Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mä teen? Kohtutulehdus ei mene ohi

Vierailija
17.04.2017 |

Olin sairaalassa pari kuukautta sitten rajun kohtutulehduksen takia. Oireet lähti, mutta palasi lievinä, menin lopulta uudestaan lääkäriin. Sain uuden aktibioottikuurin eikä tunnu että on paljon vaikutusta. Vuoto on hellittänyt, mutta ei loppunut ja palelen yhä oudosti. Kahden antibiootin kuuria menee jo viides päivä, pitäisi tehota jo? Kuumetta ei ollut eikä tulehdusarvot kohonneet, kohtu aristi melko lievästi, mutta väsymystä ja vilunväreitä on ollut paljon. Pelkään, että paranen taas sen verran että näytän olevan kunnossa, mutta oikeasti tulehdus vain lievenee, jatkuu ja sitten taas yltyy...
Aiheuttaja ei klamydia, vaan olikos streptokokki vai stafylokokki.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/24 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko väsymys ja vilunväreet johtua jostain muusta?

Vierailija
4/24 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko väsymys ja vilunväreet johtua jostain muusta?

Kyllä ne alkoivat pari päivää ennen sairaalaan joutumista, sitten kuume nousi äkisti 40c ja aloin oksennella. Sairaalahoidon ja antibiootin jälkeen viluilu jatkui lievänä. Nyt kun menin lääkäriin niin kyllä hän sanoi että vuoto on selkeästi tulehdusvuotoa ja kohtu aristaa. Sitä vuotoa oli ollut viikkoja, vaikka ei kuumetta.

Vierailija
5/24 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuskin tälle paljonkaan voi tehdä ennenkuin kuuri on lopussa. Voin kai vaan soittaa sanoa, että tuntuu ettei mennyt kunnolla ohi ja pyytää kontrollikäyntiä. Väsyttää vaan tämä todella ja ahdistaa pyhät, kun ei ole voinut tuonne poliklinikalle soittaakaan. Viimeksikin kyllä sanoin hoidon loputtua, että vuoto on haissut vielä tulehdukselliselle, mutta siihen ei reagoitu kun kuumeet ja muut oli ohi. Ap

Vierailija
6/24 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä antibioottia sait?

7/24 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla ollut samanaikaisesti kaksi eri antibioottia?

Kohtutulehdus ei yhdellä antibiootilla tai lyhyellä kuurilla parane.

8/24 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Onhan sulla ollut samanaikaisesti kaksi eri antibioottia?

Kohtutulehdus ei yhdellä antibiootilla tai lyhyellä kuurilla parane.

Yleensä siis syödään 10 päivän kuuri Flagylia ja Kefexiniä.

Vierailija
9/24 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on flagyl 3x päivässä ja doximycin kerran päivässä. Se doximycin epäilyttää, kun on vaan kerta päivään 100mg. Kefexinistä olen saanut iho-oireita. Ap

Vierailija
10/24 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtu pois. Valmistaudu siihen.

Vierailija
11/24 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla epäiltiin kohtutulehdusta keskenmenon jälkeen sain antibiootit. Mulla kanssa menossa flagyl 10pvää 3xpäivässä ja tuo doximycini mutta se on vaan 8 päivää kerran päivässä 150mg.

Jos sulla aiheuttajana on streptokokki niin tuo doximycini on huono valinta, tehoaa heikosti streptokokkeihin, varsinkin B streptokokkiin.

Vierailija
12/24 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla epäiltiin kohtutulehdusta keskenmenon jälkeen sain antibiootit. Mulla kanssa menossa flagyl 10pvää 3xpäivässä ja tuo doximycini mutta se on vaan 8 päivää kerran päivässä 150mg.

Jos sulla aiheuttajana on streptokokki niin tuo doximycini on huono valinta, tehoaa heikosti streptokokkeihin, varsinkin B streptokokkiin.

No eiköhän se se sama streptokokki ole kuin viime kerrallakin...miksiköhän nyt sitten doximycin? Klamydiatesti kyllä otettiin ja oli negatiivinen, sekä sanoin että en oo edes yhdynnässä ollut. Entäs toi flagyl,tehoaako se streptokkiin hyvin, tietääkö joku? Ap

Vierailija
13/24 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen vielä, jos jollain tietoa antibiooteista/muuten apua

Vierailija
14/24 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtu pois. Valmistaudu siihen.

En tiedä olisko sekään niin paha, kun en ehkä välttämättä lapsia enää halua - mutta eikö ole vaarallista tehdä mitään leikkauksia jos elimistössä on tulehdusta? Ei sitä varmaan lähetä tekemään tällaisessa tilanteessa, jos mahiksia vaihtaa antibioottia? Ap

Vierailija
15/24 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nostaa... Kiitos muuten vastaajille, oli oikeesti hyötyä. Soitan kyllä huomenna ja kyselen tästä lääkityksestä

Vierailija
16/24 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kohtutulehduksesta kokemusta, mutta jäin miettimään, että jotenkin kummallinen ollut tämä kevät tautien suhteen. Todella pitkän sitkeitä kaikki.

Itselläni tuli poskiontelotulehdus ( viimeksi olen ollut antibioottikuurilla 8v sitten, joten en todellakaan ole paljon lääkkeitä syönyt) ja nyt jouduin syömään kaksi kuuria, joista toinen tuo doximycin. Ei oikein senkään jälkeen ole tuntunut olevan ok. Moni tuttu on vetänyt kolmekin kuuria peräkkäin ennen kuin on tehonnut.

Toivittavasti aapee paranet pian ja antibiootit puree.

Vierailija
17/24 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, eihän sulla OLE enää sitä tulehdusta jos tulehdusarvot laskeneet ja kuume laskenut.

Se että sua pelottaa, että tulehdus uusii, on kokinaan eri asia. En osaa sanoa kohdun aristukseen, että missä määrin normaalia. Aristamimen ei ole kipua.

Vierailija
18/24 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kohtutulehduksesta kokemusta, mutta jäin miettimään, että jotenkin kummallinen ollut tämä kevät tautien suhteen. Todella pitkän sitkeitä kaikki.

Itselläni tuli poskiontelotulehdus ( viimeksi olen ollut antibioottikuurilla 8v sitten, joten en todellakaan ole paljon lääkkeitä syönyt) ja nyt jouduin syömään kaksi kuuria, joista toinen tuo doximycin. Ei oikein senkään jälkeen ole tuntunut olevan ok. Moni tuttu on vetänyt kolmekin kuuria peräkkäin ennen kuin on tehonnut.

Joskushan voi jäädä absessia, sellaista bakteerimätää, esimerkiksi juuri kohdun taakse tai poskionteloihin. Olen ymmärtänyt, että absesseja joskus kirurgisesti joudutaan poistamaan esimerkiksi näissä gynekologissa tapauksissa. Potilaalle taidetaan ensin syöttää monet kuurit, ennenkuin lähdetään sitä tutkimaan. Onko sulla ultralla katsottu niitä onteloita, että onko siellä mitään? Tosin lääkkeistäkin kestää toipua, tai voi jäädä tulehduksen jälkitilaa,joka paranee sitten itsestään.

Kiitos ja paranemisia myös sulle!

Vierailija
19/24 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskushan voi jäädä absessia, sellaista bakteerimätää, esimerkiksi juuri kohdun taakse tai poskionteloihin. Olen ymmärtänyt, että absesseja joskus kirurgisesti joudutaan poistamaan esimerkiksi näissä gynekologissa tapauksissa. Potilaalle taidetaan ensin syöttää monet kuurit, ennenkuin lähdetään sitä tutkimaan. Onko sulla ultralla katsottu niitä onteloita, että onko siellä mitään? Tosin lääkkeistäkin kestää toipua, tai voi jäädä tulehduksen jälkitilaa,joka paranee sitten itsestään.

Ultralla katsottu ap:n poskionteloita, jos se tulehdus onkin siellä?

Missä kohdun takana on mitä mätää? Miten niin on gynekologinen tapaus? Minne se sun mätäabskessi on levinnyr kohdusta, ja kuinka niin se on gynekologinen tapaus?

Vierailija
20/24 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isältä leikattiin vuosia sitten pätkä paksusuolta syövän vuoksi. Hän ei meinannut parantua millään, kuume nousi iltapäivisin viikkojen ajan. Lopulta hänelle tehtiin magneetti- tai viipalekuvaus ja vatsaontelosta löytyi märkäpesäke. Kun mätä saatiin pois, olo normalisoitui.