Mitä mä teen? Kohtutulehdus ei mene ohi
Olin sairaalassa pari kuukautta sitten rajun kohtutulehduksen takia. Oireet lähti, mutta palasi lievinä, menin lopulta uudestaan lääkäriin. Sain uuden aktibioottikuurin eikä tunnu että on paljon vaikutusta. Vuoto on hellittänyt, mutta ei loppunut ja palelen yhä oudosti. Kahden antibiootin kuuria menee jo viides päivä, pitäisi tehota jo? Kuumetta ei ollut eikä tulehdusarvot kohonneet, kohtu aristi melko lievästi, mutta väsymystä ja vilunväreitä on ollut paljon. Pelkään, että paranen taas sen verran että näytän olevan kunnossa, mutta oikeasti tulehdus vain lievenee, jatkuu ja sitten taas yltyy...
Aiheuttaja ei klamydia, vaan olikos streptokokki vai stafylokokki.
Kommentit (24)
No mulla kävi niin, ettei tullut kuumetta ja crp nousi hitaasti. Kivut ja haju li sitäkin pahemmat. Onneksi sain lääkäriä vaihtamalla lääkkeet! Kohtutulehdus ei aina nostata kuumetta.
Mene toiselle lääkärille, jos ei ala nykyisen hoito tepsiä.
Vierailija kirjoitti:
No mulla kävi niin, ettei tullut kuumetta ja crp nousi hitaasti. Kivut ja haju li sitäkin pahemmat. Onneksi sain lääkäriä vaihtamalla lääkkeet! Kohtutulehdus ei aina nostata kuumetta.
Mene toiselle lääkärille, jos ei ala nykyisen hoito tepsiä.
Niin. Sulla oli kivut ja haiseva vuoto. Ap ei niistä puhu.
Tai voihan se olla että crp nousee niin hitaasti, ettei kukaan tajua.
Mulla on myös jonkin sortin tulehdus,epäilivät emätin tulehdusta ja sain lääkkeet Kefexin ja Flagyl 10 päivää.Tuntuu,että kipuilu vaan jatkuu ja pian menen uudestaan Gynelle.Minulle tehtiin pieni gynegologinen operaatio yksityisellä klinikalla ja toivottavasti ei siellä ole ollut jotain kontaminaatiota.Siitä operaatiosta on jo 4kk.
Tää on ihan pimee ketju. Ap otaksuu, ilman mitään näyttöä, että kohtutulehdus varmaankin uusii, ja muut peesaa että kohdun taakse on tullut mätäpaise, joka on gynekologinen tapaus koska joku äijä sai suolistosyövän ja sen jälkeen siltä löytyi märäpaise.
Jep.