Voiko olla vti ilman kirvelyä? On vain jatkuva pissahätä ja pissaamisen päätteeksi ikävä tunne virtsarakossa.
Näin on jatkunut jo kohta viikon, ei siis kirvele yhtään, mutta yölläkin täytyy käydä 2-3 kertaa pissalla ja päivällä tunnin välein. Buranalla väistyy tuo "ikävä tunnekin", mutta pitäisikö hakea ab-kuuri? Ei ole ollut vti 30 vuoteen, joten en tiedä.
Kommentit (53)
Ei kai diabetes voi yhtäkkiä puhjeta? Niin että aiemmin sai nukkua koko yön, viikko sitten alkoi että täytyy käydä 2-3 kertaa yössä pissalla.
Voi olla vti. Vaihdevuosi-iässä myös kuivat limakalvot voi aiheuttaa vti:n kaltaisia oireita.
Pyydä labraan lähete, käy antaa veri ja virtsa näyte.
Mulla diabetes, nyt olen pitänyt kirjaa kun joudun käymään yölläkin vessassa monta kertaa. Pakko kai mennä lääkäriin
Naisilla estrogeenin puutos saa emättimen ja virtsaputken limakalvon näivettymään ja aiheuttaa tarvetta käydä usein pissalla. Lisäksi oireena on usein kirvelyä, minkä vuoksi vaiva saatetaan helposti sekoittaa virtsatieinfektioon. Tehokkaimman avun estrogeenin puutokseen saa paikallisestrogeenivalmisteista, joita myydään apteekissa ilman reseptiä.
Vierailija kirjoitti:
Tippuri. Kokemusta on.
Varma tieto, tippuri se on
Ei ole uusia lääkkeitä, ei ole mitään lääkitystä. Tippuri ei pitäisi olla, tai sitten mies pettänyt, mitä en oikeasti usko. Vaihdevuodet taitaa olla jo ohi, viimeisimmästä vuodosta on yli puoli vuotta. Täytyy varmaan mennä lääkäriin.
AP, eli N51
Virtsis ei kirvele välttämättä ollenkaan, että eiköhän se sitä ole.
Miksi juuri tippuri, miksi ei klamydia?
Antibiootti kuurilla tippuri tarttuu. Kannattaa kumin kera ettei levitä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla diabetes, nyt olen pitänyt kirjaa kun joudun käymään yölläkin vessassa monta kertaa. Pakko kai mennä lääkäriin
Kannattaa mennä heti huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla estrogeenin puutos saa emättimen ja virtsaputken limakalvon näivettymään ja aiheuttaa tarvetta käydä usein pissalla. Lisäksi oireena on usein kirvelyä, minkä vuoksi vaiva saatetaan helposti sekoittaa virtsatieinfektioon. Tehokkaimman avun estrogeenin puutokseen saa paikallisestrogeenivalmisteista, joita myydään apteekissa ilman reseptiä.
Kiitos hurjasti, kokeilen. Varaan toki ajan labraan ja lääkärille. Diabetes kontrolliin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole uusia lääkkeitä, ei ole mitään lääkitystä. Tippuri ei pitäisi olla, tai sitten mies pettänyt, mitä en oikeasti usko. Vaihdevuodet taitaa olla jo ohi, viimeisimmästä vuodosta on yli puoli vuotta. Täytyy varmaan mennä lääkäriin.
AP, eli N51
Estrogeenin puute voi silti aiheuttaa oireita vaikka kk on ohi.
Vierailija kirjoitti:
AP, eli N51
Vaihdevuodet ohittaneella naisella limakalvojen kuivuuteen voi auttaa paikallinen estrogeenihoito, joka vahvistaa emättimen limakalvoja. Mutta lääkäriin suosittelen kuitenkin tässä vaiheessa menemään. Voi olla muitakin syitä.
Mulla on esivaihdevuodet ja on just tuollaista oireilua, milloin enemmän ja milloin vähemmän. Johtuu tuosta limakalvojen kuivuudesta. Käytän vagifemiä ja vagisan-voidetta. Ovat helpottaneet vähän mutta oireet ei ole poistuneet kokonaan vieläkään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on esivaihdevuodet ja on just tuollaista oireilua, milloin enemmän ja milloin vähemmän. Johtuu tuosta limakalvojen kuivuudesta. Käytän vagifemiä ja vagisan-voidetta. Ovat helpottaneet vähän mutta oireet ei ole poistuneet kokonaan vieläkään.
Sama täällä. Lisäksi saa olla varovainen ettei rakko pääse kylmettymään, sillä varmat oireet ilman vti.
Diabetes?