Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset alkaa äidiksi tullessaan pukeutua kuin lapset? Trikoopipoja ruseteilla, lapsellisia kuviolegginssejä ja kummallisia kaapumekkoja...

Vierailija
17.04.2017 |

Kaikki värit ja ihQt lettikuosit, ruudut ja pilkut päällä, hai-saappaat ja kånkenit kruunaa kokonaisuuden. Miksei voi olla äiti ja pukeutua kuten täysi-ikäinen nainen?

Miehillä en ole vastaavaa ällötystä havainnut.

Kommentit (1243)

Vierailija
441/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te arvon tuutikit sitten murhaatte katseillanne ne kauniisti ja naisellisesti pukeutuneet naiset, joiden perään miehenne kuolaavat? Jos siis on jokaisen oma asia miten pukeutuu. Missä logiikka? Pitäisikö sitä pyydellä anteeksi ettei pukeudu Onni-Klovniksi vaan niin, ettei mies häpeä kulkea vierellä?

Katse peiliin ja tyyli kuntoon niin miehenne himoitsee teitäkin, muutenkin kuin kerran kuussa lauantaisaunan päälle.

Heh, trollaathan sinä, eikö vaan?

Eihän kukaan oikeasti voi olla noin juntti?

Täytyy olla todella huono itsetunto, jos pitää koko ajan miettiä, katsooko joku ja miten katsoo.

Vierailija
442/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet että esim värikkäät leggingsit, pipot, oversize-mekot ym ovat MUOTIA, myös vielä lapsettomilla parikymppisillä naisilla? Pitäisikö siis äidiksi tultuaan vaihtaa täti-vermeisiin, vai mitä tässä haetaan?Teineillä vastaavat vaatekappaleet ovat vielä urheiluvaateosastolta, monet nuoret pukeutuvat värikkäisiin juoksuleggareihin kaupungilla ja kotisohvallakin.

Esim. mainitut Letti-leggarit eivät mielestäni ole mitenkään lapsekkaat sen enempää kuin muutkaan kyseisen brändin kuosit (Vimma), printit ovat äärimmäisen hienoja ja pikemminkin niistä on sanottu että ovat epätyypillisiä tyyliltään lastenvaatteissa, ja siihen näyttävään tyylikkyyteen varmasti perustuu myös niiden suosio niin lasten- kuin aikuistenvaatteissa.

Määritelkääpä mikä on "aikuisen naisen" vaatetus. Itse tulin äidiksi 33 vuotiaana 6,5 sitten mutta en ole omistanut esimerkiksi sukkahousuja, jakkuja, farkkuja, paitapuseroita tai muitakaan joustamattomia vaatteita 10-15 vuoteen. Ne eivät istu, eivät pue minua ja tuntuvat hirveiltä päällä. Korkokenkiä en voi käyttää koska on kipuja. Olen muodin ammattilainen ja mielestäni tyylikäs pukeutuja, vaikka menen mukavuus edellä, oli lasta tahi ei, ja aina trikoissa ja neuleissa. Kaikista lastenvaatebrändien jutuista en minäkään pidä, mutta näillä merkeillä on paljon omaan silmääni tyylikästä ja niitä myydään paljon myös aikuisille, jopa 65+ ikäisille naisille.

Ranskaa tai Espanjaa en pitäisi esikuvana suomalaisille, siellä kulttuuri on toinen eikä siellä tosiaankaan ulkoilla jos tulee pisaraakaan vettä, ei pukeuduta sään mukaisesti ja lapsetkin saatetaan pukea pikkukenkiin, tyllimekkoon ja laittaa sateenvarjo kouraan jos on pakko poistua sisätiloista muulla kuin auringonpaisteessa. Leiki siinä sitten.

Kaikkein tyylittömintä on toisten pukeutumisen arvostelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännöllisyyden vuoksi.

Joutuu könyämään lattioilla, pesemään ja kantelemaan lapsia. Kiristävät vaatteet kinnaavat. Trikoovaatteet ovat käteviä, helposti pestäviä, ei tarvitse silittää, ellei halua.

