"Pelkkä itsetuhoisuus ei ole syy pakkohoitoon" - silti M1-lähete?
Kaksi viikkoa sitten vetäsin neljä liuskaa Ketipinoria ja mieheni insuliinia aika paljon. En muista mitään siitä kun ambulanssi minut haki, mutta lääkehiiltä tungettiin vatsalaukkuun jotenkin ja muistan kun oksensin sitä.
Olin seuraavan päivän vielä lähinnä unessa, mutta kun heräsin, tapasin lääkärin. Sanoin, että en aio enää itseäni yrittää tappaa ja haluan vain kotiin. Ei käynyt. M1-lähete ja suljetulle sitten viikoksi.
En ollut psykoosissa, en ole hullu, olen vain äärimmäisen väsynyt ja masentunut. Todellisuudentaju on pysynyt aina. Tuntui ahdistavalta, että nyt oikeasti olen kuin vankilassa koska mitään päätäntävaltaa ei ollut.
Miksi yhteiskunta koittaa väkisin kituuttaa ja tekohengittää elossa meitä täysin hyödyttömiä ja onnettomia ihmisiä?
N27
Kommentit (10)
Koska siinä vaiheessa olit vetänyt turvan täyteen lääkkeitä ja lääkärin tehtävä on auttaa sinua eikä päästää kadulle koska voit olla itsellesi tai muille vaaraksi. Se sitten hoidetaan niin että lähdet vähän huilaamaan, halusit tai et.
Vierailija kirjoitti:
M1 on tarkkailulähete. Olit tarkkailussa, et pakkohoidossa.
Aika selvästi ja toistuvasti ilmoitin haluni lähteä, mutta ei ollut mahdollista. Että kyllä se vähän pakolta tuntui.
Ja seuraavalle: en ole ikinä ollut muille vaaraksi. Sellaisessa tapauksessa nimittäin ymmärtäisin paremmin tuon.
Ap
Kyllä minun mielestäni on lohduttavaa ajatella, että täällä itsemurhaa yrittävät ihmiset vielä laitetaan tarkkailuun. Eräs tuttava kun yritti itsensä tappaa, niin lähti vain tk:sta suoraan kotiin. Se tuntui järkyttävältä.
Olit tarkkailussa, et tahdonvastaisessa hoidossa. Pelkkä epäily riittää tarkkailulähetteeseen ja osastolla arvioidaan tarkemmin onko aihetta tahdonvastaiseen hoitoon. Siinä kohtaa kun joku ottaa psykoosilääkkeitä ja insuliinia, en ole yhtään yllättynyt tarkkailulähetteestä.
Olisi aivan helvetin epäreilua miestäsikin kohtaan laittaa vain kotiin itsetuhoinen nainen vähän niinkuin hänen vastuulleen.
Itse pyysin päästä huilaamaan pariksi päiväksi, mutta ei onnistunut. Lähettivät kotiin, kun fyysinen vointi sen salli. Onneksi sä sait sentään kunnon apua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika selvästi ja toistuvasti ilmoitin haluni lähteä, mutta ei ollut mahdollista. Että kyllä se vähän pakolta tuntui.
Ja seuraavalle: en ole ikinä ollut muille vaaraksi. Sellaisessa tapauksessa nimittäin ymmärtäisin paremmin tuon.
Ap
Ei sieltä tarkkailusta minnekään pääse ennekuin lääkäri katsoo että et ole enää vaaraksi itsellesi tai muille. Minäkin olen saanut lähdön M1-lähetteellä ja vietin viikon psykoosiosastolla kunnes lääkäri päätti että voin jatkaa avohoitoon (takaisin, romahdin ollessani avohoidossa).
T. 2
Tuollaisia avunhuutojahan nuo on, kun vain otetaan sitä sun tätä. Oikean lääkityksen kun saisit ja ihan osastohoitoakin voisi ajatella. Alkaisi järki pelata paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Silti olit tarkkailussa, et pakkohoidossa.