Miksi tunnet olevasi huonompi kuin muut?
Moni ihminen kuvittelee että on huonompi kuin muut vaikka kyse on siitä että toiset ihmiset ovat aivan yhtä huonoja mutta taitavampia peittelemään huonouttaan. Mikä saa sinut tuntemaan että olet huonompi kuin muut?
Kommentit (8)
Huono työpaikka
Tissittömyys
Rumuus
Se, etten ole koskaan 28 vuotiaan ikäni aikana kelvannut kenellekkään (=en ole koskaan seurustellut)
N28
En pysty sairauteni takia moniin asioihin, joihin muut pystyy. Siksi kroppa on huono ym kun en pysty aina harrastamaan edes uintia, mikä on oikeastaan ainoa sopiva laji mulle.
Olen lihava kolmekymppinen, joka on vain osa-aikatöissä. Lisäksi minulla on rillit enkä jaksa värjätä tukkaani niin usein kuin pitäisi. Enkä siivota.
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava kolmekymppinen, joka on vain osa-aikatöissä. Lisäksi minulla on rillit enkä jaksa värjätä tukkaani niin usein kuin pitäisi. Enkä siivota.
Eli ei yhtään syytä miksi olisit huonompi kuin muut. Katso vain rillipäisten määrää ja jotkut pitävät rillejä vain koska ne antavat arvokkuutta :D
Tunnen olevani ulkonäöltäni ja olemukseltani niin poikkeava, että ihmiset näkevät jo kaukaa, että tuolta tulee huono, vääränlainen, erilainen. Jostakin syystä kaikki muut vikoineen ja omituisuuksineen ovat "oikeanlaisia", minä poikkean ainoana. Ja nykyisin kyllä tiedän, että tämä kaikki on omassa päässäni, mutta kelvottomuuden perustunteelle en ole toistaiseksi voinut antaa potkuja. Ehkä terapia hitaasti auttaisi, koulukiusaamistaustalla on varmasti osansa sopassa.
Koska ihmiset ovat opettaneet minulle niin, valitettavasti.
Kosa tunnen usein olevani parempi kuin muut ja tunnen siitä huonoa omatuntoa