Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tästä eteenpäin eläin lasteni kanssa, mihin tarvitsisin miestä?

Vierailija
18.04.2017 |

Olen kolmen lapsen yksinhuoltaja, ollut jo monta vuotta. Eroni jälkeen yritin seurustella yhden miehen kanssa, mutta kun en suostunut muuttamaan lasteni kanssa uusperheeseen, erosimme. Nyt olenkin ajatellut, että mihin ihmeeseen oikeastaan koskaan tarvitsisin miestä???? Aion tästä eteenpäin elää vain lasteni kanssa, täysin ilman miestä. Muita? Ja kommentteja mihin yksinhuoltaja tarvitsisi miestä?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmen lapsen yksinhuoltaja, ollut jo monta vuotta. Eroni jälkeen yritin seurustella yhden miehen kanssa, mutta kun en suostunut muuttamaan lasteni kanssa uusperheeseen, erosimme. Nyt olenkin ajatellut, että mihin ihmeeseen oikeastaan koskaan tarvitsisin miestä???? Aion tästä eteenpäin elää vain lasteni kanssa, täysin ilman miestä. Muita? Ja kommentteja mihin yksinhuoltaja tarvitsisi miestä?

Mies kelpaa maksajaksi kuitenkin?

Eihän kelvannut aloittajalle. Mies olisi halunnut muuttaa yhteen, mutta aloittaja ei. 

Eiköhän tuo saa elareita lapsiensa isältä, eli miehen rahat kyllä kelpaa.

Millä tavalla elareista kieltäydytään? Yhteiskunta ei anna tehdä niin.

Sanomalla etävanhemmalle, että ei tarvitse maksaa elareita. Yhteiskunta ei millään tavalla määrää minua antamaan edes tilinumeroani exälleni. Meillä lasten menoista on huolehdittu hyvässä yhteisymmärryksessä ihan ilman elatusmaksujakin. 

Harva jaksaa exänsä kanssa jokaisesta ostoksesta vääntää. Minkä ihmeen takia lasten isän ei tarvitsisi elättää omia lapsiaan ja millä lailla omien lasten elättäminen on rahan antamista exälle?

Edelleenkin: kommenttini oli väitteeseen, ettei yhteiskunta muka anna lupaa kieltäytyä elatusmaksuista. Kyllä antaa. Joidenkin kohdalla on toimivinta, että etävanhempi maksaa elatusmaksuja. Jonkun toisen kohdalla on toimivinta, että lasten elatus kuitataan kertaluonteisena esimerkiksi siten, että lähivanhempi saa erossa myös etävanhemman osuuden asunnosta. Joidenkin kohdalla - kuten meillä - on ollut toimivinta, että lapsen elatuksen tarve katsotaan aina tapauskohtaisesti. Meillä on mennyt pääsääntöisesti niin, että minä olen maksanut lasten asumisen, ruuan, terveydenhuollon jne, exä maksanut ensin päivähoitomaksut, sitten harrastukset ja aina tilanteen mukaan ollaan puolin ja toisin makseltu lasten vaatteita, polkupyöriä, luistimia, telkkareita, tietokoneita, kännyköitä jne aina sen mukaan, mitä lapsi on tarvinnut ja kumpi viimeksi maksanut näistä mitäkin. Ikinä ei ole tarvinnut vääntää exän kanssa yhtään mistään, koska myös hän on aina ajatellut lastensa parasta eikä ole halunnut, että hänen lapsensa olisivat vanhempiensa eron vuoksi huonommassa taloudellisessa asemassa kuin ydinperheiden lapsetkaan. 

Näin fiksuja ihmisiä on erittäin harvassa.

Miksi muuten erositte?

Vierailija
42/45 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläin on aina parempi vaihtoehto kuin mies.

Eläin on myös AINA ja POIKKEUKSETTA parempi vaihtoehto kuin nainen. Tämä asettaa näin ollen naisen eläimen alapuolelle. Siis minkä tahansa eläimen, vaikka käärmeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä minä

MINÄ en MINÄ haluan MINÄ sitä MINÄ tätä.

Kuulostatte ihan äidiltäni. Minä en ole tässä sanomassa, että oli kiva kasvaa ilman isää tai sen mallia. Äitikin tuntuu halveksivan parisuhdettani. En ole varma, minkälainen miehen ja naisen suhde pitäisi olla, kun en ole sitä kotona nähnyt. Syytän äitiäni siitä, että vielä 30-vuotiaana opettelen elämää.

Sen tiedän jo äitiäni paremmin, että parisuhde on työtä, halua ja myönnytyksiä. Ei kivakivaa, vaan työtä jonka tuloksesta molemmat nauttii. Välillä minuun iskee äitini mieli, ja tekee mieli olla minäminä ja lähteä karkuun.

Onneksi vanhempien virheitä ei tarvitse toistaa, mutta katkera olen :( Miettikää niitä lapsianne, en minäkään osannut tätä sanoittaa ennen aikuisuutta. Varmaan vaikutin "onnelliselta". Lapset sopeutuu vaikka mihin, mutta ei kasva ehjiksi.

Hautaankin mennään yksinään, miksi ei saisi elää elämäänsä "minäminä"-asenteella? Puhuen siis muista ihmisistä, omat lapset ovat tottakai eri asia, lapset pitää laittaa itsensä edelle. Mutta noinniinkuin muuten, miksi ihmeessä pitäisi pakottaa itsensä johonkin muottiin jos viihtyy paremmin yksinään? Tärkeintä on kuitenkin olla onnellinen.

Vierailija
44/45 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele elämäntapaasi yhtään, en itsekään tarvitse parisuhdetta.

Ihmettelen vain, miten jaksoit kuitenkin KOLMEN lapsen verran katsella ukkoa, eli vissiin monta vuotta???

Ajattelen aina naisista jotka tekevät jollkin ukolle ENEMMÄN kuin yhden lapsen, että joko naisella on päässä vikaa tai ukko on mainettaan parempi.

Yleensä ensimmäinen vaihtoehto on sopivampi.,.

Vierailija
45/45 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä