Vierailija

Äänestäkää mikä yökerho miellyttää eniten teitä.

Listaan tähän kaikkia, jotka tulee itselleni mieleen ja jotka itse lasken yökerhoiksi. En ole käynyt kaikissa Tampereen baareissa, joten saattaa jäädä etenkin jokunen vanhempien suosiossa oleva yökerho mainitsematta.

Tampereen paras yökerho on...
Ilona
Ilona
13.0%
Union
Union
12.8%
Hullu Poro
Hullu Poro
11.5%
Joku muu
Joku muu
10.7%
Fat Lady
Fat Lady
7.0%
Bricks
Bricks
6.4%
Doris
Doris
6.2%
Ilves
Ilves
6.0%
Roska
Roska
6.0%
Rodeo
Rodeo
4.9%
Mixei
Mixei
4.3%
Klubi
Klubi
3.1%
Ihku
Ihku
2.4%
Jackie Brown
Jackie Brown
1.6%
Gloria
Gloria
1.6%
Semafori
Semafori
1.0%
Hehku
Hehku
0.8%
Ääniä yhteensä: 483
  • ylös 2
  • alas 0

Sivut

Kommentit (66)

Vierailija

Bricksiin tuntuu olevan joka lauantai pitkä jono. Ilmeisesti siinä baarissa jokin viehättää ihmisiä. Mielestäni tuo baari on todella ahdas. Suomihittejä soittavan puolen tanssilattia on aivan liian pieni suhteessa sen suosioon. Se on myös ikävästi korotettu muusta lattiasta ja porukka kompuroi tuohon kynnykseen.

Isompi puoli on viihtyisä, eikä siinä ole mielestäni valittamista, mutta nämä puolet yhdistävä kapea käytävä ja pelkästään yksi vessa, jonka ovi aukeaa kapealle käytävälle on kaamea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Union ja Ilona ovat tilana parhaimmat. Ne ovat isoja ja pohjaratkaisultaan toimivia. Etenkään Unionissa ei ole kapeita käytäviä, jotka tuottava ongelmaa väenpaljouden takia. Vastasin Unionin, koska Ilonan asiakaskunta on liian vanhaa omaan makuuni. Olen itse vanha Unioniin, mutta käyn silti siellä mieluummin kuin Ilonassa. En myöskään pidä siitä kuinka Ilonassa esiintyy aina samat "bilebändit" Tosin nyt ovat alkaneet ottamaan myös tunnettuja artisteja, joka on hyvä kehityssuunta. Mielestäni Tampereen yökerhoissa on ylipäänsä liian vähän artisteja esiintymässä. Pakkahuone vetää kaikki esiintyjät, mutta tuo on lähinnä pelkkä keikkatila ja keikat ovat yleensä aika aikaisin. Yleensä pitää kuitenkin lähteä keikan jälkeen vielä johonkin muualle jatkamaan. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Suuri osa noista ei ole mitään yökerhoja, vaan ihan tavallisia baareja.

Mitkä? En ole käynyt kaikissa noista paikoista. 

Vierailija

Miksi baarimikot eivät nykyään osaa tehdä enää drinkkejä? Ennen kun kävin yökerhoissa, niin baarimikko laittoi minulle aina erilaista drinkkiä kun kerroin vain, että mitä makua haluan. Olin Ilveksessä ja sanoin baarimikolle, että tekee jonkun drinkin, jossa on persikkaa. Sanoi, että heillä ei ole persikkalikööriä. Ymmärtäisin jos olisin ollut jossain olutbaarin tyyppisessä paikassa, mutta tuollaisessa yökerhossa pitäisi kyllä olla tuollaista perus likööriä. Uskoisin, että hän ei vain osannut tehdä siitä mitään.

Muutenkin kun baarimikolle sanoo jonkun erikoisemman drinkin tai ainesosan mitä siihen haluaa, niin hän katsoo minua kuin hankalaa asiakasta. Eikö noilla ole yhtään mitään intohimoa työhönsä? Itse ainakin olisin tyytyväinen jos saisin tehdä välillä jotain muutakin kuin laskea olutta. 

