Miten helpottaa rajun flunssan oireita?
Yöt pahimpia, en voi nukkua ollenkaan tukkoisuuden takia. Viime yönä nukahdin tunniksi sohvalle, minkä jälkeen nenä kyllä vähän aukesi, mutta sitten en voinut nukkua kuumehoureiden/unien takia.
Räkää tulee koko ajan, koko naama on niistämisestä ihan hellänä ja punainen, korvat tukossa ja kivuliaat, varmaan tulee kohta korvatulehduskin.
Miten saisi nenän pysymään auki? Sarvikuonokannua ei ole. Kuuman höyryn hengittely auttaa ihan hetkeksi, vaikutus on vähän pidempi jos lisään veteen muutaman tipan carmolista.
Nenä ei kuitenkaan pysy millään auki, jos olen makuuasennossa. Istualteen on vaikea nukkua, koska sitten niskat ovat ihan tajuttoman kipeät.
Kommentit (6)
Avaava nenäsuihke esim. otrivin.Ota myös Buranaa yöksi ja höyryhengitys on myös hyvä.Voisit lisäksi ottaa antihistamiinia, se vähän alentaa limakalvoturvotusta nenässä jne.
Vierailija kirjoitti:
Avaava nenäsuihke esim. otrivin.Ota myös Buranaa yöksi ja höyryhengitys on myös hyvä.Voisit lisäksi ottaa antihistamiinia, se vähän alentaa limakalvoturvotusta nenässä jne.
Ja rasvaa nenän alue paksulla rasvalla vaikka ensin kirveleekin.
Juo myös lämmintä teetä tai mehua ja lepää.
Kannattaa nukkua päivällä, jos yöllä ei onnistu. Minun on myös melkein mahdoton nukkua kuumeisena, illalla kun kuumeoireet tulee pahiten päälle. Unirytmi ei mene sekaisin, vaikka sairaana nukkuisit koko päivän, keho tarvitsee lepoa.
Vältä ulkoilua ja itsesi rasitusta. Jos on pakko jossain käydä, niin mahdollisimman nopeasti.
Ota kuumetta alentava särkylääke ennen nukkumaan menoa, minulla ainakin pitää kuumeunet poissa.
Nuo kuumeunet ovat muuten inhottavia, jos pääsevät tulemaan. Siinä on jotenkin hereillä ja unessa, ihan ihme jutut pyörii päässä. Minulla yleisin on se, että joku kontrolloi minua (En saa vaikkapa hengittää tietyllä tavalla tai olla tietyssä asennossa), olen muka töissä tai huoneessa on ihmisiä (yleensä asiakkaita)
Tai sitten näen vain kamalia muotounia, joissa erilaiset geometriset kuviot suurenevat ja pienenevät, leijailevat ympäriinsä ja pyörivät näkökentässäni.
Vicks -nenäsumute.