Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen sukulaiset halveksivat mua koska en ole käynyt yliopistoa

Vierailija
17.04.2017 |

Korkea koulutus on heidän suvulle kaikki kaikessa ja ovat tehneet sen todella selväksi ja naljailevat minun alemmasta koulutuksestani. Asuvat paremmalla alueella täällä Helsingissä ja isoissa asunnoissa. He myöskin pilkkaavat ääneen tuttujansa jotka ovat kouluttamattomia. Eilinen kyläily miehen suvun luona vei mun yöunet, kun ajattelin liikaa kaikkea siellä puhuttua ja mietin että olenko tosiaan niin surkea, koska olen 25-vuotias enkä ole käynyt yliopistoa. Tavallinen maalaistyttö pienestä kylästä Pohjoisemmasta, jossa korkeakoulutuksesta ei todellakaan ole puhuttu liikaa ja koulussa opo ei edes ehdottanut sitä aikanaan. Itse olen asunut muutamia vuosia Helsingissä eikä täällä asu kuin yksi sukulaistätini, loput miehen suvusta. Osaisinpa suodattaa ilkeät puheet.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sivistyneet ihmiset noin kohtele. Eli en usko.

Vierailija
2/23 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse hakeuduin yliopistoon ilman opoa. Rovaniemeltä ja Oulusta löytyy yliopistot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea koulutus ei valitettavasti takaa sivistynyttä käytöstä. Valitettavan usein päinvastoin kun koetaan että ollaan parempia kuin muut.

Vierailija
4/23 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän itsekin tuollaisia sivistymättömiä ja "parempia kuin muut" -akateemisia.

Vierailija
5/23 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luu kurkkuun moukille jotka pilkkaavat toisia koulutuksen perusteella.

Vierailija
6/23 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin puheet ihan omaan arvoonsa, yritä olla välittämätta vaikka tuntuu varmasti pahalta.

Inhoan ihmisiä jotka yrittävät nostaa itseään yläpuolelle vain jonkin asian perusteella.

Sulje korvasti heiltä, he ovat moukkia kun käyttäytyvät noin

Vierailija
7/23 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme havainneet samanlaisen ilmiön veljen tyttöystävässä: hän kokee kaiken meidän keskustelumme pilkaksi itseään kohtaan. Kun keskustelimme lounaspöydässä pääsiäisperinteiden mutoksesta ja ortodoksisuuden vähittäisestä etääntymisestä (pashan sijaan jälkiruokana sitruunainen juustokakku jne.), niin tämä tyttöystävä veti herneen todella syvälle nenään. Me kuulemma ivailimme sitä, että hän ei ole akateeminen. Emme tosin ymmärrä, että miten noin voi kokea.

Samassa lounaspöydässä oli mukana siskontyttöni, tämän vuoden abi. On ihan luontevaa kysellä, mitä hän aikoo seuraavaksi tehdä. Juteltiin niitä näitä yliopiston hakuprosessin muutoksesta, yo-todistuksen arvosanoista jne. ja taas sama toistui eli veljen tyttöystävä tiuskaisi, että on järjetöntä kysellä eliitin aikeita, kun todellinen työ tehdään muualla. Akateemisista ei kuulemma ole mitään hyötyä yhteiskunnalle. Isäni - lääkäri - ei sanonut tähän mitään.

Veli on jo 30v täyttänyt eikä tyttöystävänsä kovin paljoa nuorempi ole. Minusta ei ole kovinkaan aikuista tämän tästä nostaa esille omia kaunojaan koulutettuja kohtaan, jos itse ei ole edes halunnut opiskella.

Vierailija
8/23 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin amk:n, koska minua kiinnostava ala yliopistossa ei olisi työllistänyt hyvin. Että ihan sama jos olisin ollut "akateeminen" enpä olisi töitä saanut. Nykyään minulla on vakityö ja oikein mukava elämä, luojan tähden en mennyt yliopistoon.

Vierailija
9/23 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on alemmuuskompleksinen työtön. Hänen mielestään yliopistoon mennään, että saadaan leuhkia oppiarvoilla ja kirjaviisaudella. Hän selittää omaa laiskuuttaan ja saamattomuuttaan sillä, että on ylpeä työläisyydestään, tosin hän on pitkäaikaistyötön syrjäseudulla eikä työhistoria muutenkaan pituudellaan häikäise.

Vierailija
10/23 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin valmistuin yliopistosta vasta 27-vuotiaana eikä seurannut mitään kauheaa. Hyvin ehtii vielä :)

Vierailija
11/23 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehesi on valinnut sinut sen vuoksi, että ei haluaisi vastaavaa huonokäytöksistä korkeakoulutettua? (Vaikka eivät kaikki korkeakoulutetut ole sellaisia.) Ainakin miehesi ei ajattele vastaavasti tai pidä asiaa tärkeänä, jos kerran sinun kanssasi haluaa olla.

Vierailija
12/23 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin valmistuin yliopistosta vasta 27-vuotiaana eikä seurannut mitään kauheaa. Hyvin ehtii vielä :)

Ei kaikki halua käydä, koska siellä ei ole mitään kiinnostavaa tiedekuntaa.

Vierailija
13/23 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sun teksti on kuin omasta elämästäni. :D

Vierailija
14/23 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutaman tuon tyyppisen ihmisen. Ystäväni perhe kuului heihin. Heille oli tärkeää että ollaan akateemisia ja kirjoitetaan 6 ällää. Muista ihmisistä puhuttiin. Tyylillä "se on vain kampaaja tai sairaanhoitaja". Pikku hiljaa aloin ottamaan etäisyyttä heihin. Nyt 15 vuoden jälkeen huomaan ettei se 6 ällää tainut tuodakkaan vain onnea. Neljästä lapsesta yksi otti puolisoksi ei akateemisen ja hän vaikuttaa perheen tasapainoisimmalta. Muut perheen jäsenet tosin paheksuivat puolusovalintaa. He ovat edelleen naimisissa ja työllistyneet hyvin. Kolme muuta ovat eronneet ja aluksi oli jopa vaikeuksia työllistyä.

Vierailija
15/23 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole onnellinen ettet ole käynyt, nimittäin lähes kaikki miehet taas halveksivat naista joka on käynyt yliopiston eli Suomeksi aivopesuinstituutin.

Kuka tai millainen mies haluaa itselleen naisen jolla on ongelmia varpaista hiuksiin ja täysin kieroutunut kulttuurimarxilainen ajatustenjuoksu, ilman pienintäkään rehellisyyttä tai totuutta omassa ajatusmaailmassaan tai elämässään ?

Voi opiskella muutakin kuin humanistihömppää

T. akateeminen mies, joka katselee vain akateemisia oikeiden tieteiden naisia

Vierailija
16/23 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan akateemisia miehen perhe ja mies ovat? Mitä teet työksesi? Kiinnostaa onko perhe eimerkiksi lääkäreitä vai jotain huuhaamaistereita.

Vierailija
17/23 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän muutaman tuon tyyppisen ihmisen. Ystäväni perhe kuului heihin. Heille oli tärkeää että ollaan akateemisia ja kirjoitetaan 6 ällää. Muista ihmisistä puhuttiin. Tyylillä "se on vain kampaaja tai sairaanhoitaja". Pikku hiljaa aloin ottamaan etäisyyttä heihin. Nyt 15 vuoden jälkeen huomaan ettei se 6 ällää tainut tuodakkaan vain onnea. Neljästä lapsesta yksi otti puolisoksi ei akateemisen ja hän vaikuttaa perheen tasapainoisimmalta. Muut perheen jäsenet tosin paheksuivat puolusovalintaa. He ovat edelleen naimisissa ja työllistyneet hyvin. Kolme muuta ovat eronneet ja aluksi oli jopa vaikeuksia työllistyä.

Aika paljon tiedät porukasta, johon olet ottanut etäisyyttä...

Taidat olla niitä, jotka kovasti olettavat asioita. Mieheni sanottiin joutuneet työttömäksi, kun hän irtisanoutui j perusti oman firman. "Kun ei se enää jätä autoa sille tietylle parkkipaikalle, niin kyllä se nyt työtön on".

Vierailija
18/23 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole oma itsesi. Se, ettei ole käynyt yliopistoa, voi johtua monesta syystä, ja yksi on tuo mainitsemasi oppilaanohjaus. sillä on suuri merkitys, mihin suuntaan koti ja ympäristö kannustaa. Poikkeukset vahvistavat säännön. Jos nyt innostut itsekin jostain yliopistokoulutuksesta, osaat ehkä paremmin miettiä, mikä olisi sinulle sopivin ala. vastaavasti yliopiston käyneet voivat hankkia käytännön ammatin myöhemmin. Miehesi on kuitenkin valinnut juuri Sinut, ja hänen mielestään olet sopivan fiksu. Ei koulutus sitä määritä. Onnea haastavaan tilanteeseen.

Vierailija
19/23 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sivistyneet ihmiset noin kohtele. Eli en usko.

Sivistys ja viisaus on kaksi eri asiaa ja aika kaukana toisistaan.

Vierailija
20/23 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma veljeni aikoinaan naljaili siitä, kun olin "huonommassa" opiskelupaikassa kuin hän. Silloin se otti päähän, mutta nykyään kun olen korkeammassa asemassa töissä ja tienaan paljon häntä paremmin, ymmärrän ettei se opiskelupaikka niin oleellinen asia lopulta ole. Työuran alkuvaiheessa sillä toki voi olla paljonkin merkitystä. Enpä silti ole kokenut tarpeelliseksi irvailla hänelle heikommasta ansiotasostaan, ehkä olen tuollaisesta jo kasvanut ylitse. 

Ap:lle toteaisin myös, että ei kannata kuvitellä miehesi sukulaisten käyttävän aikaansa sinun koulutuksesi miettimiseen ja sille naureskelemiseen; heillä on omat elämänsä ja niin on sinullakin. Elämä kannattaa täyttää mieleisillä aktiviteeteilla, niin ei jää aikaa joutavien pohtimiseen.