Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saitteko paljon veronpalautuksia?

Vierailija
18.04.2017 |

Avasin kirjekuoren ja luki Palautettava, veronpalautus 850 euroa, maksetaan tilille 5.12.2017. Wuhuu olen ollut ahkera pikku työmuurahainen!

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan huonosti ja olen surkea säästämään. Sain olla viime vuonna vain 6 kk töissä, 6 kk työttömänä. Siksi olen aina iloinen kun saan edes jonkin verran veronpalautuksia. Nyt tulee 300e. Tämä on mulle toimivin tapa säästää. Pääsen matkustamaan vain kerran vuodessa (jos silloinkaan), veronpalautusrahoilla. Ajattelin tehdä joulukuussa viikonloppureissun joko Dubliniin tai Lontooseen :)

Vierailija
42/58 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastahan sieltä on tullut veroehdotus, eikä verotuspäätöstä, eikä siksi lopullisia palatuksia/maksettavia ole vielä laskettu eikä vahvistettu.

Työmatkavähennykset, kotitaloustyövähennykset vielä lisättävä, niin sitten on selvillä lopullinen (palautettava) summa.

Kai te muutkin muistatte laittaa kaikki vähennyksenne, joihin olette oikeutettuja?

Se on nykyään veroilmoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh.. mistä te sen tiedätte? Se on vasta ehdotus, ei lopullinen. Vai oletteko niin tyhmiä että jätätte vähennykset ilmoittamatta?

Minulle tuli ehdotus, jossa palautuksia tulisi noin 700 €, mutta tuostahan puuttui osa pääomatulotiedoista ja työmatkakulut vähentämättä. minulle tulee aina A4:lle printattu versio sen lakanan sijasta kun liitteitä toistakymmentä sivua.

Vierailija
44/58 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan n. 550 e, mutta Kela vähentää summan toimeentulotuesta, jos olen vielä marras-joulukuussa työtön ttt:n saaja. Toivon todella kovasti työllistyväni, etten menettäisi loppuvuodesta veronpalautusrahojani.

Vierailija
45/58 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh.. mistä te sen tiedätte? Se on vasta ehdotus, ei lopullinen. Vai oletteko niin tyhmiä että jätätte vähennykset ilmoittamatta?

Minulle tuli ehdotus, jossa palautuksia tulisi noin 700 €, mutta tuostahan puuttui osa pääomatulotiedoista ja työmatkakulut vähentämättä. minulle tulee aina A4:lle printattu versio sen lakanan sijasta kun liitteitä toistakymmentä sivua.

Minulla ei ole ikinä ollut mitään vähennettävää.

Vierailija
46/58 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et käy töissä tai asut niin lähellä että jää matkakulut omavastuun alle?

Vierailija
47/58 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilen tai kävelen töihin. Asun melko lähellä työpaikkaani, en omista autoa.

Vierailija
48/58 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin viime syksynä ja muuttofirmaan paloi ihan mukava summa rahaa. Silloin muuttofirmasta lohdutettiin, että muista säilyttää kuitit kotitalousväheksiä varten. Nytpä huomasin Vero.fi:stä, ettei muuttofirman käyttö (pelkkä kuljetus) kuulu vähennettävien palveluiden piiriin. Outoa, että firmassa kuitenkin sanoivat toisin 🤔😃

Vierailija
49/58 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 600e palautuksia.

Vierailija
50/58 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ohimennen, työmatkapyöräilystä saa hyvitystä 80€/vuosi. Eihän sitä ole pakko merkata, mut 80€ on aina 80€...

Vierailija
51/58 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200€ mätkyjä.

Vierailija
52/58 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ohimennen, työmatkapyöräilystä saa hyvitystä 80€/vuosi. Eihän sitä ole pakko merkata, mut 80€ on aina 80€...

Ja aina voi tehdä vähennyksen julkisen liikenteen taksojen mukaan, kulki sitten juosten, autolla, bussilla, kävellen tai pyörällä.

Vierailija
53/58 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne matkat aina lasketa sen mukaan mikä olisi halvin joukkoliikenne?

Tuhannen korvessa asuva työkaveri joutui ihan huolella selittämään miksi ei pääse julkisilla ennen kuin sai korvausta oman auton käytöstä.

