Käytättekö aina yöaikaan taksia vai yöbussia?
Aina kun olen tullut yöbussilla, ei ole tapahtunut mitään pelottavaa, mutta silti aina säikkynä kavahdan kun tulee ihan kuka vaan vastaan XD taksilla on tietty rauhallinen olo, mutta ei kiinnosta maksaa kovin usein paria kymppiä matkasta...
Kommentit (33)
Kuljen aina omalla autolla. Siis en ole koskaan juonut alkoa. Käyn yleensä ulkona mieskumppanin kanssa. Jos olen työkavereiden kanssa vien heidät kotiin ja ajan sitten omaan kotiin. Yöllä on kiva ajella, varsinkin kesäyöt ovat ihania. Yöbussista en tiedä mitään.
Bussia, jos sellainen on piakkoin lähtemässä. Jos pitää odottaa pitkään tai busseja ei enää edes kulje niin sitten tietysti taksia. Ja joskus muulloinkin jos laiskottaa. En tosin kovin usein ole yöllä liikenteessä, eli ei tule isoa laskua taksikuluistakaan.
Itse olen pari kertaa kävellyt tukevassa humalassa Kalliosta Kamppiin, eikä ole edes tullut ketään vastaan. :D
Bussia. En viitsi tuhlata rahaa taksiin.
Taksia. Käytän taksia nykyään tosi paljon kun laskeskelun jälkeen luovuimme autoista. Bussi vie duuniin, tosin "pakkoliikuntaa" tulee joka päivä 20min kävelyllä pysäkiltä toimistoon mutta se on vaan positiivinen asia. Miehen vie juna ja bussi ovelta ovelle.
Taksilla mennään ja tullaan hyvillä mielin riennoista ja esim. ostoksilta jos on jotain painavampaa.
Kotikunnassa vaihdellen, bussilla, taksilla tai kävellen. Vajaa 3km on matkaa.
Jos olen Helsingissä, tulen aina yöjunalla kotikaupunkiin, ja sen jälkeen arvon sen 3km taas eri vaihtoehtojen välillä.
Riippuu tilanteesta, esim. bussiaikataulusta, taksijonosta, matkasta pysäkille/tolpalle. Kotona pysäkiltä ovelle lyhyt ja selkeä matka.
Baari on niin lähellä että kävelen kotiin. Jos julkinen ei liiku kotiinpäin yöllä niin en lähde sellaiseen paikkaan.
Taksilla kuljen nykyään. Nuorena käytin yöbussejakin mutta en enää jaksa sitä ylitäyttä bussia kiljuvan nuorison kanssa :) t. N50+
Ei täällä kulje mitään busseja yöllä kun niitä ei kulje edes päivällä... Eli siis taksilla kotiin jos ei ole kuskia tai lapsen kavereita biliksellä.
Joskus kun vielä baareissa kävin, usein meni niin myöhään että viimeinen yöbussi oli mennyt jo (joskus kahden-kolmen aikaan) joten menin taksilla. Muuten kyllä tähtäsin yöbussin aikatauluihin, olihan minulla silloinkin kuukausikortti eli en joutunut maksamaan ylimääräistä bussin käytöstä.
Jos on alkoholia veressä, niin kotimatka sujuu nopeammin eikä mua haittaa kävellä. Mut ilmeisesti et noilla reissuilla ole humalassa?