Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saan teinipoikani kiinnostumaan hygieniastaan? Tyttöystäväkin on, mutta lähes yhtä likainen..

Vierailija
18.04.2017 |

Tuntuu olevan joku in-juttu noissa piireissä olla likainen. Rasvainen tukka jota ei pestä (ehkä kerran kuussa mäntysuovalla), ei käytetä dödöä ja vaatteetkin saa ihan rauhassa olla likaiset. Koko huoneensa löyhkää. Parisuhde on kestänyt jo toista vuotta joten asiat on sillä saralla kunnossa, ja välillä meneekin pesemään hampaansa kun tyttöystävä pyytää. Muuten pesee muutaman kerran víikossa.

Jos kyseessä olisi lapsi, voisi suihkuun vain komentaa ja ne vaatteet voisi vain laittaa pesukoneeseen. Se ei ole kuitenkaan ihan niin yksinkertaista kun kyseessä on 17-vuotias joka on muutenkin aika vaikea tapaus. Pitääkö mun vain luottaa että tämä on vaihe ja odottaa sen menevän ohi, vai taistelenko tästä asiasta niin kauan kunnes poika muuttaa kotoa pois ja sen jälkeen annan homehtua omassa luukussaan?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesee hampaat muutaman kerran viikossa? Tuohan on jo tosi usein.

Hah, kaksi alapeukkua. Tarkoitin tällä sitä että yleensä tämmöiset haisulit eivät pese hampaita ollenkaan. Itse pesen toki joka päivä.

Vierailija
22/43 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kersalta edut pois ja takaisin ei tule ennen kuin osaa olla niin kuin normaalit ihmiset. En minä ainakaan pelkää teinejäni komentaa ja olen tosi ikävä akka jos alkaa näyttämään siltä, että sanomaani ei toteuteta. En siis katselisi kahta päivää kauempaa mitään rasvaista hajuhernettä, vaan vahtisin vaikka kylppärin ovella, että tämä käy suihkussa. Olkoon noloa teinille, ihan sama, mutta meillä nyt vain tehdään näin, muilla tehköön mitä haluavat ja se ei minua kiinnosta.

T. kolmen teinin mutsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesee hampaat muutaman kerran viikossa? Tuohan on jo tosi usein.

Hah, kaksi alapeukkua. Tarkoitin tällä sitä että yleensä tämmöiset haisulit eivät pese hampaita ollenkaan. Itse pesen toki joka päivä.

Pitäisi pestä kahdesti päivässä.

Vierailija
24/43 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi juuri poikien hygieniakasvatus on vaikeaa. Okei, minulla ei ole poikia, joten en tiedä mistä puhun.

Mutta veikkaan että pojat saavat alusta pitäen erivapauksia kuin tytöt - ja poikien pesemättömyyttä siedetään paremmin kuin tyttöjen. Ylipäätään poikia koskevat eri säännot kuin tyttöjä.

JA niin tämä suihkussa käymättämyys sekä saippuapesun puute jää elämäntavaksi kasvavalle pojalle. Veikkaan myös, että aikaisemmin Suomessa "tosi mies" ei suihkussa lotrannut eikä hajusteita käyttänyt. No ajat onneksi muuttuvat.

Parisuhde perustuu myös aika pitkälle sen varaan, että kumppani tuoksuu hyvältä omaan nenään. Jokaisella on oma tuoksu - mutta ei ikinä pääse esiin hienhajun alta.

Ai kamala, kun tuli mieleen nuoruusaikojen pari poikaystävää, jotka hyvin, hyvin laiskasti kävivät pesulla - ja haju oli hirveä. Ei oltu pitkään yhdessä....yhdistyneenä oluen ja tupakan tuoksuun, no thanks.

Mitenköhän se ennen pariutuminen onnistui? Sanotaan 100... 300... 1000 vuotta sitten.

Se hiki on osa omaa "tuoksua".

Vierailija
25/43 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää komentamasta poikaa? Olkoon vaikka 30 cm pitempi ja vahvempi, mutta niin kauan kuin saman katon alla asuu, on hänellä säännöt.

Vierailija
26/43 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti, jos oikeasti haisee saastaiselle, niin silloin asia on aivan ymmärrettävä. Fakta taitaa kuitenkin olla, että hieman sottaiset ihmiset ovat paljon terveempiä, kuin ne, jotka hinkkaavat kroppansa ja tukkansa puhtaaksi päivittäin kemikaaleilla. Elintasosairaudet, suolistosairaudet, ihotaudit, allergiat ja moni muu vaiva johtuu liiallisen hygienian tottumuksista. Kyllä joskus törmää tietysti niihin sisseihin, jotka tekisi oikeasti mieli sumuttaa painepesurilla puhtaaksi. Yleisempää on kuitenkin pieni sottaisuus, joka ei ole ihmiselle haitallista, usein ennemminkin päin vastoin.

Vierailija
27/43 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti, jos oikeasti haisee saastaiselle, niin silloin asia on aivan ymmärrettävä. Fakta taitaa kuitenkin olla, että hieman sottaiset ihmiset ovat paljon terveempiä, kuin ne, jotka hinkkaavat kroppansa ja tukkansa puhtaaksi päivittäin kemikaaleilla. Elintasosairaudet, suolistosairaudet, ihotaudit, allergiat ja moni muu vaiva johtuu liiallisen hygienian tottumuksista. Kyllä joskus törmää tietysti niihin sisseihin, jotka tekisi oikeasti mieli sumuttaa painepesurilla puhtaaksi. Yleisempää on kuitenkin pieni sottaisuus, joka ei ole ihmiselle haitallista, usein ennemminkin päin vastoin.

Haise keskenäsi.

Vierailija
28/43 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas huomaa miten miehen hygienia on yliarvostettua. Pesen hampaat 2 kertaa päivässä, käyn suihkussa vähintään kerran päivässä eikä naisia kiinnosta

Vierailija
29/43 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kersalta edut pois ja takaisin ei tule ennen kuin osaa olla niin kuin normaalit ihmiset. En minä ainakaan pelkää teinejäni komentaa ja olen tosi ikävä akka jos alkaa näyttämään siltä, että sanomaani ei toteuteta. En siis katselisi kahta päivää kauempaa mitään rasvaista hajuhernettä, vaan vahtisin vaikka kylppärin ovella, että tämä käy suihkussa. Olkoon noloa teinille, ihan sama, mutta meillä nyt vain tehdään näin, muilla tehköön mitä haluavat ja se ei minua kiinnosta.

T. kolmen teinin mutsi

Totta. Ja 17-v voi vielä tehdä jotain, ja ennenkuin tyttöystävä eroaa. 30 v ja naisetonna sitten itkee, kun ei käy säkä, ja ihmettelee, missä vika?

Vierailija
30/43 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinipoika käy suihkussa päivittäin ja aina tuoksuu hyvälle!

Tykkää Calvin Kleinin ja Bossin tuoksuista ja nekään eivät nenää ärsytä.

On urheilijapoika ja tottunut pienestä saakka siihen, että puhdas pitää olla.

Uskoisin, että teini-iässä on aika vaikeaa alkaa opettamaan hygieniajuttuja, jos ei aiemminkaan ole oltu kovin tarkkoja hygieniasta.

Psyykkinen sairaus on toki aivan eri asia.

Vierailija
31/43 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakota parhaasi mukaan ainakin hampaiden pesuun. Muissacasioissa on helppo parantaa tapansa myöhemmin, mutta huonolla hammashygienialla on pitkäkestoiset seuraukset, joita on kallis hoitaa.

Vierailija
32/43 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma korjaantuu itsestään, kun poika kiinnostuu seksistä. Likaisen ihmisen kanssa vehtaaminen on ällöttävää. Ilmeisesti eivät tyttöystävänsä kanssa vielä tee "sitä"?

