Ilmestyykö teidän teinien kaverit vain oven taakse
Siis onko muilla näin, että esim. Pyhäpäivänä soi ovikello ja parin km päässä asuva kaveri tulee kylää. On ehkä minuuttia aiemmin pihastamme laittanut viestin kaverilleen että on ihan just teillä. Onpa kiva itse istua vessassa, tulla pyyhe päällä saunasta tai olla ruokapöydässä kun ovi käy ja eteisessä seisoo teinin kaveri. Itse en tykkää yhtään siitä että ei voida kysyä sopiiko tai edes ilmoittaa ajoissa vaan tullaan kuin hollitupaan. Onko nykyään tosiaan niin vaikea ilmoittaa ajoissa tai edes kysyä käykö, luulisi kännykät olevan ahkerassa käytössä.
Kommentit (8)
Kyllä kysyä voisi, ei ole kohteliasta, mutta kaikki vanhemmat eivät halua opettaa lapsiaan ottamaan muita huomioon.
Minusta tuo olisi juuri tervetullutta toimintaa nykyaikaan!vägän kuin ennen vanhaan. Nykyihmiset haluaa niin kontrolloida kaikkea että tuo just hyvä juttu!
Meillä lapset eivät ole vielä teinejä, mutta vieraita ilmestyy toisinaan "varoittamatta". Minulle asia ok ja oikeastaan pidän siitä ettei tässä kalenteroidussa elämässä tartte kokaista tapaamista aikatauluttaa. Jotenkin rennompaa tavata tuttuja.
Niin, ja kasvaessa lasten kaverit tervetulleita ilman ennakkoilmoituksia. Ruokarauhani ei häiriinny ja vessan oven voin pitää suljettuna ollessa tarpeillani. Kotona myös kuljen kotivaatteissa tai pyyhe päällä ja mikäli se on tulevalle teinille ja hänen kavereille ok, niin ei häiritse minua.
Voi kun ihmiset tulisivatkin ohimennen poikkeamaan. Nyt jää monet ihmiset näkemättä, kun pitäisi alkaa viikkoja aikaisemmin sopimaan tapaamista.
Tuo että tultiin ovelle kysymään kaveria, että "voiko alkaa" oli normaalia palstamammojen lapsuudessa sekä jossain määrin vielä noin 10 vuotta sitten kun ihan kaikilla ei ollut kännykkää ja soittaminen oli kallista. Nyky somen aikana tämä kaveri on varmasti laittanut lapsellesi wapissa viestin, että voiko tulla, mutta oma lapsi on sitten unohtanut mainita tästä vanhemmille.
Meidän lasten kaverit kävelee ovesta sisälle ihan ilman ilmoittamista ja on ihan ookoo.
Koiratkin on tottuneet siihen, että kuka tahansa saattaa tulla ovesta.
Viihtyvät meillä vaikka lapsi/lapset ei olisikaan kotona.. saattavat juoda mukillisen kahvia/teetä/kaakaota ja vaihtaa kuulumiset ja sitten jatkavat matkaa.
Meillä ei ole koskaan ulko-ovi lukossa vaikka aikalailla hektisellä pääkaupunkiseudulla (kehä kolmosen sisäpuolella) asutaankin.
Toki kun reissuun lähdetään niin ovet on säpissä.
Mulle ok.