Kuinka nopeasti teidän mielestä suhteen saa vakiintuneeksi niin että yhteenmuutto ja vauvan tekeminen on turvallista
Kommentit (14)
Ei siihen mitään määrättyä aikarajaa ole. Kyllä sen itse tietää ja tuntee, milloin suhde on vakiintunut tai kypsä perheen perustamiselle. Joillakin se voi tapahtua hyvinkin nopeasti, toisilla ei koskaan. Rakkauden huumassa saattaa tulla tehtyä hätiköityjä ratkaisuja, joten parempi odottaa rauhassa ainakin vuodesta muutamaan.
Me seurusteltiin yli kolme vuotta ennen yhteenmuuttoa ja yhdessä asuttiin neljän vuoden ajan ennen lapsen syntymää. Miehen olin havainnut lapsirakkaaksi, mutta niin vain miehen käytös yllätti. Vauvavuosi oli kyllä todella raskas, kun itselle iski vielä synnytysmasennus. Eroa mietin monta kertaa. Toisen vuoden aikana helpotti.
Jos tälläisiä miettii tai joutuu kysymään muilta niin tilanne ei ole tarpeeksi vakaa.
No me muutettiin yhteen ekoilla treffeillä, koska mies oli "koditon". Tästä nyt 10v. Rakastan päivä päivältä enemmän.
mitä paremmin tunnet toisen eikö sen parempi ole lähteä kohti haasteita.... >Haaste se nimittäin on nukkumatta ja jopa syömättä hoitaa lasta tai valvoa..... lisäksi hyvä yhteistyö..... molempien halu. eiköhän siinä ne tärkeimmät. kuitenkaan en voi ennustaa kumpi luovuttaa ensin.... toivottavasti ei kumpikaan.
Sitten kun miehen pankkitilin saldo ja tilinauha on tarkistettu:)
Kyllä vuosi voi riittää. Minulla ainakin riitti 4 kk yhteen muuttoon ja vuosi jo kosintaan ja raskaaksi tuloonkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vuosi voi riittää. Minulla ainakin riitti 4 kk yhteen muuttoon ja vuosi jo kosintaan ja raskaaksi tuloonkin.
Anna kun arvaan, olette olleet "jo" viisi vuotta yhdessä ja "edelleen rakastuneita"?
Oikeasti aikuisilla ei ole mitään aikarajaa joka sopisi kaikille ja takaisi onnen ja rakkauden loppuelämäksi.
Pitää vain yhdessä päättää mitä haluaa ja elää sitten niiden päätösten mukaan.
Turha jahkailu ja kaiken ylianalysointi ei auta vaan vaikeuttaa elämää.
Me muutimme yhteen 3 viikon seurustelun jälkeen ja nyt olemme olleet yhdessä 26 vuotta.
Vauvakuume iski kun olin 25v. ja mies 28v.
Ihan heti ei tärpännyt ja esikoinen syntyi kun olin 28v.
Kukin tyylillään. Itse olin 19v,kuljettiin kuukausi yhdessä jonka jälkeen yhteen ja avioon. Lapsi syntyi alle vuoden päästä tapaamisesta ,tuosta on 43 v edelleen ollaan yhdessä. Usein käy niin että seurustellaan vuosia mutta ero tulee pian avioitumisen jälkeen.
Niin kauan kuin mietit koska on turvallista niin älä tee lasta. Toinen voi kuolla, muuttua, sairastua olitte ollut yhdessä vuoden tai kymmenen ennen lasta. Tee lapsi kun tiedät olevasi yksin valmis siihen ja vastuuseen ja tiedät omat voimavarasi.
Vaikka heti jos siltä tuntuu.Ei tuossa ole aikarajaa.Koska toisen oikeasti oppii tuntemaan,en tiedä.Ainakin tuttavapiirissä kun on menty naimisiin vuosien seurustelun jälkeen,ero on tullut pian lapsesta huolimatta.
Ei se ole koskaan "turvallista". Aina voi tulla ero,vauva-arki voi olla raskasta. Sanoisin siis että ajalla ei ole mitään merkitystä,jotkut eroaa ja jotkut ei.