Miehen sukulaiset halveksivat mua koska en ole käynyt yliopistoa
Korkea koulutus on heidän suvulle kaikki kaikessa ja ovat tehneet sen todella selväksi ja naljailevat minun alemmasta koulutuksestani. Asuvat paremmalla alueella täällä Helsingissä ja isoissa asunnoissa. He myöskin pilkkaavat ääneen tuttujansa jotka ovat kouluttamattomia. Eilinen kyläily miehen suvun luona vei mun yöunet, kun ajattelin liikaa kaikkea siellä puhuttua ja mietin että olenko tosiaan niin surkea, koska olen 25-vuotias enkä ole käynyt yliopistoa. Tavallinen maalaistyttö pienestä kylästä Pohjoisemmasta, jossa korkeakoulutuksesta ei todellakaan ole puhuttu liikaa ja koulussa opo ei edes ehdottanut sitä aikanaan. Itse olen asunut muutamia vuosia Helsingissä eikä täällä asu kuin yksi sukulaistätini, loput miehen suvusta. Osaisinpa suodattaa ilkeät puheet.
Kommentit (23)
Tuttu mies kehui aina sillä, että heidän suvussaan on kolme polvea akateemisia.
Hän ei ymmärtänyt pestä käsiään käytyään vessassa... :D
Moni luulottelee olevansa viisas. Pitäkää suuren kirjan opit näin pääsiäisenä mielessä. Moni köyhä ja kouluja käymätön on paljon viisaan ja sivistyneenmpi- ainakin mitä tulee sydämen sivistykseen. Koulujen käynti tuo myös valitettavasti ylimielisyyden muita vähemmän koulutettuja kohtaan, vaikka sen pitäisi mennä juuri päinvastoin. Mutta kuten Raamattukin opettaa: "laita rikas ja köyhä vieretysten, niin molemmat on Herra luonut". Kannattaa todella näin pääsiäisenä pitää Jeesuksen opit mielessä: se joka itsensä korottaa se alennetaan ja se joka itsensä alentaa niin se korotetaan. Tie todelliseen oppiin ja sivistykseen tulee nöyryyden kautta ja valitettavasti koulutettuja kiinnostaa vain status ja asema, mutta sillä ei taivaspaikkaa vielä saada.
Mene kunnon hillyBillyna seuraavan kerran verkkarit jalassa ja pierase pöydässä ei tossa muuta tuu mielee:D