Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitteko, jos joku sanoisi, että olette hoikistuneet viime näkemästä?

Vierailija
17.04.2017 |

Itse en ainakaan, jos olisi niin, että minulla ja tällä sanojalla olisi ollut puhetta painon pudottamisesta ja se olisi jommankumman tai molempien tavoite.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/40 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Se tarkoittaisi vain sitä että olen kiinteytynyt entisestään normaalipainoni sisällä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en suorastaan loukkaantuisi, mutta pitäisin junttina.

Vierailija
4/40 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi, mutta ainahan se muistus siitä, että oln ollut lihava/lihavampi. 

Eli parempi olla kommentoimatta ollenkaan. Tosin tästä voi seurata ihmettelyt kateudesta jne. Ei muka huomannut laihtumistani.. 

Teki niin tai näin tässä asiassa, niin väärin menee. 

Vierailija
5/40 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuisin verisesti. Olen aina ollut täydellinen enkä voi siitä vanhetessaan sen täydellisemmäksi muuttua.

Vierailija
6/40 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään loukkaantuisi. Aika herkkähipiäinen pitää olla, että loukkaantuu positiivisen totuuden sanomisesta, joka on tarkoitettu kohtelaisuudeksi. Kyllä minä ainakin haluan, että ihmiset huomaavat, kun olen kovan työn tuloksena onnistunut laihtumaan. Se on ikävää, kun kukaan ei edes huomaa. 

Vierailija
7/40 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi, vaan ilahtuisin.

Jos olen laihtunut vähänkin, on kiva, että sen joku huomaa ja nätisti siitä sanoo.

Mutta tiedän, että nykynaisen pitäisi loukkaantua kaikesta ulkonäköön liittyvästä sanasta, koska vain älykkyydestä ja muista henkisistä ominaisuuksista saa kehaista, ja silloinkin vain, jos on varmasti läheisissä väleissä sanojan kanssa, tähtien asento on oikea ja sanoja on varmasti punninnut sanavalintojaan huolella edellisillasta saakka.

Vierailija
8/40 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aika tarpeetonta kommentointia. Olen voinut laihtua vaikka syövän tai muun vakavan sairauden vuoksi, en välttämättä siksi että olisin sitä erityisesti tavoitellut. Joten en välttämättä halua, että siitä huomautellaan missään sävyssä. Tuskin siitä nyt verisesti loukkaantumisiin kuitenkaan.

Vierailija
9/40 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa

Olen aina ollu pienikokoinen ja hoikka

Minulle siinä olisi sekä negatiivista sekä positiivista en olisi varma mitä ajattelisin

Mutta en loukkaantuisi...riippuu miten sen sanoo ja kuka

Vierailija
10/40 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se aika tarpeetonta kommentointia. Olen voinut laihtua vaikka syövän tai muun vakavan sairauden vuoksi, en välttämättä siksi että olisin sitä erityisesti tavoitellut. Joten en välttämättä halua, että siitä huomautellaan missään sävyssä. Tuskin siitä nyt verisesti loukkaantumisiin kuitenkaan.

Totta kai se riippuu siitäkin, mikä laihtumisen syy on. En minä silloin sitä sanoisikaan, jos syy olisi sairaus.

Vierailija
11/40 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en suorastaan loukkaantuisi, mutta pitäisin junttina.

Näin on. Ulkonäköhuomauttelut ja -seuranta (seuraat painoani!) on junttia ja loukkaavaa. Yhtä tylsää kuin sanoa, että aknesi näyttää tänään paremmalta; varmaan kesäaurinkoko auttanut?

Vierailija
12/40 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua onniteltiin kovasti saavutuksesta, näytän kuulemma paljon hoikemmalta kuin ikinä. Miten ihmeessä oikein onnistuin ja yhden talven aikana.

No, tuli ero, jäin lasten totaali YH:ksi. Eipä siihen muuta tarvittu. En ole koskaan voinut näin huonosti, ja painoa on lähtenyt se 15 kg. Väkisin yritän syödä, vaikka ei maistu, koska pitää lasten takia jaksaa.

Vierailija
13/40 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai se riippuu siitäkin, mikä laihtumisen syy on. En minä silloin sitä sanoisikaan, jos syy olisi sairaus.

Ei niistä sairauksista kaikille toitoteta, joten voi olla että et ikinä kuulisi syytä. Ilmeisesti sitten oletat että terveitä ollaan ellei muuten kerrota? 

Itse saan aina silloin tällöin kuulla moista, tukeva kun olen. Olen ollut saman painoinen 20 vuotta, joten laihtumista ei ole oikeasti koskaan tapahtunut. Muistelenkin sitten että jahas, viimeksi mulla oli se ja se päällä, taitaa lihottaa se vaate. Moni tuntuu käyttävän tuota kommenttia kun haluavat mielistellä. Ei se oikein toimi kun se tuntuu lihavasta lähinnä siltä kuin sinulle sanottaisiin, että "luomesi/nenäsi on paljon pienempi kuin muistin" tms.. 

Jos haluaa kehua, kannattaa kehua itsevarmuutta tms. 

Vierailija
14/40 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain koko lapsuuden ja teiniajan kuulla päivittelyä ja kauhistelua hoikkuudestani. Nykyään olen normaalipainoinen eikä kukaan kommentoi vartaloani jatkuvasti ja se on ihanaa kun saa olla rauhassa. En nyt ehkä loukkaantuisi, mutta ärsyyntyisin.

Vierailija
15/40 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta mistä sinä tiedät mikä se laihtumisen syy on? Tietysti jos ihminen on kertonut olevansa jollakin dieetillä, mutta muuten? Minulla laihtumisen syy on ollut sairaus, ja kyllä mulle juuri vähän aikaa sitten sanottiin, että oletpa hienosti hoikistunut. Kiva siinä oli sitten sanoa, että niin kun en oikein pysty mitään syömään ja ravinto ei imeydy, että en ole tarkoituksella laihdutellut. Että mieluummin olisin terve kuitenkin, kiitos vain.

Vierailija
16/40 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei kannata toisen painoa kommentoida. Itkupotkuraivarit tyyliin miksi nyt vasta kelpaan muille ja saan huomiota ovat tulossa.

Vierailija
17/40 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niistä sairauksista kaikille toitoteta, joten voi olla että et ikinä kuulisi syytä. Ilmeisesti sitten oletat että terveitä ollaan ellei muuten kerrota? 

Itse saan aina silloin tällöin kuulla moista, tukeva kun olen. Olen ollut saman painoinen 20 vuotta, joten laihtumista ei ole oikeasti koskaan tapahtunut. Muistelenkin sitten että jahas, viimeksi mulla oli se ja se päällä, taitaa lihottaa se vaate. Moni tuntuu käyttävän tuota kommenttia kun haluavat mielistellä. Ei se oikein toimi kun se tuntuu lihavasta lähinnä siltä kuin sinulle sanottaisiin, että "luomesi/nenäsi on paljon pienempi kuin muistin" tms.. 

Jos haluaa kehua, kannattaa kehua itsevarmuutta tms. 

No en oleta. Mutta en sanoisi, ellen varmuudella tietäisi, että hoikistumisen syy ei ole sairaus. Minua on itseäni aina ilahduttanut, jos minulle on sanottu, että olen hoikistunut. Itse sanoin noin viisi vuotta sitten eräälle henkilölle, kun näin hänet ensimmäisen kerran kesän jälkeen, että hän on mielestäni hoikistunut, ja meillä oli aiemmin ollut painon pudottamisesta puhetta, joka siitä puhuttaessa oli ennemmin minun tavoitteeni. Eräs toinen vain on väittänyt, että tämä henkilö saattoi loukkaantua siitä, mutta en usko, että loukkaantui, koska kuten sanoin, meillä oli aiemmin ollut siitä puhetta. Mutta todennäköisesti hän ei enää muistakaan, että sanoin, koska siitä on jo kohta viisi vuotta.

Vierailija
18/40 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eli loukkaantua pitää, ainakin näiden kommenttien perusteella. Joko on ollut liian laiha aina, tai sitten on sairastunut syöpään tai muuhun tosi vakavaan sairauteen. Tosi kiva.

Vierailija
19/40 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen ilmaisu on tyypillinen passiivis-aggressiivinen ilkeys. Tarkoitettu muuntamaan kohteliaisuus tölväykseksi. Jos haluaa antaa aidon kohteliaisuuden, sanoo vain sen eikä vesitä sitä. On ihan eri asia sanoa onpa sinulla tosi upea mekko (pelkkä kohteliaisuus) kuin että mukava huomata, että olet viimeinkin alkanut kiinnittään huomiota siihen, miten pukeudut :/. Jälkimmäinen on solvaus. Tämä ap:n esittämä esimerkki menee siihen samaan laariin mutta asteen pari hienovaraisempana. Passiivis-aggressiiviset tölväykset ovat antajalleen siitä käteviä, että sellaisesta ilkeilystä on paljon vaikeampi syyttää kuin suorista loukkauksista. Aina voi vedota siihen, ettei tosiaankaan tarkoittanut olla ilkeä! (Eipä). Usein passivis-aggressiivisen ilkeilijän uhri jääkin vain hölmistyneenä aloilleen. Naseva vastaus tulee mieleen vasta jälkikäteen jos silloinkaan. Taitava passiivis-aggressiivinen ilkeilijä käyttääkin usein vain niin hienovaraisia keinoja, ettei niistä oikeastaan voi edes sanoa, oliko kyseessä ilkeys vai ei. Kätevää! Tällaisen henkilön läheisenä on painajaismaista olla. Oma ahdistus kasvaa pikkuhiljaa mutta sille ei voi tehdä mitään.

Vierailija
20/40 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta mistä sinä tiedät mikä se laihtumisen syy on? Tietysti jos ihminen on kertonut olevansa jollakin dieetillä, mutta muuten? Minulla laihtumisen syy on ollut sairaus, ja kyllä mulle juuri vähän aikaa sitten sanottiin, että oletpa hienosti hoikistunut. Kiva siinä oli sitten sanoa, että niin kun en oikein pysty mitään syömään ja ravinto ei imeydy, että en ole tarkoituksella laihdutellut. Että mieluummin olisin terve kuitenkin, kiitos vain.

Eikö silloin, jos laihtumisen syynä on sairaus, henkilö näytä myös jotenkin hauraammalta kuin jos olisi ollut terve?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän