ovatko teidän kesätyöpaikkaa hakeneet nuorenne päässeet haastatteluun?
Meillä poika 18v hakenut valehtelematta sataan kesätyöpaikkaan ja ainoastaan yhdestä otettu yhteyttä ja pyydetty haastatteluun:(
Kommentit (9)
Kävi haastattelussa mutta ei päässyt töihin. Nyt haki toiseen paikkaan ja pidetään peukkuja, että sais kesätöitä. On tosiaan hankalaa saada paikkaa ilman suhteita.
Miehiä suositaan nykyisin moneen siivoustehtävään.
Mun yritykseen ei ole kukaan ikinä hakenut töihin vaikka työllistää jo nyt useamman työntekijän ja on voimakkaasti esillä mainonnalla yms. Ihmettelen ettei edes lähellä asuvat nuoret.
Meillä pääsi kunnalle töihin kahdeksi viikoksi ilman haastettelua. Saa palkkaa 285€.
kuinka pian haastattelun jälkeen yleensä ilmoitetaan, saako työn vai ei?
En tiedä, kuinka moneen paikkaan haki, mutta ainakin neljään. Yhdessä haastattelussa on käynyt, ja pääsi isoon firmaan oman alansa töihin, vaikka ei voikaan olla koko kesää töissä, koska tekee lukion puolelle kursseja kesällä. (kaksoistutkintoa tekee)
naissähkömiehen äiti
Pääsin haastatteluun, mutta yhteyttä ei oo vielä otettu, miten on käynyt. Soitin siihen paikkaan tänään ja sanoivat, että lähipäivinä pitäisi tulla viimeiset tiedot. Jännittää ihan pirusti.
M23
Ikävuosina 15-19 tyttö lähetti satoja hakemuksia, lukioikäisenä myös kouluajan ohelle tehtäviin töihin.
15-vuotiaana pääsi poimimaan mansikoita, ei haastattelua.
16-vuotiaana pääsi hoitamaan yhden perheen lapsia kuudeksi viikoksi, tähän oli haastattelu.
17-vuotiaana ei mitään, edelliset paikat eivät tarvinneet.
18-vuotiaana puhelinmyyntiä, koska mitään muuta ei saanut ja vuokra piti maksaa. Syksymmällä sai parin viikon pestin ravintolaan.
19-vuotiaana ei mitään, hyvät yo-paperit ja työtodistukset. Toki kokemusta ei ollut paljoa, eikä suhteita ollut. Pääsi tässä välissä amkiin ja valmistuu nyt 22-vuotiaana. Näiden ikien välissä on 3 eri työpaikkaa ja tuleva kesätyö oman alansa hommissa :)
Itse olen jo lähes 50v, ollut samassa työpaikassa 18-vuotiaasta asti enkä voinut kuvitellakaan työnhaun olevan noin vaikeaa nuorilla. Itse olin kesätöissä 13-vuotiaasta lähtien, nykypäivänä ei mikään paikka taida ottaa niin nuoria edes? On hieman hävettänyt jälkeenpäin se painostus mikä meistä vanhemmista lähti, kun luulimme ettei lapsi edes yritä hakea töitä, vaikka todellisuudessa hän haki kaikkia mahdollisia siivoustöistä eläintarhaan :(
On päässyt ja on palkattu. Suosittelin itse kaverini yritykseen ja pääsi. Eka kerta tosi vaikea ellei ole suosituksia. :(