Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomaanmatka kohtuuhintaan

Warya
17.04.2017 |

Mitä kautta vois saada esim syyslomalle kohtuuhinnalla all inclusive ulkomaanloman lämpimässä? Mitkä matkatoimistot hyviä, vai kannattaako varata lennot ja hotellit erikseen? Mitä kohteita suosittelette lokakuussa? Viikon loma olisi suunnitteilla

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useana vuonna osittain syyslomaviikolle on järjestetty omatoiminen allinclusive-lomaviikko alle 2000€ (4 henk.), eli minun kokemuksen mukaan tulee tosi paljon edullisemmaksi varata lennot ja hotellit erikseen. Täytyy vain tehdä varaukset tosi ajoissa, eli heti kun ko. ajankohdalle tulee lennot myyntiin. Hotellit olleet tasokkaita, isot allasalueet, lapsille paljon puuhaa ja ruoka erinomaista. Todella mukavaa, helppoa ja kaikille perheenjäsenille rentouttavaa lomailua kun ruokailuista ei tarvitse huolehtia.

22/50 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useana vuonna osittain syyslomaviikolle on järjestetty omatoiminen allinclusive-lomaviikko alle 2000€ (4 henk.), eli minun kokemuksen mukaan tulee tosi paljon edullisemmaksi varata lennot ja hotellit erikseen. Täytyy vain tehdä varaukset tosi ajoissa, eli heti kun ko. ajankohdalle tulee lennot myyntiin. Hotellit olleet tasokkaita, isot allasalueet, lapsille paljon puuhaa ja ruoka erinomaista. Todella mukavaa, helppoa ja kaikille perheenjäsenille rentouttavaa lomailua kun ruokailuista ei tarvitse huolehtia.

Tuolla henkilömäärällä varmaan tuleekin matka halvemmaksi mutta jos lapsia on väh. 3 ja heistäkin nuorin yli 12v, hinnat ovat korkeat.

Itse suosin koko perheen kanssa matkustaessa noita aikaisessa vaiheessa varattuja matkoja, oli ne sitten matkatoimiston kautta varattuja tai omatoimimatkoja. Olen huomannut saavani matkat halvimmalla, kun olen ollut ajoissa niitä varaamassa. Isompi perhe ei nyt muutenkaan voi jättää matkoja äkkilähtöjen varaan. Meidän ensi kesän matkakin lentoineen ja hotelleineen on ollut jo ajat sitten loppuunmyyty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään kauhean kokenut matkaaja mutta olen viimepäivät kolunnut kyllästymiseen asti matkatoimistojen ja hakukoneiden tarjontaa. En ole huomannut suurtakaan eroa valmismatkojen hinnassa ja itse varatessa lennon+hotellin. Jos ei ole kauheasti reissannut niin tuohanse myös lisää stressiä hoitaa kaikki itse. All-inclusivesta en maksaisi. Mieluummin etsin itse mieleiset ravintolat. Hotellin ravintolan tarjonta ei koskaan ole ollut se parhain. Mielestäni bussikuljetus hotellille on myös yleensä ryöstöhintainen.

Itse olen etsinyt lomamatkaa ensi talvelle helmikuulle. Ja tuntuu että nyt on jo myöhässä ja esim itse varatessa monet hotellit täynnä.

Jään myös mielenkiinnolla odottamaan kokeneempien matkaajien neuvoja.

Hyvätasoista hotellia ei saa halvalla. Jos ostaa lennot ja hotellin (majoituksen) erikseen, niin tulee herkästi yhtäkalliiksi kuin valmismatka. Majoitus on yleensä suurin kustannus matkalla. Ostan yleensä lennot ja majoituksen erikseen, ja majoituksesta siis tingin. Toisaalta, kovaluokan hotelli voi olla yhtä meluinen kuin se *tähden. Otan maksimi aamiaisella; usein ilman sitäkin. Yksi matkan kivoja asioita on syödä siellä kaupungilla. Myös ne aamukahvit.

Äkkilähdöt on edullisia, mutta ei tietenkään toimi etukäteen varaten eikä ruuhkaviikkolla kuten syysloma.