Eikä se halvin julkinen koskaan ylitä omavastuuta.

Vierailija
54/58 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jää 750 € omavastuun alle tuo pyörästä saatava vähennys.

Eikä omavastuu ylity vaikka tuohon lisäisi bussin kuukausilipun hinnan.

Jos työpaikka olisi oman kotikunnan ulkopuolella niin sitten voisi pari kymppiä irrota verovähennyksiä.

Vierailija
55/58 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sen kirjeen pitäisi viimeistään tulla?

Olen aiempina vuosina kuulunut aikaisempaan palautusryhmään ja muille samaan ryhmään kuuluville ne ovat tulleet jo lähes kuukausi sitten.. 

Olen niin kärsimätön, palan halusta tietää millaisia palautuksia opiskelija saa kun tein töitä vähän aikaa 30% verolla ja muuten tulot ovatkin koostuneet opintotuesta.. 

Vierailija
56/58 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä se tieto tulee vain kirjeenä??! En ymmärrä, me eletään vuotta 2017 ja vieläkin valtio lähettelee noin tärkeitä asiakirjoja PAPERIPOSTINA! Voi luoja sanon minä. Miksei voida hyödyntää kansalaisen asiointitiliä?? Hemmetin epäekologistakin lähettää miljoonille suomalaisille paperiroskaa. Ja kaiken lisäksi osa jengistä aina hukkaa sen lapun ja joutuu maksamaan tilatessaan uuden laskun mätkyjen maksamista varten (tai ihan vain varmistaakseen onko niitä).

Vierailija
57/58 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin viime syksynä ja muuttofirmaan paloi ihan mukava summa rahaa. Silloin muuttofirmasta lohdutettiin, että muista säilyttää kuitit kotitalousväheksiä varten. Nytpä huomasin Vero.fi:stä, ettei muuttofirman käyttö (pelkkä kuljetus) kuulu vähennettävien palveluiden piiriin. Outoa, että firmassa kuitenkin sanoivat toisin 🤔😃

Mä olen myös ihmetellyt jo monta vuotta miksi muuttofirman tekemästä muutosta ei saa kotitalousvähennystä. Sehän on ihan vastaava palvelu kuin esim. kotisiivous. Mä olen ottanut kaksi edellistä muuttoani muuttofirmalta ja varsinaisen muuton lisäksi myös pakkausavun muuttoa edeltävälle päivälle sekä vanhan asunnon ns. lähtösiivouksen. Vain siivouksesta saa vähennyksen.

Perusteluina on, että muutto ei ole ns. tavanomaista toimintaa. Ihan typerä perustelu nykyaikana, kun useimmat ihmiset ainakin isommissa kaupungeissa muuttavat jo parinkin vuoden välein. 

Mitään logiikkaa en löydä myöskään siitä, että uusien huonekalujen kokoaminen on vähennyskelpoinen palvelu, mutta esim. muuttofirman tekemä vanhojen huonekalujen purku ja uudelleen kokoaminen ei ole. Uusien ostaminen on sitten vissiin tavanomaista toimintaa. Täällä on listattuna vähennykseen kelpaavat ja kelpaamattomat työt:

http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Kotitalousvahennys/Taulukko_k…

Vierailija
58/58 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä se tieto tulee vain kirjeenä??! En ymmärrä, me eletään vuotta 2017 ja vieläkin valtio lähettelee noin tärkeitä asiakirjoja PAPERIPOSTINA! Voi luoja sanon minä. Miksei voida hyödyntää kansalaisen asiointitiliä?? Hemmetin epäekologistakin lähettää miljoonille suomalaisille paperiroskaa. Ja kaiken lisäksi osa jengistä aina hukkaa sen lapun ja joutuu maksamaan tilatessaan uuden laskun mätkyjen maksamista varten (tai ihan vain varmistaakseen onko niitä).

Miksi palautukset/mätkyt eivät voisi näkyä vero.fissä? Kuitenkin sinne jokainen kirjautuu pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella ja moni tekeekin muutokset juuri siellä. Posti hukkaa muutenkin ainakin omaa postiani todella usein, joten en luottaisi mitään enää heidän käsiinsä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän