Mihin Euroopan kaupunkikohteeseen 9-vuotiaan veljenpojan kanssa?
Hei mihin Euroopan kaupunkikohteeseen täti-ihminen matkaisi 9-vuotiaan veljenpoikansa kanssa tulevana kesänä? Vinkkejä ja kokemuksia kaivataan ja otetaan ilolla vastaan :)
Kommentit (9)
Lontoo, Harry Potter. Pariisi, Disney.
Kööpenhaminassa ainakin viihtyi tuon ikäinen loistavasti.
Mutta miksei ihan missä tahansa, jos ohjelma laaditaan lapsen mielen mukaiseksi. Ihan jokaisessa kaupungissa on lapsille kivaa.
(paitsi tietysti jossain Kouvolassa, Euroopan kaupunkikohde sekin)
Barcelona, varsinkin jos on futiksesta kiinnostunut. Oma nyt 11 v muistelee edelleen hartaudella Camp Nou -käyntiä!
Myös ääni Lontoolle, lapset tykkäsivät tosi paljon (9-13v)
Vierailija kirjoitti:
Hei mihin Euroopan kaupunkikohteeseen täti-ihminen matkaisi 9-vuotiaan veljenpoikansa kanssa tulevana kesänä? Vinkkejä ja kokemuksia kaivataan ja otetaan ilolla vastaan :)
Ei ehkä ihan ensimmäisenä mieleen tuleva kohde, mutta entäs Rooma? Jos lapsi on yhtään kiinnostunut historiasta, niin voisi olla ihan kivakin. Vaatii tietysti vähän etukäteissuunnittelua varmaankin. Ja rannallekin pääsee päiväreissulle paikallisjunalla.
Disclamer: minulla ei ole lapsia, enkä oikein osaa arvioida milllaisia 9-vuotiaat ovat.
Entäs München - lähellä siellä Saksan legoland? Onko jollakin kokemuksia tästä? T. Täti
Vierailija kirjoitti:
Entäs München - lähellä siellä Saksan legoland? Onko jollakin kokemuksia tästä? T. Täti
On kokemusta. Ensinnäkin, siellä on kuuma, kun on kuuma. Kannattaa siis mennä alkukesästä. Legoland menee tukkoon, kun saksalaisten kesälomat alkaa siinä heinäkuun alussa. Senkin takia kannattaa mennä alkukesästä. Deutsches museum on valtava, mutta saattaisi olla parempi vähän vanhemmille.
Itse miettisin kohdetta lapsen kiinnostuksien mukaan. Mitä kieliä opiskelee koulussa -> voisiko kohteen valikoida tämän mukaan? Entä harrastukset? Onko koulussa puhuttu jostain tietystä asiasta, jota voisi olla kivaa mennä katsomaan: Pisan kalteva torni, Eiffel-torni...?
Seuraavaksi tulisi sitten a) paikan saavutettavuus ja hinta, b) ajankohta.
Itse pidän ajankohdan valintaa hyvin tärkeänä. Euroopan isoimmat turistikohteet on kesällä oikesti todella ruuhkaisia ja kuumia. En ikinä lähtisi viemään lasta Rooman 40-asteen helteeseen!
Vastailepa vähän noihin kysymyksiin niin palataan asiaan
Lontoossa on ainakin vaikka mitä kivaa tuonikäislle.