Pakko olla erimieltä tästä. Ehkä sitten riippuu tosi paljon kohteesta mutta me ollaan vaikka kuinka monta kertaa otettu erikseen lennot ja majoitus ja aina ollaan oltu vähintään 3, yleensä 4 tähden hotellissa. Halvalla on löytynyt jopa paljon vaihtoehtoja mistä valita. Meidän matkat on kaikki olleet keski- tai eteläeurooppaan joten kaukomatkoista en sitten tiedä. Haasteellisempaa on löytää halvat lennot jos on vaikka tietty lomaviikko vaan käytössä eikä voi joustaa lähtöpäivissä.

Ero saattaa johtua siitä, että puhut "me" ja minä puhun "minä". Samaan hotellihuoneeseen kun saa sen 1 tai sitten jopa 4 henkilöä (2 pientä lasta), hinta on sama. Sinkkuna matkustaminen on paljon kalliimpaa suhteessa per hlö kuin pariskuntana.

No niinhän se tietysti on! Oikeassa olet! Meitä tosiaan on 3 joten tietysti tulee halvemmaksi kun huoneen hinta on kuitenkin sama henkilömäärästä riippumatta mutta jos ottaisimme valmismatkan maksaisinme sen kolme kertaa. Riippuu siis paljon siitä onko yksin, kaksin vai perheenä liikkeellä mikä tulee halvemmaksi.

Vierailija
24/50 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn kanarialla pari kertaa talvessa. Matkan hinta n. 2000.-, eli kyllä sitä aika halvalla pääsee, kun viitsii vähän tsekkailla. Toki minulla menee tuohon päälle vielä n. 1500.- ostoksiin ja muihin kuluihin, mutta kun käy vaan pari kertaa talvessa, niin eipähän tuo silloin missään tunnu.

Vierailija
25/50 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyslomalla pääsee ihan varmasti vaikka mihin ja ihan järkevään hintaan. Eihän silloin ole kenelläkään muulla lomaa kuin suomalaisilla! Monin paikoin Etelä-Eurooppaa on vielä ihan kesä ja mikä parasta - niiden oma lomasesonki on jo ohi, joten kaikki on halvempaa ja joka paikassa on hyvin tilaa.

On ihan eri juttu lähteä reissuun jouluna tai pääsiäisenä, kun koko muukin maailma lomailee. Elokuusta nyt puhumattakaan.

Vierailija
26/50 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syysloma on kallis viikko matkustaa. Juuri selailin matkatoimistojen sivuja ja halvin, mitä löysin meidän perheelle oli Deturin Kreikan matka. Sellainen lähtisi 4 yli 11-vuotiaalle henkilölle 2300 eurolla. Eli kun lapset ovat yli 11v., ovat he Deturilla näköjään aikuisia.

Kohde on lähellä Haniaa, mutta keskellä ei mitään. Hotelli oli saanut hyvät arviot Tripadvisorissa.

Katsoin myös Norwegianin lentoja Mallorcalle. Pelkät lennot olisi yli tonnin syyslomaviikolla.

Ei olla tosiaankaan lähdössä syyslomalla etelän lämpöön. Ei ole varaa.. Joululomaksi kyllä ollaan menossa, matka maksettu ja ostettu jo tammikuussa, kun saatiin edullisesti.

Valmismatkat ovat halvimpia heti myyntiin tullessaan ja kallistuvat mitä lähempänä lähtöpäivämäärä on.

Valmismatkoja voi kyllä hyvinkin saada halvemmalla kuin mitä hinnat ovat kun matkat tulevat myyntiin, mutta usein juuri sesonkiaikana ei onnistu koska kysyntä on niin suurta. Rauhallisempana ajankohtana hinnat laskevat matkan lähestyessä jos paljon paikkoja on vielä myymättä. Nämä halvat hinnat tietysti lisäävät taas kysyntää ja jos matkoja menee paljon kaupaksi hinnat ehtivät uudelleen nousta ennen lähtöpäivää. Hinnat siis elävät koko ajan ja kysyntä ja tarjonta määrittää hinnan. Jos on juuri oikealla hetkellä liikkeellä niin voi säästää ihan kivasti valmismatkankin hinnassa. Tämän näkee myös hyvin jos kesämatkojen hintoja seurailee. Hinnat elävät sen mukaan minkälaiset säät Suomessa on. Jos on hieno ja lämmin kesä täällä niin etelään pääsee halvalla mutta jos on kylmää ja sateista kaikki on loppuun myyty ja vain jotain tosi kalliita hajapaikkoja saattaa löytyä.

Näin on, mutta koulujen loma-ajoiksi ei saa alematkoja. Koululaisten kanssa myös huonevaihtoehdot ovat vähissä. Olen oppinut, että halvimmalla lähtee, kun varaa valmismatkan n. vuosi ennen matkaa. Kesän matkat ovat erikseen! Silloin on niin paljon viikkovaihtoehtoja, että löytää edullusia. Elokuun puolella on jo halvemmat matkat.

Vierailija
27/50 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyslomalla pääsee ihan varmasti vaikka mihin ja ihan järkevään hintaan. Eihän silloin ole kenelläkään muulla lomaa kuin suomalaisilla! Monin paikoin Etelä-Eurooppaa on vielä ihan kesä ja mikä parasta - niiden oma lomasesonki on jo ohi, joten kaikki on halvempaa ja joka paikassa on hyvin tilaa.

On ihan eri juttu lähteä reissuun jouluna tai pääsiäisenä, kun koko muukin maailma lomailee. Elokuusta nyt puhumattakaan.

Oletko ollenkaan vilkuillut lentolippujen hintoja? Pitäähän täältä Suomesta päästä ensin pois, että voi majoittua jossain muualla edullisesti. Esim. syysloman lentojen hinnat ovat pilvissä.

Vierailija
28/50 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vk42 meillä syysloma

Vierailija
29/50 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja montako teitä on?

Vierailija
30/50 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne olette menossa syyslomalla? Minä haluan, että on kunnolla lämmintä eikä sadetta tarvitse pelätä. Kanaria ja Dubai ei kiinnosta.

Vierailija
31/50 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne olette menossa syyslomalla? Minä haluan, että on kunnolla lämmintä eikä sadetta tarvitse pelätä. Kanaria ja Dubai ei kiinnosta.

No, ihmiset haluaa eri asioita. Monia taas ei kiinnosta viikon aikana lasten kanssa tehdä kaukomatkaa. Ja monelle riittää Suomenkesää vähän paremmat olosuhteet. Niitä riittää keskimääräisesti hyvin Euroopassakin

Vierailija
32/50 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizzaan saatte suorat lennot noihin aikoihin 180 euroa / henkilö. Vuokraatte jostain päin Rivieraa asunnon tai huoneiston niin saatte halvan loman :) Säät voi olla lämpimiä tai sitten olla olematta. Uimavedet on lämpimiä ja Rivieran luonto kaunis.

Vierailija
33/50 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nizzaan saatte suorat lennot noihin aikoihin 180 euroa / henkilö. Vuokraatte jostain päin Rivieraa asunnon tai huoneiston niin saatte halvan loman :) Säät voi olla lämpimiä tai sitten olla olematta. Uimavedet on lämpimiä ja Rivieran luonto kaunis.

Noihin lentoihin kannattaa laskea lisäksi matkalaukku, joka on n.25 euroa/suunta.

Vierailija
34/50 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kun sanoa että huh huh onpa matkustelu muuttunut 15 vuodessa milloin me perheen kanssa käytiin ulkomailla viimeksi. Ei tarvinnut pelätä että joutuisi jäämään lentokentälle ylibookkauksen takia ja paikat oli numeroineen tiedossa joten pääsi perheen kanssa samalle penkkiriville. Ei tarvinnut maksaa laukuista extraa. Ruoka kuului aina lennon hintaan ja se oli hyvän laatuista. Nyt siitä on tehty ihan ihme extra maksu urheilua jossa ensikertalaisilla tai kokemattomimmilla menee pää pyörälle.

Vierailija
35/50 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaas mammat sen AirBnB:n käyttö. Olen monesti yöpynyt parin ystävän kanssa 4-5 yötä ylellisessä kaksiossa hyvällä paikalla johonkin 60€ hintaan. Kun ottaa kylkeen jonkun alennuslennon, niin viikon loma kustantaa kevyesti alle puolen tonnin.