Lyhyet polkkahiukset ovat käytännölliset, ja nopeat. Mukula odottaa paksussa talvihaalarissa hikisenä eteisessä. Ei tule mieleenkään ruveta föönäilemaan ja kihartamaan pitkiä hiuksia, jotka kuitenkin roikkuvat silmillä lasta nostellessa, tms. Toki pitkät hiukset saa nopeasti kiinni.

Mitä vikaa on käytännöllisyydessä?

Ei täällä kukaan hauku käytännöllisyyttä. Miksi niiden vaatteiden pitää olla samanlaiset kuin sillä omalla mukulalla? Siis samasta kankaasta, samaa kuviota jne.

SIKSI KUN MEISTÄ SE ON KIVAN NÄKÖISTÄ JA ME HALUAMME PUKEUTUA NÄIN.

SINUN PITÄÄ NYT VAIN TULLA TOIMEEN TÄMÄN ASIAN KANSSA.

Musta se ei ole kivan näköistä. Musta taaperoksi pukeutunut aikuinen näyttää idiootilta. Sun pitää nyt vain tulla toimeen tämän asian kanssa.

Voi veikkonen, ei mitään vaikeutta, en ole koskaan välittänyt mitä mieltä sinä olet pukeutumisestani. Ylipäätään sinä olet minulle ihan yhdentekevä!

En vissiin kovin yhdentekevä ole, kun vaivauduit vastaamaan. Kovin sulla näyttää olevan tarvetta todistella mulle jotain.

Ei minulla mitään tarvetta ole, olen tässä kirjoitellut puolesta ja vastaan. Pitänyt keskustelua yllä.

Nyt me lähdetään kauppaa. Moi!

Varmaan trikoopipo päässä. 😉

Miulla on niin paksut ja pitkät hiukset ettei pipo pysy päässä. Olen kuules lippistyttöjä. Meillä täällä Tukholmassa pidetään enemmän lippiksiä, kalliita ja just oikean merkkisiä. Tiedäthän 😉

Vierailija
444/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutuu könyämään lattioilla, pesemään ja kantelemaan lapsia. Kiristävät vaatteet kinnaavat. Trikoovaatteet ovat käteviä, helposti pestäviä, ei tarvitse silittää, ellei halua.

Lyhyet polkkahiukset ovat käytännölliset, ja nopeat. Mukula odottaa paksussa talvihaalarissa hikisenä eteisessä. Ei tule mieleenkään ruveta föönäilemaan ja kihartamaan pitkiä hiuksia, jotka kuitenkin roikkuvat silmillä lasta nostellessa, tms. Toki pitkät hiukset saa nopeasti kiinni.

Se että, minä haluan! Haluan siksi, että haluan.

Ei täällä kukaan hauku käytännöllisyyttä. Miksi niiden vaatteiden pitää olla samanlaiset kuin sillä omalla mukulalla? Siis samasta kankaasta, samaa kuviota jne.

No siksi kun minä haluan. Tee sinä toisin, en tule sinua arvostelemaan, minä teen näin, enkä välitä vaikka se sinua kiukuttaa kuinka. Tukehdu kiukkuinen, ei haittaa. 😂😂

Miksi haluat, että ne on samanlaiset?

Miksi minun pitäisi se sinulle perustella? Ei miksikään. Minä teen näin, sinä toisin.

Asia loppuunkäsitelty.

Miksi tulit tähän ketjuun, jos et halua keskustella asiasta? Sehän tämän ketjun pointti oli. Että jotkut ihmiset, kuten Ap ja minä, haluaisimme ymmärtää ilmiötä, joka on meille omituinen ja käsittämätön, ja toivomme vastausta niiltä, joille tämä ilmiö on ymmärrettävä.

Pukeudun ihan niin kuin haluan, jos haluan olla yhteneväisessä alussa lapseni kanssa, niin silloin pukeudun niin.

Sinusta se on käsittämätön, minusta ei.

Senkun pukeudut, ei sitä kukaan yritä kieltää. Olemme kiinnostuneita siitä, miksi haluat olla yhteneväisessä asusda lapsesi kanssa. Mikä se syy siihen haluun on?

Vierailija
445/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ilmiötä ei näe esim. Ranskassa ja Espanjassa, vaikka äidiksi sitä sielläkin tullaan.

