Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenköhän saisin jäljitettyä henkilön lapsuudestani? Asia kalvaa yhä jatkuvasti ja..

Vierailija
24.03.2006 |

tuntuu, että se pitäisi saada selvitettyä.

Tapahtumasta on siis noin 15 vuotta aikaa. Olin silloin viikon partioleirillä, ja muistan yhä elävästi kuinka minua simputettiin siellä. Meno oli oikeasti kuin jollain sissileirillä tai entisajan armeijassa, jossa simputus oli yleinen käytäntö. Ja minä olin vain 10-vuotias pikkutyttö, joka olisi halunnut leikkiä piilosta metsässä ja muita lasten juttuja..

Minut mm. heitettiin vaatteet päällä laiturilta järveen kaikkien muiden katsellessa ja nauraessa rannalla. Enkä osannut edes uida, onneksi minut ongittiin vedestä yskivänä. Muistan sen kylmyyden ja häpeän. Ja tämän tekivän aikuiset miehet (silloin varmaan jotain parikymppisiä).

Haluaisin löytää nämä ihmiset, mutta en muista nimiä, vuosilukuja tms. Ja toisaalta, oisko siinä mitään järkeä? Mitä sanoisin tai kysyisin? Ehkä vain kertoisin miten paskalta tuo tuntui ja mietityttää vieläkin.

Onko joku muu selvittänyt vastaavanlaisia " traumojaan" lapsuudestaan??

Toivoisin, vielä, että te lasten ja nuorten kanssa työskentelevät! Muistakaa oikeasti vastuunne, seuraukset voivat kantaa kauas.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin eikös partiossa ole yleensä " partionimet" käytössä..

Vierailija
2/3 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurja juttu....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulukiusaajansa, mutta sai entistä enemmän paskaa niskaansa, kun kiusaaja ei myöntänyt mitään ja nälvi yhä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi