Miten ihmeessä ihmiset onnistuvat kolauttelemaan autonsa ovilla muiden kylkiä???
Nyt kun sai auton viimein kunnolla käsin pestyä, niin kyljet täynnä jälkiä!!!
En voi ymmärtää miten se onnistuu muuten olemalla välinpitämätön muiden omaisuutta kohtaan. Itsellä ei ikinä ole ovi osunut muiden autoihin ja jos olisi ahdas paikka niin pysäköisin autoni kauemmaksi.
Ärsyttäääääää!
Kommentit (54)
Ei suurinta osaa ihmisiä kiinnosta etenkin jos oma auto joku halpis.
Lapsiperheet!!! Ketkäs muut? Itsekkäitä paskiaisia!
Ymmärrän ahdistuksen. Meilläkin auton kyljet naarmuja täynnä. Onneksi uudemmissa autoissa alkaa olemaan 360-kamerat. Kolauttelijat jää tulevaisuudessa aina kiinni. Videota vaan poliisille ja vakuutusyhtiöön ja lasku varomattomalle autoilijalle.
Kattelin kanssa että joku ottanut osumaa meidän autoon kunnolla jossain. Ei hetkauta tässä autossa onneksi kauheasti, vanha ku taivas :) Itellä liukuovet joten tuskin oma vika ainakaan. Lasten kanssa liukuovet on just hyvät ku ei tarvi varoitella joka kerta ahtaalla parkkiksella siitä oven avaamisesta.
Lähdetään ensin siitä, että ylipäätään parkkipaikat on liian pieniä.
Toisekseen myös se oma parkkeeraus kannattaa tarkistaa eli jos parkeeraat ihan viivan tuntumaan niin tietysti sille puolen jää vähempi tilaa..
Kolmanneksi ihmiset on erikokoisia eikä kaikki mahdu luikertelemaan siitä raosta mikä jää ettei vahingossakaan kolhi toista autoa.
Neljänneksi jos sulla on esim turvakaukalo niin ne ovet on vaan saatava täysin auki että voi laittaa kaukalon kunnolla kiinni...
Joskus itsestä tuntuu kuin pitäis viivottimella tsekkaa että on ihan keskellä ruutua eikä siltikään auta, kun en ole yksin siellä parkkipaikalla....
Yleensä niillä kolhijoilla on max.1000€:n auto. Köyhien kateutta. Meillä jää toinen vahtimaan autoon, jos on kovin ruuhkaista. Itsellä polvileikkaus edessä, joten mukava jäädä huilimaan autoon. On meillä myös kamera. Hyväosainen EI VAHINGOITA toisen omaisuutta, perseaukinen köyhä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Toisekseen myös se oma parkkeeraus kannattaa tarkistaa eli jos parkeeraat ihan viivan tuntumaan niin tietysti sille puolen jää vähempi tilaa..
Kolmanneksi ihmiset on erikokoisia eikä kaikki mahdu luikertelemaan siitä raosta mikä jää ettei vahingossakaan kolhi toista autoa.
Neljänneksi jos sulla on esim turvakaukalo niin ne ovet on vaan saatava täysin auki että voi laittaa kaukalon kunnolla kiinni...Joskus itsestä tuntuu kuin pitäis viivottimella tsekkaa että on ihan keskellä ruutua eikä siltikään auta, kun en ole yksin siellä parkkipaikalla....
Joa olet niin isokokoinen tai tarvitset oven täysin auki turvakaukalon takia, niin silloin et pysäköi kenenkään viereen. Isokokoisena kävely tekee hyvää ja turvakaukalo ei ole tekosyy muiden omaisuuden vandalisointiin
Ihmiset ovat välinpitämättömiä. Yhtään ei huomioida toisten omaisuutta ja tilankäyttöä. Mikäli mahdollista, itse yritän viedä parkkiin vähän kauemmaksi (esim. marketin pihalla), jossa on väljempää. Kävelen ylimääräiset metrit oikein mielelläni. Kaupunkitilateissa on vaikeampaa, kun paikkoja ei ole vapaana. Silloin on pakko ottaa se ruutu, joka ensimmäisenä vapautuu.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun sai auton viimein kunnolla käsin pestyä, niin kyljet täynnä jälkiä!!!
En voi ymmärtää miten se onnistuu muuten olemalla välinpitämätön muiden omaisuutta kohtaan. Itsellä ei ikinä ole ovi osunut muiden autoihin ja jos olisi ahdas paikka niin pysäköisin autoni kauemmaksi.
Ärsyttäääääää!
Ei katsota lainkaan oman auton sivulle, kun vetäistään se autonovi apposen auki ja pam! Lommo tuli naapuriautoon ja sitten karkuun.
Kerran eräs rouva avasi marketin parkkipaikalla autonsa oven,
johon tarttui kova tuuli ja se iskeytyi viereisen auton oveen,
se oli minun autoni.
Lommo tuli. Nainen hipsi nopeasti takaisin autoon ja oli karauttamassa pakosalle,
kun näki minut (vanhempi rouva) seisomassa siinä vieressä kädet puuskassa.
Nyökkäsin hänelle tervehdykseksi ja hän tulikin ulos autosta ja alkoi selvittelemään asiaa.
En kantanut kaunaa, hän pelästyi kauheasti ja panikoi, siksi aikoi ensin karkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljänneksi jos sulla on esim turvakaukalo niin ne ovet on vaan saatava täysin auki että voi laittaa kaukalon kunnolla kiinni...Joskus itsestä tuntuu kuin pitäis viivottimella tsekkaa että on ihan keskellä ruutua eikä siltikään auta, kun en ole yksin siellä parkkipaikalla....
Joa olet niin isokokoinen tai tarvitset oven täysin auki turvakaukalon takia, niin silloin et pysäköi kenenkään viereen. Isokokoisena kävely tekee hyvää ja turvakaukalo ei ole tekosyy muiden omaisuuden vandalisointiin
Nyt ei taida tuo sun logiikka ihan aueta..
Jos mä parkkeeraan niin että molemmin puolin on tyhjää ja sit kun tulen takas niin molemmilla puolin on auto, kuinka se voi olla minun vika?
Ja ei, mulla ei ole kaukaloa enkä ole lihava, mutta osaan sentään ajatella toisin kuin eräät kommentoijat 😘
Mulla on sen verran huono lonkka, että joudun avaamaan ovea ihan kunnolla päästäkseni autostani ulos ja autooni sisään. Jos viereinen auto on pysäköity liian lähelle, niin kyllä se ovi silloin osuu kylkeen. Yritän aina parkkeerata oman autoni niin, että mulle (sekä viereisten autojen kuljettajille) jää tilaa könytä ulos - mutta aina sellaisia paikkoja ei ole. Etenkin, jos muut ovat jättäneet autonsa viivojen päälle tai pysäköineet muuten hutiloiden. Tai sitten esim. kaupassa käydessäni viereinen auto lähtee ja tilalle tulee toinen, joka jättää vain parikymmentä senttiä tilaa kylkien väliin.
Olisi todella kiva, jos ihmiset edes yrittäisivät saada autonsa suurin piirtein keskelle ruutua, tai ajattelisivat muitakin parkkipaikan käyttäjiä. Ja parempi autojen kyljille.
Kaikki eivät ole välinpitämättömiä. Koulutus, vakavaraisuus, kun on itsellä omaisuutta niin arvostaa muidenkin omaisuutta. Ne vähävaraiset pummit, telovat muiden autoja ja muuta omaisuutta. Paremmilla alueilla saa autot olla rauhassa, paremmalla väellä ei ole tarvetta tuhota toisen omaisuutta. Köyhät teissä on kaiken pahan alku ja loppu.
Mä parkkeeraan yleensä vähän kauemmas missä on enemmän tilaa. Siellä auto on paremmassa turvassa kolhijoilta.
Toinen vaihtoehto on parkkeereta yhtä hienon/kalliin auton viereen.
Vierailija kirjoitti:
Mä parkkeeraan yleensä vähän kauemmas missä on enemmän tilaa. Siellä auto on paremmassa turvassa kolhijoilta.
Toinen vaihtoehto on parkkeereta yhtä hienon/kalliin auton viereen.
Juuri näin. Sitten kun vielä katsoo, että se viereinen auto on parkkeerattu suht suoraan (kertoo paljon kuskista miten jättää autonsa), eikä takaikkunoissa ole mitään lasten aurinkosuojia, tai turvaistuimia takapenkillä, niin auto todennäköisesti on turvassa.
Mä oon monta kertaa tahallani pamauttanut naapurin auton kylkeen ovella. Monta kertaa ollaan sanottu, että ajais autonsa omaan ruutuun, mutta se on aina puoliksi meidän ruudussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei taida tuo sun logiikka ihan aueta..
Jos mä parkkeeraan niin että molemmin puolin on tyhjää ja sit kun tulen takas niin molemmilla puolin on auto, kuinka se voi olla minun vika?
Ja ei, mulla ei ole kaukaloa enkä ole lihava, mutta osaan sentään ajatella toisin kuin eräät kommentoijat 😘
Mikä siinä muuten on että jos parkkipaikalla on vaikka satoja tyhjiä ruutuja ja sitten jossain on auto niin se on PAKKO parkkeerata juuri siihen viereen eikä voi jättää edes yhtä ruutua väliä vaikka tilaa on yllin kyllin?
Minä parkkeeraan aina reilusti kauemmas, jolloin tilaa on riittävästi joka puolella. Aika usein lähistöllä näkyy muitakin premium-autoja, ja varmaan samasta syystä.
Ylipaino, turvakaukalot, lapset ja heikko ajotaito / ylisuuri auto eivät käy syyksi kolhia muiden autoja. Parkkiruudut sitäpaitsi Suomessa ovat hyvinkin tilavia, joten kyllä muita kolhimatta pitäisi päästä autosta ulos ja sisään.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä lapset avanneet varomattomasti? Ei noita voi oikein estääkään. Elämän jälkiä.
Mitä mä just luin? Noinko välinpitämättömiä vanhemmat tosiaan on, jos pentu tuhoaa toisten omaisuutta?!? Miten hitossa se pentu päästetään aikoinaan itse ovia? Keskuslukitus päälle ja aikuinen hoitaa ovien aukomiset.
Vierailija kirjoitti:
Minä parkkeeraan aina reilusti kauemmas, jolloin tilaa on riittävästi joka puolella. Aika usein lähistöllä näkyy muitakin premium-autoja, ja varmaan samasta syystä.
Ylipaino, turvakaukalot, lapset ja heikko ajotaito / ylisuuri auto eivät käy syyksi kolhia muiden autoja. Parkkiruudut sitäpaitsi Suomessa ovat hyvinkin tilavia, joten kyllä muita kolhimatta pitäisi päästä autosta ulos ja sisään.
Suomessa on kuitenkin yli puolet vuodesta aikaa, jolloin ne parkkiruudut eivät näy lumen takia, joten on vaikeaa parkkeerata juuri siihen ruutuun kun ei tiedä missä ne viivat on?
Ehkä lapset avanneet varomattomasti? Ei noita voi oikein estääkään. Elämän jälkiä.