisuhteista. Kuten itsekin toteat, asia ei kuulu sinulle, se on mennyttä ja historiaa - miksi siis ylipäänsä olet halunnut kuulla menneistä?

(Itse tiedän miehestäni, ettei hänellä ole lapsia ja että hän on ollut vuosikymmeniä eksänsä kanssa - vieläkään en ole tullut kysyneeksi olivatko he naimisissa vai vain avoliitossa. Se tieto riittää minulle. )

Vierailija
4/5 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä jaksanut lukea loppuun, mutta minulla oli tällainen mies varmaan. Erottu jo vuosisitten virallisesti ja tyyppi etsii seuraa netistä ja tapailee varmaan naisia, mutta silti vinkui minun perään ja harrastelimme.

Se on enemmän varmaan vaan seuran hakua ja ehkä jotain läheisyyden kaipuuta kuitenkin, vaikka panemiseksi sanotaan.

Jos havaitset miehen salaislevan puheluja, niin voit olla varma että käy vonkaamassa exiäkin huonona päivänä, kun ei tunnu saavansa tarpeeksi huomiota sinulta.

Vierailija
5/5 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän asia häiritse sen takia, että mies on kertonut olleensa sinkku eli on suoraan kertonut tai epäsuorasti antanut ymmärtää, että suhde edelliseen tyttöystävään on päättynyt vuosia sitten, mutta näin ei ollutkaan tapahtunut. Mies on siis antanut virheellisen kuvan tilanteestaan. Mies on vähintään valehdellut jättämällä oleellisia asioita kertomatta. Sinulla on oikeus haluta tietää asioita hänen historiastaan juuri sen verran kuin haluat tietää, ja jos hän ei halua asioita kertoa, hänen pitäisi osata ja uskaltaa sanoa, että "en halua vastata". Koskaan valehteleminen tai oleellisten asioiden jättäminen kertomatta ei ole reilua. Mies on siis jossain määrin pettänyt luottamuksesi. Sen takia asia varmasti vaivaa. Ehkä jollain tasolla mietit, mitä muuta hän jättää kertomatta tai mitä muuta valehtelee. Ehkä jos olisin sinä, kysyisin häneltä suoraan, onko jotain muuta, mitä hän on jättänyt kertomatta. Jos sen jälkeen vielä tulee ylläreitä, niin sitten suosittelen laittamaan ko. miehen takaisin kierrätykseen.

Se on toinen asia, pystytkö ymmärtämään, että exän kanssa jatketaan seksiä ilman tunteita. Haluatko olla miehen kanssa, jolle on mahdollista harrastaa seksiä ilman tunteita? Tavallaan voi kysyä, onko ihminen ehyt ja tasapainoinen, jos vuosikaudet elää tilanteessa, jossa seksi ja tunteet ovat eri koreissa. Omasta mielestäni se ei kerro eheydestä. Ja jos ei ole ehyt, mikä on todennäköisyys rakentaa hyvää ja ehyttä suhdetta? Tietenkin, jos mies haluaa eheytyä, jos hän haluaa käsitellä asiaa ja haluaa muuttaa tuon kyvyn erotella seksi ja tunteet toisistaan niin tilanne omasta mielestäni näyttäisi paremmalta.

Olen käyttäytymistieteilijä, joten jotain teoriatietoa on tässä vastaukseni pohjalla, mutta en ole terapeutti, Vastuuvapaita näkemyksiä siis esitän :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän