Lue keskustelun säännöt.
***VIIKONLOPPUUN MAALISMAMMAT -05***
24.03.2006 |
Pinoa pystyyn viikonlopulle.
Meillä kurja yö takana, likalla oli 40 astetta kuumetta ja hengitti vähän läähättämällä. Onneksi panadol alensi nopeasti kuumetta. Yritin soittaa päivystyksestä neuvoja mutta ei siellä kukaan vastannu. Huolestuttaa kun en saa nestettä menemään, saatikka ruokaa. Eilen oksentelikin oikein kunnolla kerran kun tyhmät vanhemmat tarjos lusikallisen puuroa :/ Vettä onneksi menee, yön aikana meni melkein pullollinen ja aamulla vaippa oli märkä.
Menempä tästä tytön kanssa nukkumaan,viime yönä oli sata herätystä ja itsellänikin kuumetta 38.3.
Toivottavasti muilla parempi perjantain alku.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
harmittavan moni sairastelee, toivottavasti menee pikaiseen ohi. Meillä ei tällä kertaa ole edes flunssaa, joka yleensä maalla iskee välittömästi.
Tänään ollaan ulkoiltu ahkeraan, on niin kaunis ilma ettei sisällä malta pysyä. Kaisakin jaksaa touhuta entistä enemmän myös ulkosalla, kunhan vaan on aurinkolasit silmillä. Hauskan näköisiä nuo lapsukaiset laseissaan - ovat niin cool.. Nyt tultiin sisälle syömään ja mä päätin surffailla hetken taas työpaikkailmoitusten parissa (tulin siis heti tänne...)
Viikon puheenaiheita näyttivät olevan mm. parisuhteen vointi ja synnytysjutut. Parisuhde voi muuten erinomaisesti, mutta tuo aviollinen puoli on ollut vähän nihkeetä, kun mua ei vaan ole koko touhu kiinnostanut. Pikku hiljaa silläkin rintamalla alkaa parannusta tapahtua. Onneksi.
Kaisa syntyi rv 40+6. Aamuöisen vessareissun jälkeen alkoi supistukset, jotka tasaisesti voimistuivat ja sairaalaan lähdettiin parin tunnin kuluttua siitä. Nopea avautuminen aiheutti sen, että suunnitelma " kaikki lääkkeet tänne heti" meni täysin pieleen, niinpä homma hoitui ilokaasulla, josta mulle oli tosissaan apua. Ilman sitä tuntui että taju lähtee. Avautumisvaiheen jälkeen mä en saanut ponnistaa vielä pitkään aikaan, kun lapsi ei ollut laskeutunut ja se oli ehdottomasti kamalin vaihe koko synnytyksessä. Sit kun vihdoin sain luvan ponnistaa, supistukset laimeni ja koko homma oli tosi hankalaa. No, puolen tunnin ponnistelu-urakan jälkeen syntyi Kaisa 3570 g ja 50 cm. Kaikkiaan kestoksi merkittiin jotain reilu 6h. Päälimmäiseksi tunteeksi jäi homman helppous. Etukäteen olin kuvitellut joutuvani kokemaan jotain sata kertaa kammottavampaa. Mä olenkin jälkikäteen sanonut useasti, että voisin olla vaikka heti uudestaan raskaana ja synnyttää, mutta niitä esimmäisiä kuukausia vauvan kanssa mä en halua elää enää ikinä!
SAUNOMISESTA myös kyseltiin. Me käydään kerran viikossa Kaisan kanssa, ollaan käyty joulukuusta lähtien. Kaisa tykkää painella pitkin lauteita, paikoillaan ei jaksa istua yhtään. Vettä viskotaan joka puolelle ja tavaroita heitellään ympäriinsä. Näistä johtuen saunakerrat on rajoitettu siihen yhteen kertaan viikossa. Muina kertoina halutaan nauttia miehen kanssa saunaRAUHASTA.
Nyt menen miehen avuksi, kitiviti kaipaa viihdytystä.
Aurinkoista alkavaa viikkoa!
kua ja Kaisa