No siellähän ne ihmettelevät meidän lastenkin ulkovaatteita, jotka on suunniteltu koleisiin, kosteisiin sääolosuhteisiin.  

Mutta miksi äitejä pitää jatkuvasti arvostella? 

Vierailija
446/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toiset mammat taas menee sinne toiseen ääripäähän, eli tyylikkäästä nuoresta mimmistä tulee tummiin muodottomiin kaapuihin pukeutuva tanttara, "koska eihän äidit saa olla enää mitään nuorisoa"

Vierailija
447/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siksi kun minä haluan. Tee sinä toisin, en tule sinua arvostelemaan, minä teen näin, enkä välitä vaikka se sinua kiukuttaa kuinka. Tukehdu kiukkuinen, ei haittaa. 😂😂

Miksi haluat, että ne on samanlaiset?

Miksi minun pitäisi se sinulle perustella? Ei miksikään. Minä teen näin, sinä toisin.

Asia loppuunkäsitelty.

Miksi tulit tähän ketjuun, jos et halua keskustella asiasta? Sehän tämän ketjun pointti oli. Että jotkut ihmiset, kuten Ap ja minä, haluaisimme ymmärtää ilmiötä, joka on meille omituinen ja käsittämätön, ja toivomme vastausta niiltä, joille tämä ilmiö on ymmärrettävä.

Pukeudun ihan niin kuin haluan, jos haluan olla yhteneväisessä alussa lapseni kanssa, niin silloin pukeudun niin.

Sinusta se on käsittämätön, minusta ei.

Senkun pukeudut, ei sitä kukaan yritä kieltää. Olemme kiinnostuneita siitä, miksi haluat olla yhteneväisessä asusda lapsesi kanssa. Mikä se syy siihen haluun on?

Voi luoja. Miksi sinä pidät niistä väreistä kun pidät? Entä niistä ruuista, miksi? Ei riitä se että näyttää kivalta ja maistuu hyvältä vaan siis MIKSI? Kerro?

No tätähän täällä on yritetty jo useamman sivun verran selvittää. Että onko kyse mieltymyksestä, vai jostain "syvällisemmästä". Että halutaan nimenomaan olla vaatetukseltaan samannäköisiä kuin oma lapsi. Sinulle kyse on siis mieltymyksestä samoihin väreihin ja kuoseihin, joista taaperosikin pitää.

En pue lastanikaan noihin kuoseihin, mutta ei ole vaikeaa ymmärtää että joku tykkää eri asioista kuin minä. Sinulle näköjään on.

Anteeksi vaan, mutta oletko vähän tyhmä vai ymmärrätkö tahallasi väärin?

Vierailija
448/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te arvon tuutikit sitten murhaatte katseillanne ne kauniisti ja naisellisesti pukeutuneet naiset, joiden perään miehenne kuolaavat? Jos siis on jokaisen oma asia miten pukeutuu. Missä logiikka? Pitäisikö sitä pyydellä anteeksi ettei pukeudu Onni-Klovniksi vaan niin, ettei mies häpeä kulkea vierellä?

Katse peiliin ja tyyli kuntoon niin miehenne himoitsee teitäkin, muutenkin kuin kerran kuussa lauantaisaunan päälle.

Ah tuota alentuvuuden ja tyhmyyden määrää...

Mistä sinä tiedät, mistä kukin mies tykkää? Luuletko, että se miehen seksihalukkuus riippuu ja roikkuu siitä, mitä vaimo päivällä pukee päälleen lähtiessään lasten kanssa puistoon? Oikeasti?

hehehehehe

Keep telling yourself that, tuleva yh-äippä.

Ah tuota itsepetoksen määrää...

Vierailija
449/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkätakia pääsee silmätikuksi piikkikoroissa ja sotamaalit naamalla.Siis:jos hoidat itseäs ja haluat näyttää huolitellulta,olet silmätikku.Onko nykyään laki,että on oltava v...n vaatimattoman näköinen,että hyväksytään äitien joukkoon.Tyttäreni on kohta viiden lapsen äiti,kyllä tietää,mitä äitiys on.Sitä ei tiedä,että äiti ei saisi olla tyylikäs ja huolehtia olemuksestaan.On muuten ammatiltaan autonasentaja,että arkiasu on haalarit ja lippalakki ja tietää siitä alasta hiukan enemmän,mistä teistä moni ei mitään.Minä usein kuljen piikkikoroissa ja sotamaalit naamalla...ai niin,minähän olen isoäiti.Jokainen saa olla sen näköinen kuin on,mutta saa myös olla hoidettu ilman vittuilua.

