Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TE JOTKA KÄYTÄTTE VOIMAKKAITA KIPULÄÄKKEITÄ

väärinkäyttäjäkö?
18.04.2017 |

Saatteko tekin vinoja katseita apteekin tädiltä tai sedältä, kun käytte lääkkeen hakemassa? Itse olen nuori nainen jolla on parantumaton, tällä hetkellä siedettävässä vaiheessa oleva sairaus, johon syön kovia kipulääkkeitä. Ei siis puhuta mistään vahvasta Buranasta tai Panadolista. Lisäksi käyttämälläni lääkkeellä on jo valmiiksi huono maine- aiheuttaa riippuvuutta ja monet käyttävät lääkettä väärin. Kipuni eivät näy minusta mitenkään ulospäin, ja välillä tuntuu, että työntekijät ajattelevat, että mitähän tuokin näillä lääkkeillä tekee. Monta kertaa on käynyt niin, että asiakaspalvelija on ystävällinen ja hymyilee minulle siihen asti, kunnes kuulee lääkkeen nimen. Tämän jälkeen työntekijä muuttuu jotenkin tylyksi ja epäystävälliseksi.

Haluaisin uskoa, että olen kuvitellut asian, mutta näin on käynyt usein......

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla resepti vai asioitko sukka päässä ja haulikko kourassa?

Vierailija
2/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun syömään selkäsairauteen Panacodia, jota monetkin väärinkäyttää. En ole koskaan saanut apteekissa mitään mulkoilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan resepti löytyy. Sukka tekisi mieli välillä laittaa päähän. - ap

Vierailija
4/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä luulen et oot kuvitellu vaan.

Vierailija
5/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan.

Mistä lääkkeestä/lääkkeistä kyse?

Itselläni Tramal

Vierailija
6/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on niitä ihmisiä, jotka ostaessaan jotain tuotetta ajattelevat " NO niin nyt minä ostan tätä ja voi hyvänen aika miten tuo myyjä katsoo minua paheksuen..."

Olkoon kyseessä lääkkeet, alkoholi, kondomit, liukuvoiteet... tai ihan sama mikä tuote.

Itse olen ostanut apteekista lääkkeitä laidasta laitaan ja en ikinä ole ajatellut mitähän se farmaseutti oikein ajattelee...

T:Keskiviivan Mies.

Vierailija
7/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman kuukauden ajan jouduin vuosia sitten syömään Tramalia ja Panacodia koviin endometrioosivaivoihin, eikä ikinä kukaan apteeksissa katsonut pahasti, kun hain lääkkeitä.

Eivät nuo lääkkeet kylläkään kipuihin auttaneet yhtään, kohdunpoisto oli ainut, mikä tuohon vaivaan auttoi.

Voisiko olla, että kuvittelet omassa mielessäsi henkilökunnan töykeän asenteen, koska tiedät käyttäväsi koukuttavia lääkkeitä?

Vierailija
8/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein itse panacod-reseptin saaneena en koe koskaan saaneeni apteekissa mitään kummallisia katseita.

Ap siis ilmeisesti ihan omassa päässään kuvittelee nämä katseet ja eleet.

Vierailija
9/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väärässä työpaikassa, jos farmaseuttina kauhistelee toisten lääkkeitä. Eiköhän ne ole siellä auttamassa eikä tuomitsemassa.

Tietysti joku poikkeus voi löytyä, kuten muualtakin, mutta ap:na ottaisin ihan rennosti.

Vierailija
10/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, tulin siihen lopputulokseen että olen ilmeisesti kuvitellut asian. On kyllä tullut ostettua apteekista itsekin vaikka mitä, kuten emätinvoiteita limakalvoille sekä jälkiehkäisypilleri- ja silloin en huomannut mitään eroa asiakaspalvelussa vaikka eihän noikaan kaikkein neutraalimpia tuotteita ole (:  Eikä itselläkään ollut sellainen olo että olisi ostanut mitään "noloa". Jotenkin tosta kipulääkkeestä sellainen olo kuitenkin tulee -_-

Jatkossa menen apteekkiin turhia itseäni syyllistämättä, koska tiedän että itse ainakin syön noita tarpeeseen :).

- ap.

Vierailija
11/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut tuommoista.

Varmaan johtuu siitä mitä siihen reseptiin on kirjoitettu. Eli reseptissä lukee sen sairauden nimi jonka takia joudun syömään voimakkaita keskushermostoon vaikuttavia kipulääkkeitä.

Ainoastaan kerran on apteekkihenkilö on reagoinut niin että itselle tuli kurja olo. Hänelle nousi kyyneleet silmiin, eikä hän sille tietenkään itse mitään voinu. Siinä vain odotin että toivottavasta hän ei ala itkemään ennen kuin pääsen siitä pois.

Vierailija
12/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta että monet käyttävät vahvoja reseptilääkkeitä päihtymishakuisesti ja/tai ovat riippuvaisia. Se ei kuitenkaan ole apteekkihenkilökunnan tehtävä pohtia asiakkaiden henkilökohtaisten reseptien käyttötarkoituksia. Se on lääkärin murhe se.

