Naapurin lapsi itkee ja raivoaa joka päivä monta kertaa! Ihan käsittämätöntä perhe-elämää muutenkin
Kyseessä siis 8-vuotias poika, ulkopuolisille ihan mukavan ja kiltin oloinen, mutta voi jeesus tuota menoa heidän kotonaan.
En häiriinny melusta helposti, mutta näiden naapureiden perhe-elämä on alkanut tympäisemään hieman.
Ensin alkaa lapsen korvia raastava kirkuminen ja karjuminen "EN HALUA!/EN TEE!/EN TUU!", luultavasti vanhemmat pyytävät lasta tekemään jotain mistä alkaa aina sota. Parikymmentä minuuttia kuuluu lapsen huutoa, sitten alkaa kirkumaan äiti. Tämän jälkeen kuuluu isän:
"TEE NIINKUIN ÄITIS SANOO!"
Joka kerta vanhemmat alkavat myös tappelemaan keskenään. Sitten kuuluu kun äiti itkee, lapsi itkee ja äiti huutaa miehelle että "painu sitten muualle jos et meitä kestä!"
Sitten mies lähtee rappukäytävään ovet paukkuen. Jos joku naapureista sattuu tulemaan vastaan, mies murahtaa vihaisesti tai tiuskaisee "pois tieltä!"
Joka kerta tämä sama kaava. Ja tosiaan joka ikinen päivä melkein. Olen jo miettinyt että pitäisiköhän noista tehdä lasu.
Ainiin, ja naapurit ovat kovia valittamaan muiden naapureiden "metelöinnistä", jatkuvasti on heiltä lappuja ilmoitustaululla. Milloin joku tömistelee kovaa, milloin joku ravaa liian äänekkäästi rapussa, milloin jollakin on musiikit liian kovalla.
Tämä äiti on myös syvästi koirakammoinen ja on sanonut lapselleen, että kaikki tässä talossa asuvat koirat ovat vihaisia eikä niihin saa koskea. :D Todella mukavaa jos sattuvat rappuun yhtäaikaa, äiti ja lapsi hyppäävät melkein seinille jos olen koirani kanssa liikkeellä.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sinulle kuuluu? Pojalla voi olla joku diagnoosi.
Hanki korvatulpat jos noin häiritsee.
No eivät karjuisi niin ei kuuluisi. :D
AP
Lasu ehdottomasti, se on sinun velvollisuutesi. Ei kuulosta mitenkään normaalilta.
Muuta metsään jos et kestä elämisen ääniä. Lapset nyt sattuu huutamaan välillä, varsinkin tuon ikäiset pojat ovat aikamoisia sähikäisiä.
Asiat mistä he huomauttelevat, ovat oikeaa häiriköintiä ja huomauttelu on asiallista. Lasten äänet eivät ole häiriköintiä.
Taitaa AP itse olla tuo tömistelijä ja musiikin huudattaja.
Ihanko oikeasti tuo on teistä normaalia lapsiperheestä lähtevää ääntä? Ei meillä karjuta niin että naapurilta tippuu taulut seinästä. Jos lapsella alkaa voluumi nousta liikaa, sanon että sisällä ei karjuta, sano sanottavasi huutamatta.
Kyllä minuakin ärsyttäisi kuunnella joidenkin perhedraamaa, varsinkin jos skitsoilevat naapureillekin. Tuollaisella elolla ei pitäisi olla pokkaa valittaa kenenkään metelöinnistä.
Mjoo, lasten äänet kuuluvat normaaliin elämiseen, mutta yleensä se tarkoittaa vauva- ja taaperoikäisiä. Mutta kouluikäisen ei kuulu kyllä karjua tuolla lailla, puhumattakaan vanhemmista. Kyllä minusta asiasta saisi huomauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Muuta metsään jos et kestä elämisen ääniä. Lapset nyt sattuu huutamaan välillä, varsinkin tuon ikäiset pojat ovat aikamoisia sähikäisiä.
Minäkin olen luonteeltani räväkkä ja suulas! Saanko siis alkaa laulamaan ja kailottamaan kurkku suorana? Mä kun nyt vaan oon tälläinen.
Voi olla jostakin syystä rankkaa aikaa perheessä. Meillä oli tuollaista kun usea läheinen kuoli peräjälkeen. Lapsi reagoi menetyksiin kiukulla. Tee toki lasu, jos olet huolissasi lapsesta. Perhe saa apua ongelmaansa.
Semmosta se elämä on. Mitä ihmettelemistä tässäkin nyt oli.
Hetkinen...näin tämän kohtauksen jossain televisio sarjassa eilen tai edellispäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen luonteeltani räväkkä ja suulas! Saanko siis alkaa laulamaan ja kailottamaan kurkku suorana? Mä kun nyt vaan oon tälläinen.
Lapsiko olet?
Asia ei kuulu sinulle ap, muuta pois jos häiritsee.
Tuhlaat vain yhteiskunnan varojalasulla.Mitään ei tule tapahtumaan pelkän, kerran päivässä, 8 vuotiaan huutamisesta. Aiheutat vain enemmän stressiä, hermojen kiristymistä ja huutoa. Varsinkin jos vanhemmat kieltävät ongelmat. Ja jos, jo nyt eivät pidä sinusta koirasi takia, niin sen jälkeen vielä vähemmän. Anna olla ja jos haluat, sanot suoraan pojalle, että huuto häiritsee. Äidin sanoilla ei ole enää samaa tehoa, kun jonkun ulkopuolisen sanoilla tuon ikäiselle.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä siis 8-vuotias poika, ulkopuolisille ihan mukavan ja kiltin oloinen, mutta voi jeesus tuota menoa heidän kotonaan.
En häiriinny melusta helposti, mutta näiden naapureiden perhe-elämä on alkanut tympäisemään hieman.
Ensin alkaa lapsen korvia raastava kirkuminen ja karjuminen "EN HALUA!/EN TEE!/EN TUU!", luultavasti vanhemmat pyytävät lasta tekemään jotain mistä alkaa aina sota. Parikymmentä minuuttia kuuluu lapsen huutoa, sitten alkaa kirkumaan äiti. Tämän jälkeen kuuluu isän:
"TEE NIINKUIN ÄITIS SANOO!"Joka kerta vanhemmat alkavat myös tappelemaan keskenään. Sitten kuuluu kun äiti itkee, lapsi itkee ja äiti huutaa miehelle että "painu sitten muualle jos et meitä kestä!"
Sitten mies lähtee rappukäytävään ovet paukkuen. Jos joku naapureista sattuu tulemaan vastaan, mies murahtaa vihaisesti tai tiuskaisee "pois tieltä!"Joka kerta tämä sama kaava. Ja tosiaan joka ikinen päivä melkein. Olen jo miettinyt että pitäisiköhän noista tehdä lasu.
Ainiin, ja naapurit ovat kovia valittamaan muiden naapureiden "metelöinnistä", jatkuvasti on heiltä lappuja ilmoitustaululla. Milloin joku tömistelee kovaa, milloin joku ravaa liian äänekkäästi rapussa, milloin jollakin on musiikit liian kovalla.
Tämä äiti on myös syvästi koirakammoinen ja on sanonut lapselleen, että kaikki tässä talossa asuvat koirat ovat vihaisia eikä niihin saa koskea. :D Todella mukavaa jos sattuvat rappuun yhtäaikaa, äiti ja lapsi hyppäävät melkein seinille jos olen koirani kanssa liikkeellä.
mulla sama tilanne yläkerran naapureitten lkanssa, 2 lasta ja sama meno, pojat 2 ja 4..
mutta vanhemmissa on vika kyllä ei lapsissa, lapset selvästi oireilevat tilannetta, äiti 19v, isäkin nuori.
esim. istun katsomassa tv:tä ja yhtäkkiä akka karjuu JUMALAUTA !! niin että säikähdin itsekin, ja minulla on itselläkin 1,4v poika.
kuultua: perkeleen penikka, mitä vittua sä teet , nyt jumalauta lopetat, tähän tyyliin lapsille JOKA PÄIVÄ...
töminä on raastavaa ja loputonta samoin huuto, kirkuna ja itku..
minäkin pelkäisin tuossa perheessä ja oirehtisin vahvasti, vanhemman kuvatukset myös tappelevat keskenään.
11 asti lapset huutavat , mekastavat ja itkevät, ja vanhemmat raivoavat...
pitäisikö minun tehdä nimetön lasu..?
pelkään että saan heidät kimppuuni, sillä rapussa on vain 6 asunotoa ja asun heidän alapuolella ja olen viimeiseksi muuttanut..
jotern ei tarvitse olla einstein tajutakseen että valitus olisi minulta, mutta tekee niin pahaa ja sydäntä kylmää näitten lasten puolelta..
tiedän myös että äiti on lastensuojelun asiakas ollut itse kun on koulukodissa/sijoituksessa asunut itsekin kun äitinsä kuollut hänen ollessa lapsi..
saattavat siis olla lastensuojelun asiakkaita jo, mutta kyllä lasten pitäisi saada turvallinen koti ja kokea olevansa rakastettuja...
olen neuvoton...
Meilläkin lapsi huutaa, kirkuu, itkee joka päivä monta kertaa. On erityislapsi, jolle siirtymätilanteet hankalia. Onneksi asutaan omakotitalossa...
Aaaa!!! Luin ja luin ja luin ja lopussa selvisi valituksen syy.
Olet saanut sinä ja sun haiseva koirasi palautetta... :D
Mitä se sinulle kuuluu? Pojalla voi olla joku diagnoosi.
Hanki korvatulpat jos noin häiritsee.