Menettekö etelään kesälomalla ja minne? Paketti- vai omatoimimatka?
Siinäpä kysymys :)
Kommentit (44)
Kreetalle Eloundaan heinäkuussa. Omatoimimatka, huvila omalla uima-altaalla vuokrattu sieltä jo kauan sitten.
Allin paketilla Turkkiin. Moittikaa vain, kestänyt kyllä. ;) Mutta jos kotikentällä pääsee tonnilla viiden tähden hotelliin all inclusive, niin miksi ei.
Omatoimimatka, Rooma - Sisilia - Mallorca - Nizza - Pariisi. Kuukausi reissuissa.
Kesä tehdään armottomasti duunia että voidaan lokakuun alussa pakata kamat ja lähteä Aasiaan nauttimaan talvesta. Näin huhtikuussa taas ryömitään takaisin tänne tekemään töitä.
Ei. Mennään kiertelemään viinilaaksoja ja luontokohteita Saksaan ja käydään myös Prahassa.
Omatoimimatka. Lennot on varattu samoin majoituksia osalle matkaa. Auto on myös vuokrattu.
Omatoimimatka Etelä-Eurooppaan, lopullinen kohde vielä auki. Ostetaan lennot, vuokrataan auto ja kierretään kyseistä maata noin 1,5 viikkoa. Majoitukset booking.comin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Allin paketilla Turkkiin. Moittikaa vain, kestänyt kyllä. ;) Mutta jos kotikentällä pääsee tonnilla viiden tähden hotelliin all inclusive, niin miksi ei.
onpas hinnat nousseet.
Te, jotka vuokraatte taloja/ huviloita, niin palkkaatteko jonkun tekemään aamupalat, lounaat ja illalliset vai käyttekö ravintolassa syömässä? Mulle monta kertaa ehdotettu talon vuokrausta mut en oo suostunu ku muut ajattelis ite tehdä ainaki aamiaisen mut musta se ei oo lomaa jos joutui jotain safkoja vääntään.
No mikään matkatoimisto ei taida myydä pakettimatkaa kotimaan kierrokselle joka päättyy appivanhempien mökille, joten vastaan että omatoimi. Kesällä ei kiinnosta mennä ulkomaille, koska jo Keski-Euroopassa on kesällä ihan sietämättömän kuumaa.
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka vuokraatte taloja/ huviloita, niin palkkaatteko jonkun tekemään aamupalat, lounaat ja illalliset vai käyttekö ravintolassa syömässä? Mulle monta kertaa ehdotettu talon vuokrausta mut en oo suostunu ku muut ajattelis ite tehdä ainaki aamiaisen mut musta se ei oo lomaa jos joutui jotain safkoja vääntään.
Käydään kahviloissa ja ravintoloissa ja välillä tehdään itse.
Inhoan kotona kaupassa käyntiä, matkoilla taas nautin siitä. On mielenkiintoista seurata myös mitä paikalliset ostavat.
Mutta meillä yhdessä ruuan laittaminen on muutenkin kivaa yhdessä oloa, jos se olisi ikävää, ei tehtäisi tietenkään niitä itse lomamatkalla.
Huvittaa tämä yleisninitys etelä 😊.
Teen lapsen kanssa Tukholman-risteilyn, mutta muuten emme matkusta kesällä Helsinkiä etelämmäs. Syksyllä Etelä-Ranskaan ja hiihtolomalla lämpöön (ei Thaimaa).
Pakettimatkoja emme käytä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on mukavampi tehdä itse aamupala, kuin mennä johonkin ylläripylläriaamiaselle ja saa mitä sattuu saamaan. Kaikissa paikoissa ei ole skandinaavista aamiaisbuffettia, vaan nenäsi eteen ehkä törkätään jollain mössöllä täytetty suolainen räiskäle tms. Hyvällä tuurilla saat valita että juotko kahvia vai teetä.
Bulgariaan jo perinteiseksi muodostuneelle kahden viikon pakettimatkalle lähdetään kaverin kanssa heinäkuussa :-)
Vierailija kirjoitti:
Sehän on just parasta ettei ole sidoksissa hotellien ja ravintoloiden aikatauluihin ja ruokalistoihin. On tosi kivaa käydä toreilta ja maatiloilta ja kaupoista etsimässä erilaisia ruoka-aineksia, miettiä ja tutkia mitä niistä tekisi, ja yrittää toteuttaa paikallisia reseptejä. Me kokkaillaan kotonakin tosi usein yhdessä, ja se on hauskinta yhdessäoloa mitä voi olla.
Varsinkin aamupalat on niin paljon mukavampia, kun kaikki saa herätä omaa tahtiaan ja syödä aamupalaa halutessaan, eikä tarvitse herätellä ja kiirehtiä hotellin aamupalalle.
Kolmisen viikkoa Kroatiassa, lähinnä Splitin alueella ja Bracin saarella. Talo vuokralla. Osan aikaa olemme omalla perheellä, yhdeksi viikoksi tulee sukua mukaan. Eli omatoimimatka kuten yleensäkin.