Voiko näin kirjoittaa (englannin apua!)
Kyseessä ei ole koulutehtävä vaan pitäisi kirjoitella vaihtoon lähtevästä lapsestani järjestölle. Kielitaito ei ole mulla priimaa, mutta toivottavasti lapsella tulevaisuudessa olisi paremmat eväät...
Eli onko tämä edes sinne päin? "She seldom gets angry and when she does, she retreats to her own privacy"
Kiitos kovasti! Tää on ihan tuskaa...
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Sun täytyy valehdella että lapsi on täydellinen. Ja lukea kyseisen maan "normaali" ja kertoa että lapsi on juuri sellainen. Lisäksi anna opaskirja lapselle kuinka ei olla oma itsensä tuona aikana. Onko hän vielä liian nuori ja kypsymätön?
Ei onneksi tarvitse valehdella :). Uskon että on juuri sopivan kiltti tuohon maahan, kulttuuriin ja ympäristöön. Kypsä on ikäisekseen ja vielä on vuosi aikaa kypsyäkin. Hyväksytty se on jo tuohon ohjelmaan.
-ap
Sinne piti myös lähettää tietynlainen passikuva, piti hymyillä leveästi. :) Hiuksia ja meikkiä piti säätää vähän hillitympään suuntaan. Mutta ei sekään ollut nuorelle ongelma, kun tosiaan Japaniin halusi.
Se joka kertoi tutun nuoren vuodesta Japanissa
Vierailija kirjoitti:
Sinne piti myös lähettää tietynlainen passikuva, piti hymyillä leveästi. :) Hiuksia ja meikkiä piti säätää vähän hillitympään suuntaan. Mutta ei sekään ollut nuorelle ongelma, kun tosiaan Japaniin halusi.
Joo kuvia on kuulemma otettu. Piti ihan talostakin ottaa. Isänsä talo pääsi kuvaan kun on hienompi kuin mun... Perhekuvia sun muita. Kai ne perheet siellä sitten valkkaavat kivoimman mielukuvan antaneet lapset. Mun lapsi ei meikkaa ollenkaan niin meikki ei ollut ongelma. On tuo maa kyllä niin erilainen, mutta lapsi on ehdottoman varma siitä että just sinne pitää päästä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kuvia on kuulemma otettu. Piti ihan talostakin ottaa. Isänsä talo pääsi kuvaan kun on hienompi kuin mun... Perhekuvia sun muita. Kai ne perheet siellä sitten valkkaavat kivoimman mielukuvan antaneet lapset. Mun lapsi ei meikkaa ollenkaan niin meikki ei ollut ongelma. On tuo maa kyllä niin erilainen, mutta lapsi on ehdottoman varma siitä että just sinne pitää päästä.
-ap
Onko teilläkin tuo edessä (tai siis lapsellasi), että perhettä pitää vaihtaa monta kertaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Onko teilläkin tuo edessä (tai siis lapsellasi), että perhettä pitää vaihtaa monta kertaa?
Olen käsittänyt että ei pitäisi olla, mutta kaikkeen on hyvä varautua ja mielelläni kuulenkin erilaisia kokemuksia. Niitä huonojakin.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Olen käsittänyt että ei pitäisi olla, mutta kaikkeen on hyvä varautua ja mielelläni kuulenkin erilaisia kokemuksia. Niitä huonojakin.
-ap
Minä en muista enää, että tiesikö tuttu etukäteen, että vaihtoja on useita, vai ilmenikö se vasta vuoden edetessä ja se oli jonkunverran rasittavaa aina tottua uuteen asuinpaikkaan ja kulkemiseen sieltä ja sinne ja tietysti uusiin ihmisiin. Mutta voittopuolisesti kyllä oli hyvä vuosi.
Siis Japaniin lähdössä?
She is a Finnish version on Hikikomori. She'll blend in ever so nicely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin mieluummin but kuin and. Sopii asiayhteyteen paremmin. Tuo lause on vähän "formal"...she likes to be alone and not talk to anyone olisi vähemmän muodollinen. Ihan hyvä tuo alkuperäinen,
Muokkasin sitä vähän vähemmän jyrkäksi. Jahka saan jonkun pohjan kasaan niin pitää muokata ehkä tuota rakennetta vielä vähemmän jäykäksi. Tässähän tää päivä varmaan meneekin :D
"She very seldom gets upset but if she does, she retreats to her own privacy for a little while."
-ap *kiittää kovasti avusta*
Joo, ole hyvä vaan.
Nimim. 7 alapeukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin mieluummin but kuin and. Sopii asiayhteyteen paremmin. Tuo lause on vähän "formal"...she likes to be alone and not talk to anyone olisi vähemmän muodollinen. Ihan hyvä tuo alkuperäinen,
Muokkasin sitä vähän vähemmän jyrkäksi. Jahka saan jonkun pohjan kasaan niin pitää muokata ehkä tuota rakennetta vielä vähemmän jäykäksi. Tässähän tää päivä varmaan meneekin :D
"She very seldom gets upset but if she does, she retreats to her own privacy for a little while."
-ap *kiittää kovasti avusta*
Joo, ole hyvä vaan.
Nimim. 7 alapeukkua.
Pistäpäs se peukku takas sinne peppuun
Vierailija kirjoitti:
Siis Japaniin lähdössä?
She is a Finnish version on Hikikomori. She'll blend in ever so nicely.
Eli of tietty.
Sun täytyy valehdella että lapsi on täydellinen. Ja lukea kyseisen maan "normaali" ja kertoa että lapsi on juuri sellainen. Lisäksi anna opaskirja lapselle kuinka ei olla oma itsensä tuona aikana. Onko hän vielä liian nuori ja kypsymätön?