36/50 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toi nyt niin kauhean halpaa ole. Pelkät lennot Nizzaan olisivat tuohon hintaan meidän perheeltä 900 euroa ja jos haluaa ruumaan matkatavaroita, hinta nouseekin noin 1600 euroon, riippuen lennosta. Tuohon päälle vielä majoituskulut, niin puhutaan vähintäänkin 2000 euron matkasta hostellimajoituksessa. Kaikki lapset meillä yli 12v, eli aikuisten hinnoissa etenkin omatoimimatkojen suhteen.

Nämä hinnat ovat nopean googletuksen tulos ja halvimmat mitä löysin, kun matkan pituus on 7 vrk.

Vierailija
37/50 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toi nyt niin kauhean halpaa ole. Pelkät lennot Nizzaan olisivat tuohon hintaan meidän perheeltä 900 euroa ja jos haluaa ruumaan matkatavaroita, hinta nouseekin noin 1600 euroon, riippuen lennosta. Tuohon päälle vielä majoituskulut, niin puhutaan vähintäänkin 2000 euron matkasta hostellimajoituksessa. Kaikki lapset meillä yli 12v, eli aikuisten hinnoissa etenkin omatoimimatkojen suhteen.

Nämä hinnat ovat nopean googletuksen tulos ja halvimmat mitä löysin, kun matkan pituus on 7 vrk.

Niin, kaikkea ei voi saada. Mekin ollaan viisihenkinen perhe, mutta ei meillä ole tapana matkata viiden laukun kanssa. Yksi tai kaksi on riittänyt parin viikon matkoillekin. Minusta 2000 euroa reilu viikon matkasta viidelle ihmiselle ei ole kauhean paljon.

38/50 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kaikkea ei voi saada. Mekin ollaan viisihenkinen perhe, mutta ei meillä ole tapana matkata viiden laukun kanssa. Yksi tai kaksi on riittänyt parin viikon matkoillekin. Minusta 2000 euroa reilu viikon matkasta viidelle ihmiselle ei ole kauhean paljon.

Hyvätasoisessa hotellissa kyllä olisi edullinen hinta, mutta tuohon hintaan pääsee vain matkailumajaan tai hostelliin. Toki tuolla säästää, jos matkustaa ilman ruumaan meneviä matkalaukkuja mutta ne matkalaukut ovat omasta mielestäni se edullisin kuluerä koko matkassa, joten säästän mieluummin varaamalla matkat sellaiseen ajankohtaan, jolloin luulen ne halvimmalla saavani.

Mutta tosiaan, noi mun esimerkkihinnat olivat yhden nopean google-haun tulosta, joten enempi perehtyen voi löytyä edullisemmin.

Vierailija
39/50 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvätasoisessa hotellissa kyllä olisi edullinen hinta, mutta tuohon hintaan pääsee vain matkailumajaan tai hostelliin. Toki tuolla säästää, jos matkustaa ilman ruumaan meneviä matkalaukkuja mutta ne matkalaukut ovat omasta mielestäni se edullisin kuluerä koko matkassa, joten säästän mieluummin varaamalla matkat sellaiseen ajankohtaan, jolloin luulen ne halvimmalla saavani.

1000 eurolla 5 henkilöä majoittuu oikein mukavasti tuohon off-season aikaan Rivieralla. Just googlettelin mitä on tarjolla, ja 900 eurolla saa mm. 9 yötä isossa huoneistossa merinäköalalla. Muutenkin vastauksesi ovat vähän outoja. Miten se auttaa ap:tä, joka haluaa matkustaa syyslomalla, että sinä et niin tee? Tai että matkalaukut ovat mielestäsi niin edullisia, että niitä kannattaa ihan huvikseenkin roudata kymmeniä, mutta silti se nostaa hintaa kamalasti?

40/50 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1000 eurolla 5 henkilöä majoittuu oikein mukavasti tuohon off-season aikaan Rivieralla. Just googlettelin mitä on tarjolla, ja 900 eurolla saa mm. 9 yötä isossa huoneistossa merinäköalalla. Muutenkin vastauksesi ovat vähän outoja. Miten se auttaa ap:tä, joka haluaa matkustaa syyslomalla, että sinä et niin tee? Tai että matkalaukut ovat mielestäsi niin edullisia, että niitä kannattaa ihan huvikseenkin roudata kymmeniä, mutta silti se nostaa hintaa kamalasti?

Joku raja niillä matkalaukuillakin. Ja mistä tiedät, etten matkusta syyslomaviikolla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi