Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä yöpynyt pääsiäisen meillä ja nyt...

Vierailija
17.04.2017 |

Tosiaan, ystävättäreni on ollut nyt torstaista asti meillä yöpymässä ja aikoo huomenna lähteä vasta pois. Ongelmana on se, että hän kuvittelee asuntoni olevan joku ilmainen hotelli. Minun pitäisi kustantaa ruoat, kuskata häntä kaupungille yms. Rahatilanne on tällä hetkellä todella tiukilla, enkä kehtaa asiasta hänelle mainita. Ruoka tai bensa ei kuitenkaan ole ilmaista ja nyt ei ole kertakaikkiaan varaa maksaa itseni, 3v ja 5v sekä nyt tämän ystävän ruokia. Miten kertoa tilanteesta hänelle? Kerronko suoraan?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmettelen, että ole itse ollut sopimassa vierailusta, mutta itsellesi ei siinä vaiheessa ole tullut mieleen, ettei olekaan varaa kutsua vieraita. Äläkä nyt yhtäkkiä väitä, että ne tuli pääsiäiseksi ihan yllättäen etkä yhtään etukäteen tiennyt.

Oletin, että hän tuo omat eväänsä. En ollut varautunut ruokkimaan joka päivä häntä. Tottakai olin varautunut siihen, että hän saa perus aamukahvit ja leivät ja lämpimän aterian, mutta nyt tilanne on se, että syö meidän eväitämme ilman lupaa jääkaapista.

Vierailija
22/26 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten tuo tilanne on päässyt ylipäätän syntymään? Itse kutsuit tämän ystävän näin pitkäksi aikaa yökylään vai?

Itse en kyllä kutsuisi vieraita, jos rahat olisivat niin tiukilla, että vain aamupalaa ym. on varaa tarjota. En kyllä kehtaisi mennä myöskään kylään ilman, että toisin oman panokseni ruokakustannuksiin tms. Ainakin kysyisin, että onko kenties jotakin ruokaa jota voisin etukäteen tehdä ja lisäksi tulisin varmasti "tuliaiskassin" kanssa.

Mutta en silti automaattisesti oleta, että vieraalla on tuomisia mukana, vaikka se kuinka moukkamaista vieraalta olisikin. Tottakai lähtökohtaisesti varaudun siihen, että vieras syö ruokiani. En siis ikinä kutsuisi siinä tilanteessa ketään, jos itsellä rahatilanne olisi noin tiukka. Vähintäänkin siinä kohtaa jo etukäteen kertoisin toisen velvollisuuden osallistua ruokakustannuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hirmu hyvä, jos asioista puhutaan etukäteen. Meillä on aina ollut varaa tarjota ruuat kotonamme meillä yöpyville vieraille, mutta mistä vieraat voisivat tietää meillä olevan tiukkaa, jos niin olisi?

Täytyy voida avata suu ja kertoa jo ennen vierailua, että nyt on rahat tiukilla ja jos kylään tullaan, pitää osallistua ruokakustannuksiin.

Jos ystävä suuttuu moisesta, hän ei ole oikeasti ystävä. En minä ainakaan haluaisi syödä lapsiperheen tiliä tyhjäksi. Se olisi todella noloa!

Vierailija
24/26 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin kuulostaa nyt siltä, että sillä vieraalla on rahat täysin loppu ja ei siksi pysty osallistumaan. Aika paljon haiskahtaa hyväksikäytöltä.. valitettavasti. Nyt sinun täytyy tälle ystävälle sanoa, että sinulla ei ole rahaa itselläsikään, että mitäs tehdään?

Vierailija
25/26 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taloudellinen tilanteeni olisi noin tiukka niin en paljon ystävän reagointia murehtisi. Asiat tärkeysjärjestykseen.

Vierailija
26/26 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, toki vieraan pitää osallistua ruokakuluihin, mutta ettei nyt vaan olisi Ap:n tapauksessakin kyse siitä, että koko ystävyys perustuu täysin yksisuuntaiselle kyläilylle, kun Ap:tä ei saa sieltä rakkaasta kotikylästä matkustamaan ikinä yhtään mihinkään? Minulla on tällaisia ystäviä, joita ei ole kotonani näkynyt kutsuista huolimatta vuosikausiin. Eivät onneksi oleta, että mä matkustan ensin neljäsataa kilometriä ja sen päälle vielä piffaan porukalle sapuskat.