Pitääkö seks.suuntautumisesta tai tehdystä sukupuolenkorjauksesta kertoa töissä, koulussa yms?
Samalla työpaikalla 7 vuotta enkä ole kertonut. Tuli kaverin kanssa puheeksi joka sanoi että tuollainen juttu pitäisi aina itse kertoa, muuten se on valehtelua. Mielipiteenne asiasta?
En ole kertonut koska en halua leimautua loppuelämäksi vain sen yhden asian perusteella.
Kommentit (15)
Miksi asiasta pitäisi kertoa? Miten se, mitä housuista löytyy tai kuka on kumppani, vaikuttaa työntekoon? Olen ollut samassa työpaikassa kymmenkunta vuotta enkä tiedä läheskään kaikkien kollegoideni parisuhdestatusta, lasten lukumäärää tai yleensä mitään yksityiselämään liittyvää, mitä henkilö ei ole itse ottanut esille. Monet haluavat pitää työ- ja yksityiselämän erillään.
Nykyäänhän se pitää julista suureen ääneen kaikille, samalla kun pilkkaa vanilja-cis-taviksia ja syyllistää heitä homofobiasta.
Minusta ei tarvitse kertoa "mistään". Meidän työpaikalla oli yksi nuori nainen joka ei ollut kertonut että hänellä on kaksi lasta. Sitten kun asia jossain vaiheessa tuli esiin niin yksi toinen työkaveri oli järkyttynyt kun tämä tyyppi oli 'piilotellut' lapsiaan :D aivan kuin olisi velvollisuus kertoa kaikki itsestä ja omasta perheestä. Ei se kuulu töihin tai kouluun jos valitsee itse olla kertomatta. Jotkut kertovat liikaakin asioitaan.
Työpaikkarehellisyyden nimissä ehdottomasti - pitäähän työtovereiden tietää totuus...
En haluaisi kuunnella työkaverin avautumisia, eivät vaikuta millään tavoin työntekoon.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkarehellisyyden nimissä ehdottomasti - pitäähän työtovereiden tietää totuus...
Totuus mistä?Ei ole valehtelua jos ei kerro noista asioista. Jos kukaan ei kysy niin sitten se vain ei tule esille. Mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei tarvitse kertoa "mistään". Meidän työpaikalla oli yksi nuori nainen joka ei ollut kertonut että hänellä on kaksi lasta. Sitten kun asia jossain vaiheessa tuli esiin niin yksi toinen työkaveri oli järkyttynyt kun tämä tyyppi oli 'piilotellut' lapsiaan :D aivan kuin olisi velvollisuus kertoa kaikki itsestä ja omasta perheestä. Ei se kuulu töihin tai kouluun jos valitsee itse olla kertomatta. Jotkut kertovat liikaakin asioitaan.
Olimme mieheni kanssa hetken samassa työpaikan kahviporukassa. Iso osa työkavereista tuttuja jo opiskeluajoilta ja tiesivät meidät pariskunnaksi, mutta emmehän me nyt töissä esiinny pusi-pusi-hali-hali pariskuntana. Näin ollen ei niin tutuille saattoi tulla yllätyksenä...
Ei ole mitään velvollisuutta kertoa, jos ei halua.
En ole kertonut enkä aio kertoa. Ei vaikuta työntekoon/koulunkäyntiin, joten yks hailee!
Missähän kaverisi on töissä, jos tuollaiset asiat niin tärkeitä tietää? Pitääkö kaverisi mielestä myös kertoa mitä puoluetta kannattaa, ketä äänesti vaaleissa, paljonko rahaa on tilillä, onko tehty abortteja tms. ettei vaan tule valehdeltua?
Oma kokemus töissä on ollut että joku kysynyt olenko homo vai hetero. Vastasin vaan että asiahan ei sinulle kuulu. Tietysti tuosta voi päätellä jotain jos haluaa mutta eihän tuollaisiin tarvitse edes vastata. Ja esimerkiksi esimies ei tietääkseni saisi edes kysyä tuollaista, työkaverit saavat mut voi olla vastaamatta.
jos työpaikalla on paljon juoruakkoja-tai ukkoja niin ei kannata kertoa.
asiahan leviää ympäri kyliä kuin kulovalkea,eikä saa enää koskaan olla rauhassa.
Ei tarvitse jos sukupuoli on vain korjattu. Eri asia jos olisi vaikka vaihtanut sukupuolta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse jos sukupuoli on vain korjattu. Eri asia jos olisi vaikka vaihtanut sukupuolta.
Heh heh.
Ei sinulla ole mitään velvollisuutta jakaa yksityisasioitasi kenenkään kanssa, jos et itse halua.