Miten kolmekymppisen naisen kuuluisi pukeutua?
Viitaten tuohon Miksi äidit pukeutuvat lastenvaatteisiin -keskusteluun, haluaisin vastauksen kysymykseen, että mitkä vaatteet ovat sellaisia, joihin aikuinen nainen "saa" pukeutua?
Olen päätellyt tuon keskustelun kommenteista, että sallitut värit ovat: musta, harmaa, valkoinen ja tummansininen sekä hillityt pastellisävyt. Sallitut kuosit ovat raita ja ruutu. Sallitut kengät ovat korolliset, mielellään mustat tai ruskeat. Minkäänlainen pipo ei ole sallittu, paitsi ulkoillessa. Mikäli päässä on trikoopipo, kun on lasten kanssa kotipihan hiekkalaatikolla, tulee pipo vaihtaa tai poistaa siirryttäessä kadun yli leikkipuistoon tai kauppaan.
Kiellettyjä ovat: kirkkaat värit, eläinkuosit, pallokuosit, sydänkuosit, kaikenlaiset leggingsit, matalat kengät, kumisaappaat, reput, trikoovaatteet ja löysät mekot.
Lisättävää? Auttakaa minua luomaan yleispätevät Aikuisen Naisen Pukeutumissäännöt, jotta me naiset osaamme jatkossa pukeutua siten, että emme herätä vastaantulijoissa raivoa ja päänsärkyä.
Kommentit (11)
Etkö sä oikeasti löydä muita vaihtoehtoja kuin vauva-asun? Väitätkö oikeasti, että jos et saa pukeutua vauva-asuun, niin sitten et voi pukeutua mihinkään muuhun kuin tummansiniseen ja harmaaseen?
Hohhoijaa taas näitä ärsyyntyneitä mammoja, jotka ovat ylikiintyneitä jäätelökalsareihinsa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viitaten tuohon Miksi äidit pukeutuvat lastenvaatteisiin -keskusteluun, haluaisin vastauksen kysymykseen, että mitkä vaatteet ovat sellaisia, joihin aikuinen nainen "saa" pukeutua?
Olen päätellyt tuon keskustelun kommenteista, että sallitut värit ovat: musta, harmaa, valkoinen ja tummansininen sekä hillityt pastellisävyt. Sallitut kuosit ovat raita ja ruutu. Sallitut kengät ovat korolliset, mielellään mustat tai ruskeat. Minkäänlainen pipo ei ole sallittu, paitsi ulkoillessa. Mikäli päässä on trikoopipo, kun on lasten kanssa kotipihan hiekkalaatikolla, tulee pipo vaihtaa tai poistaa siirryttäessä kadun yli leikkipuistoon tai kauppaan.
Kiellettyjä ovat: kirkkaat värit, eläinkuosit, pallokuosit, sydänkuosit, kaikenlaiset leggingsit, matalat kengät, kumisaappaat, reput, trikoovaatteet ja löysät mekot.
Lisättävää? Auttakaa minua luomaan yleispätevät Aikuisen Naisen Pukeutumissäännöt, jotta me naiset osaamme jatkossa pukeutua siten, että emme herätä vastaantulijoissa raivoa ja päänsärkyä.
Et ole päätellyt yhtään mitään, vaan tehnyt vain typerää kahtiajakoa kahteen äärilaitaan. Et osaa ajatella mitään muita vaihtoehtoja räikeän taaperolookin ja hillityn (toimisto) asun välillä. Noloa sulle, jos tosiaan enempää ei mielikuvitusta löydy sen suhteen, mitä pukis päälle.
Menipä sulla tunteisiin. Tämä avaus on kyllä ihan huumorilla tehty. Ja tuossa keskustelussa tosiaan tyrmättiin kaikki esim. lintukuosit tyylittöminä, vaikka niitäkin ihan ketjuliikkeiden aikuisten osastolta löytyy.
Nuo ovat sun itse sanelemia tiukkoja ehtoja pukeutumisellesi. Kyllä monet muut naiset pystyvät pukeutumaan aikuismaisesti ja kivasti monellakin eri tavalla ja tyylillä, vaikka taaperovaatteita eivät pitäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Älä toki unohda liian teinimäistä tai rokkityyppistä pukeutumista! Ei tennareita, farkkuja (paitsi tätimalli tummansininsenä), nahkarotseja, buutseja, maihareita, bändipaitoja, tatuointeja, lävistyksiä, mustaa vaatetusta, värjättyä tukkaa, voimakasta meikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Etkö sä oikeasti löydä muita vaihtoehtoja kuin vauva-asun? Väitätkö oikeasti, että jos et saa pukeutua vauva-asuun, niin sitten et voi pukeutua mihinkään muuhun kuin tummansiniseen ja harmaaseen?
Hohhoijaa taas näitä ärsyyntyneitä mammoja, jotka ovat ylikiintyneitä jäätelökalsareihinsa...
En väitä.
Ihan yritin huumorimielessä tehdä tämän keskustelun, mutta näköjään epäonnistuin, tai sitten aihe on tosiaan hämmästyttävän tulenarka.
Ap
Sun kuuluu pukeutua just niin kuin haluat ja mieli tekee :)
Ap, olen lapseton kolmekymppinen enkä ole lukenut ketjua johon viitataan, mutta silti tulkitsin aloituksen negatiiviseksi, tai vähintään passiivis-aggressiiviseksi :)
Ei väliä kunhan pukeudut nopeasti ja poistut aamulla ilman turhia lätinöitä.
Mä ainakin pukeudun hiukan boheemisti, mutta siististi enkä piittaa siitä, mikä on muodissa. Taidan olla vähän konservatiivinenkin siinä mielessä, etten käytä pitkiä kalsareita housuina enkä halua, että rintsikat paistaa paidan läpi.
Että mitenkä 3-kymppisen naisen pitäisi pukeutua?? Ihan justiinsa niinkuin itse tahtoo ja tykkää :-D
T: yli 4-kymppinen, joka pukeutuu myös em. tavalla
Et ole päätellyt yhtään mitään, vaan tehnyt vain typerää kahtiajakoa kahteen äärilaitaan. Et osaa ajatella mitään muita vaihtoehtoja räikeän taaperolookin ja hillityn (toimisto) asun välillä. Noloa sulle, jos tosiaan enempää ei mielikuvitusta löydy sen suhteen, mitä pukis päälle.