Vierailija
13/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kyllä uskoa, että farmaseutit kauhistelisivat vahvoja kipulääkkeitä, ovat kuitenkin ihan arkipäivää apteekeissa ja tuskinpa olet ainoa ihminen, joka niitä sieltä käy hakemassa. Voi olla, että kun itselläsi on tuo kuva niiden väärinkäyttäjistä niin sinä sen takia kuvittelet niiden farmaseuttien ajattelevan samaa sinusta.

Vierailija
14/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti mulkoilevat jotkut työntekijät jos jotain oikeesti vahvoja kipulääkkeitä haet: nyt en tarkoita mitään panacodeja tai tramaleita, vaan buprenorfiinia tai oxycontteja.

Itse haen välillä neuloja apteekista, jotkut myyjät muuttuvat paheksuviksi, toiset taas hallitsevat asiakaspalvelun.

Vierailija
15/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun syömään selkäsairauteen Panacodia, jota monetkin väärinkäyttää. En ole koskaan saanut apteekissa mitään mulkoilua.

Tutkijat ovat jokin aika sitten havainneet, että opiaatit kroonistavat kipua.

kipukanavat jäävät ikäänkuin päälle jo aika lyhyellä käytöllä.

Uusia parempia kipulääkkeitä on kuitenki jo tulossa, eli asia on korjaantumassa.

Vierailija
16/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan resepti löytyy. Sukka tekisi mieli välillä laittaa päähän. - ap

Vierailija
17/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koukussa buprenorfiiniin, käyttäny vuosia iv ja jos joudun hakemaan neulat apteekista musta tuntuu et se on aina se kassa, joka menee jotenki vaikeeks ja jota hävettää antaa ne mulle. Salamyhkäsesti aina yrittävät kuitin alle piilottaa päivystyspakkauksen ettei vaan takana oleva mummo nää mitä likka ostaa. Ei mua hävetä niitä ostaa, enemmän hävettäis se, jos en kehtais niitä ostaa ja pistelisin likasilla neuloilla menemää riskeistä huolimatta koska "en kehtaa ostaa puhtaita." ?? Äly hoi.. Enkä nyt kuitenkaan mielestäni näytä kliseiseltä rapanistiltä, mut kyl koira koiran tuntee. N25

Vierailija
18/18 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä apteekkihenkilökunnan palvelu muuttuu huonommaksi, jos ostat Oxycontinia, Dolmedia tai sitä A:lla alkavaa lääkettä, jota ei enää saa Suomesta. Olen keskustellut asiasta kahden muun ihmisen kanssa, heillä oli samanlaisia negatiivisia kokemuksia.

Minulla meni kolmekymmentä vuotta nivelreuman kanssa ilman kipulääkkeitä (lapsesta saakka). Sitten kyynärpääleikkaus toi hermovamman ja jouduin siihen pyytämään opiaatteja. Positiivinen asiakaspalvelu toimi niin kauan, kun ostokset olivat vain peruslääkkeitä. Myös lääkärien kohtaaminen huonontui, kun lääkelistalle tuli opiaatti. Kuitenkin olen se sama työssäkäyvä ihminen, en ole koskaan käyttänyt esim alkoholia.

Toisinaan mietin, onko henkilökunnalla oma ongelma viinan kanssa, koska eivät voi olla neutraaleja opiaattien suhteen.

Suomessa on tapettu ihmisiä insuliinilla. Entäpä jos jokainen diabeetikko joutuisi saman oudoksuvan asiakaspalvelun piiriin - 'niin tämä on teille tämä insuliini, muistakaa että ette myy katukaupassa tai pistä kenellekään muulle'.

Jos lääkäri ei ollut uusinut paperireseptikaudella opiaattireseptiä, sitä ei saanut eikä saa mistään muualta päivystyksestäkään. Olit kuin narkkari-idiootti-murhaaja-ilotyttö-diileri, jos menit selittämään, että lääkettä on käytetty asianmukaisesti, mutta reseptiä ei ole uusittu, ja nyt se on loppu, kas tässä paketti, josta näkyy ostopäivä. Olin varma ennen, että lääkärillä on connection kelan sivulle, josta hän näkee, mistä potilas on ao lääkettä ostanut. Nimittäin se alituinen epäily, että haetko samaa lääkettä Keuruulta tai Kouvolasta. Ei tullut mieleenkään.

Lopuksi: En löydä muuta selitystä epäammatilliselle palvelulle, kuin että he kaikki pelkäävät näitä reseptinhakijanarkkareita. Kirjoittavat ja antavat sekä pelkäävät ja jopa pistävät uhkaileville räyhääjille, mutta sitten kun tulee sairauden heikentämä nuorehko nainen, nuori liäkär räjähtää hälle. Etenkin farmaseutit piinkovine katseineen, laskupäineen (montako on otettu). Muutama päivä sitten hain ao. kipulääkettä. Resepti on 1- 3 tabl/vrk. Viimeksi olin hakenut sata kappaletta 15.1 ja nyt oli huhtikuun puoliväli. Nuori lapsenkasvoinen farmaseutti kysyi Paljonko On Mennyt (ensi kerralla totean sinähän näitä välität). Olen tehnyt töitä sen eteen, että lääkettä ei enää tarvitsisi käyttää. En tykkää lääkemäisestä olotilasta.