Tällä palstalla väitetään kiven kovaan, että ei morkata niitä, jotka tykkää laittautua. Mutta kyllä tämäkin ketju on taas täynnä niitä ihmisiä, jotka puolustelevat itseään haukkumalla muita turhamaisiksi minihameissa ja korkkareissa kekkuloiviksi pynttäytyjiksi. Vaikkei edes kyse ollut siitä, etteikö saisi pukeutua mukaviin vaatteisiin tai olla meikittä. Meikistä ja laittautumisesta ei ollut aloituksessa edes mainittu, mutta "naturellit" mammat vihastuivat ja ottivat meikkaamisen ja itsestään huolehtimisen sitten taas vaihteeksi vihansa kohteeksi.No, aikuiset ihmiset haluavat näyttää vauvoilta ja puolustavat kiihkeästi oikeuttaan pukeutua kuin vauvat. Eipä siinä sitten kait mitään.

Eihän ole haukuttu. Tässä on sanottu, että ne korkkarit ja minihameet eivät ole käytännöllisiä hiekkalaatikolla tai metsäretkellä ja on "haukuttu" ainoastaan niitä, jotka eivät tajua, miksi joku pitää sitä trikoopipoa ihmisten ilmoilla. Ja ne, jotka sanoivat, että mieheltä lähtee halut, saivat sääliä osakseen.

Kukaan ei ole väittänyt, että hiekkalaatikolle tai metsään pitäisi mennä korkkareissa ja minihameessa.

Niin, mutta on väittänyt, ettei saa mennä homssuisen näköisenä. Ja tässä nyt on tavalliset ulkoiluvaatteet leimattu homssuisiksi, joten kyllä tässä nyt on tällainen tavismamma vähän ihmeissään, että mitä sinne pitäisi laittaa. 

Saa tietenkin mennä. Mutta se tuntuu erikoiselta, että ennen niin hyvännäköisistä naisista kuoriutuu usein lasten myötä jäätäviä maatuskoja. Siis ettei omasta ulkonäöstä välitetä enää yhtään.

Höpö höpö. Ihan samalla tavalla niitä legginssejä, kollareita, tennareita, trikoopipoja ja ulkohousuja pitävät ne lapsettomatkin naiset, jotka ulkoilevat työnsä puolesta tai vapaa-ajallaan paljon.

Mutta tässä ketjussa puhutaan nyt äitien pukeutumisessa tapahtuvasta muutoksesta. Etenkin siitä, miksi jotkut äidit pukeutuvat lastensa kanssa identtisesti.

Ja tässä ketjussa on kerrottu syitä, vaikka ne eivät teille kuulukaan.

Älykkyytesi alhainen taso vain estää sinua ymmärtämästä lukemassa. Se on surullista, säälin sinua!

Ainoa syy, joka täällä on kerrottu, oli se, että se herättää yhteenkuuluvuudentunteen. Minusta se on aika surullista, että äiti tuntee yhteenkuuluvuutta lapseensa ainoastaan ulkoisten asioiden välityksellä. Tai että äiti pelkää lapsensa kokevan itsensä äidistään erilliseksi ilman identtistä asua. Vielä surullisempaa on se, jos äiti haluaa estää lastaan tuntemasta itseään äidistään erilliseksi olennoksi. Lapsi on ikään kuin äidin jatke, miniatyyriversio tästä.

Kuka sanoo että pukeutuminen _ainoastaan_ herättää yhteenkuuluvuutta? Mistä päättelet asiaan liittyvän pelkoja? Entä millä aasinsillalla johdatat samankaltaisen pukeutumisen siihen, että äiti "estää lastaan tuntemasta itseään äidistään eriliseksi olennoksi"? Aikamoisen määrän oletuksia teit. Mitä jos kyseessä on vain pinnallinen "onpa söpö kuosi, hei tuossapa on itsellenikin samanlaisesta tehty mekko" -heräteostos? Aivan käsittämätöntä, että sait asian käännettyä vielä joksikin surulliseksi. Suuret on surut sulla.

Vierailija
450/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on minusta hyvä...

Tämä on minusta vielä huvittavampaa kuin äidit, jotka pukeutuvat kuin pikkulapsensa. Naiset, jotka liikkuvat urheiluvaatteissa, vaikka ovat yhtä kaukana urheilusta kuin maa marsista.

(Juu tiedän, jokainen pukeutukoon miten tykkää, mutta kyllähän sille salaa saa naureksia.)

Minä nauran sinulle nyt ihan avoimesti, päin naamaa 😁😂😀😃😄😅😆😆😀😁😂😃😄😅😆😆😅😄😃😄😅😆😂😁😀😆

Makuasiat ovat ainoita, mistä voi kiistellä. 

Ja joita ei tarvitse kenellekään selitellä. Ei vaikka ap sitä kuinka tinkaisi.

Asiallisesti ottaen, ymmärtäen toki, että raivoahan tässä on tarkoituskin nostattaa, täytyy taas ihmetellä, kuinka sanonta nainen on naiselle susi, pitää edelleen paikkansa.

Esiäitimme tappelivat meille äänioikeuden, vapauden valita jäämmekö kotiin hoitamaan lapsiamme, vai käymmekö töissä. Ja tähän on tultu, älykkyytemne, siis naisten, riittää nippa nappa kiistelemään, miksi ja miten joku pukeutuu.

Todistelemaan toisillemme että olen ihan kelvollinen ihminen, kun teen/en tee näin.

Voi jos tämän energian voisi valjastaa johonkin hyvään.

En yhtään ihmettele, miksi kiusaaminen kouluissa on räjähdysmäisesti lisääntynyt, ne lapset ja nuoret ovat tämän,vtässäkin keskustelussa riehuvan, suvaitsemattoman moukjasakin kasvattamia.

Vierailija
451/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon miettinyt monesti, ovatko nämä taaperoasuun pukeutuvat tuutikit näitä adult baby -fetissiläisiä? Tekeekö gutaa regressoitua takaisin lapseksi, vaikka sitten pukeutumisen kautta? Onhan tuollakin fetissillä varmasti eri asteita: osa pukeutuu vaippoihin ja myssyihin ja osa rusettipipoihin ja lastenvaatekuoseihin.

Vierailija
452/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon miettinyt monesti, ovatko nämä taaperoasuun pukeutuvat tuutikit näitä adult baby -fetissiläisiä? Tekeekö gutaa regressoitua takaisin lapseksi, vaikka sitten pukeutumisen kautta? Onhan tuollakin fetissillä varmasti eri asteita: osa pukeutuu vaippoihin ja myssyihin ja osa rusettipipoihin ja lastenvaatekuoseihin.

Vierailija
453/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkätakia pääsee silmätikuksi piikkikoroissa ja sotamaalit naamalla.Siis:jos hoidat itseäs ja haluat näyttää huolitellulta,olet silmätikku.Onko nykyään laki,että on oltava v...n vaatimattoman näköinen,että hyväksytään äitien joukkoon.Tyttäreni on kohta viiden lapsen äiti,kyllä tietää,mitä äitiys on.Sitä ei tiedä,että äiti ei saisi olla tyylikäs ja huolehtia olemuksestaan.On muuten ammatiltaan autonasentaja,että arkiasu on haalarit ja lippalakki ja tietää siitä alasta hiukan enemmän,mistä teistä moni ei mitään.Minä usein kuljen piikkikoroissa ja sotamaalit naamalla...ai niin,minähän olen isoäiti.Jokainen saa olla sen näköinen kuin on,mutta saa myös olla hoidettu ilman vittuilua.

Tällä palstalla väitetään kiven kovaan, että ei morkata niitä, jotka tykkää laittautua. Mutta kyllä tämäkin ketju on taas täynnä niitä ihmisiä, jotka puolustelevat itseään haukkumalla muita turhamaisiksi minihameissa ja korkkareissa kekkuloiviksi pynttäytyjiksi. Vaikkei edes kyse ollut siitä, etteikö saisi pukeutua mukaviin vaatteisiin tai olla meikittä. Meikistä ja laittautumisesta ei ollut aloituksessa edes mainittu, mutta "naturellit" mammat vihastuivat ja ottivat meikkaamisen ja itsestään huolehtimisen sitten taas vaihteeksi vihansa kohteeksi.No, aikuiset ihmiset haluavat näyttää vauvoilta ja puolustavat kiihkeästi oikeuttaan pukeutua kuin vauvat. Eipä siinä sitten kait mitään.

Eihän ole haukuttu. Tässä on sanottu, että ne korkkarit ja minihameet eivät ole käytännöllisiä hiekkalaatikolla tai metsäretkellä ja on "haukuttu" ainoastaan niitä, jotka eivät tajua, miksi joku pitää sitä trikoopipoa ihmisten ilmoilla. Ja ne, jotka sanoivat, että mieheltä lähtee halut, saivat sääliä osakseen.

Kukaan ei ole väittänyt, että hiekkalaatikolle tai metsään pitäisi mennä korkkareissa ja minihameessa.

Niin, mutta on väittänyt, ettei saa mennä homssuisen näköisenä. Ja tässä nyt on tavalliset ulkoiluvaatteet leimattu homssuisiksi, joten kyllä tässä nyt on tällainen tavismamma vähän ihmeissään, että mitä sinne pitäisi laittaa. 

Saa tietenkin mennä. Mutta se tuntuu erikoiselta, että ennen niin hyvännäköisistä naisista kuoriutuu usein lasten myötä jäätäviä maatuskoja. Siis ettei omasta ulkonäöstä välitetä enää yhtään.

Höpö höpö. Ihan samalla tavalla niitä legginssejä, kollareita, tennareita, trikoopipoja ja ulkohousuja pitävät ne lapsettomatkin naiset, jotka ulkoilevat työnsä puolesta tai vapaa-ajallaan paljon.

Mutta tässä ketjussa puhutaan nyt äitien pukeutumisessa tapahtuvasta muutoksesta. Etenkin siitä, miksi jotkut äidit pukeutuvat lastensa kanssa identtisesti.

Ja tässä ketjussa on kerrottu syitä, vaikka ne eivät teille kuulukaan.

Älykkyytesi alhainen taso vain estää sinua ymmärtämästä lukemassa. Se on surullista, säälin sinua!

Ainoa syy, joka täällä on kerrottu, oli se, että se herättää yhteenkuuluvuudentunteen. Minusta se on aika surullista, että äiti tuntee yhteenkuuluvuutta lapseensa ainoastaan ulkoisten asioiden välityksellä. Tai että äiti pelkää lapsensa kokevan itsensä äidistään erilliseksi ilman identtistä asua. Vielä surullisempaa on se, jos äiti haluaa estää lastaan tuntemasta itseään äidistään erilliseksi olennoksi. Lapsi on ikään kuin äidin jatke, miniatyyriversio tästä.

Kuka sanoo että pukeutuminen _ainoastaan_ herättää yhteenkuuluvuutta? Mistä päättelet asiaan liittyvän pelkoja? Entä millä aasinsillalla johdatat samankaltaisen pukeutumisen siihen, että äiti "estää lastaan tuntemasta itseään äidistään eriliseksi olennoksi"? Aikamoisen määrän oletuksia teit. Mitä jos kyseessä on vain pinnallinen "onpa söpö kuosi, hei tuossapa on itsellenikin samanlaisesta tehty mekko" -heräteostos? Aivan käsittämätöntä, että sait asian käännettyä vielä joksikin surulliseksi. Suuret on surut sulla.

Siis totta kai kyse voi olla vain jostain pinnallisesta. Mutta joku näitä asuja "puolustavista" kirjoittajista itse mainitsi samanlaisten asujen herättävän yhteenkuuluvuudentunnetta, ja aloin pohtia syytä siihen. En tosiaankaan tiedä, mikä se syy sitten oikeasti on, koska kukaan ei suostu kertomaan.

Vierailija
454/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa,mielestäni kuviot ja värit kuuluvat kyllä aikuisten vaatteisiin. Samoin kumisaappaat ja reput. Suomalaiset pukeutuu kyllä pääosin äärimmäisen synkästi ja värittömästi,mustaan ja tummansiniseen vaikka ne harvalle suomalaiselle edes sopii.

Suomessa paheksutaan kaikkea "normista poikkeavaa" värikkäämpiä luomivärejä, röyhelöjä, koruja, korkeampia korkoja. Jotkut paheksuu esim jo korkeampia kenkiä huohh.. ja nyt on 2000 luku 

Vierailija
455/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mukavaa,jos keskusteluun tulisi näiden taaperoksi pukeutuvien naisten miehiä :D

Miksi en yhtään usko,että miehet oikeasti pitävät hemulimekoista yms..

Vierailija
456/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa,mielestäni kuviot ja värit kuuluvat kyllä aikuisten vaatteisiin. Samoin kumisaappaat ja reput. Suomalaiset pukeutuu kyllä pääosin äärimmäisen synkästi ja värittömästi,mustaan ja tummansiniseen vaikka ne harvalle suomalaiselle edes sopii.

Suomessa paheksutaan kaikkea "normista poikkeavaa" värikkäämpiä luomivärejä, röyhelöjä, koruja, korkeampia korkoja. Jotkut paheksuu esim jo korkeampia kenkiä huohh.. ja nyt on 2000 luku 

Jaa... En koe paheksuvani kaikkea normista poikkeavaa tai olevani muutenkaan ns. valtavirtakulttuurin puolestapuhuja. Ei sillä ole mitään tekemistä poikkeavan paheksumisen kanssa, jos joku vaate on mun mielestä ruma ja hölmön näköinen.

Vierailija
457/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa mikä on kaapumekko?

Vierailija
458/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on minusta hyvä...

Tämä on minusta vielä huvittavampaa kuin äidit, jotka pukeutuvat kuin pikkulapsensa. Naiset, jotka liikkuvat urheiluvaatteissa, vaikka ovat yhtä kaukana urheilusta kuin maa marsista.

(Juu tiedän, jokainen pukeutukoon miten tykkää, mutta kyllähän sille salaa saa naureksia.)

Minä nauran sinulle nyt ihan avoimesti, päin naamaa 😁😂😀😃😄😅😆😆😀😁😂😃😄😅😆😆😅😄😃😄😅😆😂😁😀😆

Makuasiat ovat ainoita, mistä voi kiistellä. 

Ja joita ei tarvitse kenellekään selitellä. Ei vaikka ap sitä kuinka tinkaisi.

Asiallisesti ottaen, ymmärtäen toki, että raivoahan tässä on tarkoituskin nostattaa, täytyy taas ihmetellä, kuinka sanonta nainen on naiselle susi, pitää edelleen paikkansa.

Esiäitimme tappelivat meille äänioikeuden, vapauden valita jäämmekö kotiin hoitamaan lapsiamme, vai käymmekö töissä. Ja tähän on tultu, älykkyytemne, siis naisten, riittää nippa nappa kiistelemään, miksi ja miten joku pukeutuu.

Todistelemaan toisillemme että olen ihan kelvollinen ihminen, kun teen/en tee näin.

Voi jos tämän energian voisi valjastaa johonkin hyvään.

En yhtään ihmettele, miksi kiusaaminen kouluissa on räjähdysmäisesti lisääntynyt, ne lapset ja nuoret ovat tämän,vtässäkin keskustelussa riehuvan, suvaitsemattoman moukjasakin kasvattamia.

Kiusauskortti nostettu!

Mitä teet keskustelupalstalla, kun et pysty yhtään sietämään erilaisia mielipiteitä ilman, että alat itkemään kiusaamisesta?

Vierailija
459/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kävi kyllä ihan just toisinpäin eli ennen lapsia pukeuduin hyvinkin värikkäisiin ja ei niin istuviin vaatteisiin. Kun sitten sain lapsia olen sen jälkeen pukeutunut kokoajan hillitymmin ja miettinyt tarkemmin miltä vaatteet päällä näyttää.

Vierailija
460/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ollut pitkään aikaan hauskin ketju! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän