Ostin kamalan kasan ruokaa pääsiäisaterioihin kyllästyneenä ja samalla kaksi siideriä.

Eikö kassajärjestelmä sano mitään jos alkon myyntiaika on ylittynyt?

• ylös 2
  • alas 0

Kommentit (18)

Vierailija

Eivät todellakaan ole joka paikassa lukkojen takana. Jos on alkoholia vain vöhän, oliko nyt max 2,8%, niin myydään kyllä kellonajasta riippumatta.

• ylös 10
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Joko alkoholitonta tai rajan alapuolella, jolloin voi myydä milloin vain. Kassalla tulee kyllä aina ilmoitus alkoholista, ja esimerkiksi suurin osa ei suostu lyömään alkoholituotteita edes, vaan huutaa myyntiaikarajoitusta, jos kerran eri aikoihin yrittää ostaa, kuin on sallittua.

Vierailija

Tulitko kauppaan ennen yhdeksää? Tällöin alkoholi on myytävä jokatapauksessa, vaikka kassalla kello on yli 9.

• ylös 4
  • alas 15

Ihan tavallinen marketti ja normaalisti siinä hyllyssä kuten vaikka kivennäisvedet ja limpparit sun muut, joita ostin myös. Poimin matkaan samalla kun en siis edes muistanut, että kello on jo vaikka kuinka paljon... ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tulitko kauppaan ennen yhdeksää? Tällöin alkoholi on myytävä jokatapauksessa, vaikka kassalla kello on yli 9.

Ei ole totta. Laki sanoo että pitää olla kassakoneella ennen yhdeksää.

• ylös 14
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei pidä. Kassalla työskennelleenä olen myynyt useampaan otteeseen 9 jälkeen ja tämä oli ohjeistus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei pidä. Kassalla työskennelleenä olen myynyt useampaan otteeseen 9 jälkeen ja tämä oli ohjeistus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No höpöhöpö! Minulla jäi viime vkl siiderit saamatta, kun oli pitkä kassajono ja ehdin saada ostokset hihnalle vasta 21.02.

Vierailija

Jos juomat ovat olleet hallussasi klo 21, myytiin ne sinulle sen vuoksi. Muuten kuulostaa kovin oudolta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enää näin. Nyt kun kaupat saavat olla auki pidempään kuin yhdeksään, niin alkoholiostokset on lyötävä kassaan ennen ysiä.
Ei pystytä valvomaan kuka on tullut kauppaan ennen yhdeksää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käsittänyt, että jos todistettavasti seisoo kassajonossa ennen yhdeksää, niin tuotteet saa myydä. Kauppaan tulo asiaan vaikuta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No mitä vittua nyt taas Hessu? Turvakameroistako ne myyjät tarkistaa, että kuka oli kaupassa ennen ysiä ja kuka vasta minuuttia vaille?

Olin kaupassa aikaisintaan 10 yli yhdeksän eli en todellakaan ennen myyntiaikaa.

Ja niin joo, kun muistelen niin kassajärjestelmä piippasi ekan siiderin kohdalla mutten kiinnittänyt huomiota sen enempää, koska yleensä monet koneet muistuttavat iän tarkistamisesta.

Olen itsekin ollut kassalla töissä ja kun aukioloajat alkoivat pikkuhiljaa varautumaan niin saivat monet kollegat kuulla kunniansa kun olivat aamulla ennen yhdeksää myyneet alkoholia ymmärtämättään.

Miksei siitä voi laittaa vaan jotain hälyä järjestelmään? ap

Vierailija

Aika monessa isossa marketissa on nykyään isot kyltit joissa kerrotaan että alkoholiostokset on maksettava ennen yhdeksää.
Ennen riitti että oli kauppaan ehtinyt, koska kaupat menivät kiinni klo 21 ja silloin se oli selvää että asiakas on ennen määräaikaa alkoholit ottanut haltuunsa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.