Kun muutaman kerran haistelevat toistensa pistävää kainalohikeä lähekkäin maatessaan ja sen jälkeen kun housut riisutaan ja alkaa tosissaan haista, menevät kyllä suihkuun. Luulisi, että suuteleminenkin etoo jos henki haisee kuolemalta...

Kotoahan se puhtaus lähtee. Olen ollut kahden naisen kanssa joille kummallekaan ei ollut ongelma käydä likaisena nukkumaan ja harrastaa seksiä yhtä likaisena.

Vierailija
33/43 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on likainen, koska hän käyttää huumeita. Huumeet vie mielenkiinnot.

Vierailija
34/43 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samanikäinen poika, enkä sallisi tuollaista menoa. Hampaat on pestävä aamuin illoin. Suihkussa on käytävä pääsääntöisesti joka päivä, ja puhtaat vaatteet vaihdetaan joka päivä. Ainakin alusvaatteet ja sukat. Näistä asioista en jousta, ja tarvittaessa voin vahtia vieressä, että ne hampaat pestään. Onneksi meillä ei tarvitse asiasta vääntää, sillä olen aikaisemmin ollut kasvatuksessa niin johdonmukainen, että teini pitää noita asioita itsestäänselvyyksinä. Minä en valittaisi palstalla, jos teinini ei tekisi jotain, vaan katsoisin peiliin.

Vierailija
35/43 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 1800-luvulla Suomessa selvittiin? Silloin ei ollut massiivista hygieniateollisuutta. Kaikki hygieniatuotteet suunnitelliin niin, että lopettamisen jälkeen likaantuu enemmän, kuin ennen. Huijausta koko touhu.

Vierailija
36/43 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta toinen puoli, mutta kyllä sen silmillä näkee ja nenällään haistaa, jos tarvetta suihkussakäynnille on. Tuolla teinillä ilmeisesti olisi tarvetta, koska asia häiritsee äitiä.

Vierailija
37/43 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten 1800-luvulla Suomessa selvittiin? Silloin ei ollut massiivista hygieniateollisuutta. Kaikki hygieniatuotteet suunnitelliin niin, että lopettamisen jälkeen likaantuu enemmän, kuin ennen. Huijausta koko touhu.

Minä muistan vielä sen 70-luvun alun löyhkän, joka johtui siitä että kaikki kävivät saunassa vain kerran viikossa. En haikaile noita aikoja takaisin

Vierailija
38/43 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko tätä jo mainittu, mutta teinit ei haista omaa hikeään ja likaa.

Se tulee vasta aikuisena.

Sen takia niistä pitää vaan huolehtia, koska ei ne itse haista ja huomaa, pakottakaa ne suihkuun, siitä pitää tehdä jo pienenä rutiini just tuon takia.

Vierailija
39/43 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti, jos oikeasti haisee saastaiselle, niin silloin asia on aivan ymmärrettävä. Fakta taitaa kuitenkin olla, että hieman sottaiset ihmiset ovat paljon terveempiä

Tämä EI ole fakta!

Tuo on hypoteesi, jota ei ole todistettu ja monet on eri mieltä.

Monet on muuttaaneet mieltään tuon asian kanssa, koska koe-eläimistä huomattiin, että hygienia estää niillä mm. virus- ja bakteeritartunnat. Siitä on ollut juttua paljon viime aikoina tiedejulkaisuissa.

Vierailija
40/43 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teini on ollut aiemmin masentunut, tuo peseytymättömyys kertoo, että kaikki ei ole vieläkään hyvin, tai sitten asiat ovat taas pikkuhiljaa menossa huonomaan suuntaan. Haluttomuus peseytyä on yksi masennuksen oire. Onkohan porukka, jossa teinisi liikkuu, ihan hyvää seuraa?