• ylös 40
  • alas 8
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi baarimikot eivät nykyään osaa tehdä enää drinkkejä? Ennen kun kävin yökerhoissa, niin baarimikko laittoi minulle aina erilaista drinkkiä kun kerroin vain, että mitä makua haluan. Olin Ilveksessä ja sanoin baarimikolle, että tekee jonkun drinkin, jossa on persikkaa. Sanoi, että heillä ei ole persikkalikööriä. Ymmärtäisin jos olisin ollut jossain olutbaarin tyyppisessä paikassa, mutta tuollaisessa yökerhossa pitäisi kyllä olla tuollaista perus likööriä. Uskoisin, että hän ei vain osannut tehdä siitä mitään.

Muutenkin kun baarimikolle sanoo jonkun erikoisemman drinkin tai ainesosan mitä siihen haluaa, niin hän katsoo minua kuin hankalaa asiakasta. Eikö noilla ole yhtään mitään intohimoa työhönsä? Itse ainakin olisin tyytyväinen jos saisin tehdä välillä jotain muutakin kuin laskea olutta. 

Varmaan osaavat, mutta ymmärrätkö sinä kuinka helvetin ärsyttävää se on sekä työntekijöille että muille asiakkaille, kun joku mätisäkki tulee tiskille ja pyytää "hei tee jotain makeaa/kirpeää/sitruunaista/persikkaista/suklaista" ? Varsinkin jos on vähän kiireisempi ilta.

Ja tavan baarimikot varsinkin tuollaisissa nuoremmille suunnatuissa yökerhoissa ovat yleensä nuoria ja ehkä suhteellisen kokemattomiakin, joten miten he osaisivat esimerkiksi hinnoitella jonkun päästänsä revityn drinkin? Helpompi vain sanoa, että ei onnistu. Säkällä sitä yrittää tehdä jotakin ja hetken päästä tiskille tulee vihainen asiakas vaatimaan rahoja takaisin, kun ei se drinkki ollut tarpeeksi makea/kirpeä/sitruunainen/persikkainen tms tms tms.

• ylös 11
  • alas 38
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa noista ei ole mitään yökerhoja, vaan ihan tavallisia baareja.

Mitkä? En ole käynyt kaikissa noista paikoista. 

No esim. Semafori ei ole edes tavallinen baari (sori että sanoin niin), vaan aivan järkyttävä räkälä.

• ylös 26
  • alas 0
Vierailija

Yökerho ei todellakaan kuvaa noista yhtäkään. Kävin viimeksi Ihkussa, jossa vedettiin vkl-iltana karaokea. Hirveintä suomalaista itsesäälivariaatiota vieläpä. Hyi helevetti. Porukka veti keskiolutta hihattomat farkkurotsit päällä. Tampere on kyllä ihan järkyttävä junttila.

• ylös 13
  • alas 13
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yökerho ei todellakaan kuvaa noista yhtäkään. Kävin viimeksi Ihkussa, jossa vedettiin vkl-iltana karaokea. Hirveintä suomalaista itsesäälivariaatiota vieläpä. Hyi helevetti. Porukka veti keskiolutta hihattomat farkkurotsit päällä. Tampere on kyllä ihan järkyttävä junttila.

Hei!!!! Tampere on ihana junttila!!!

• ylös 15
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan näin sivuheittona, että miks ihmiset tosiaan vetää karaokessa aina jotain uskomattoman masentavaa paskaa? Helvetin hienoo yrittää ite saavuttaa sellaista iloista nousuhumalaa, kun joku vuodattaa rakkaushuolensa ja traumansa mikkiin siinä vieressä?

En itse ole kauheasti baareillut Tampereen ulkopuolella, joten en tiedä miten muualla tehdään, mutta eikö karaoken pitäisi lähtökohtaisesti olla jotenkin hauskaa? Japanissa porukka hihkuu ja vetää iloisia kappaleita ja kaikki tanssii ja taputtaa. Sit karaoke rantautuu Suomeen ja suomalaiset kääntää koko konseptin ihan nurin ja veisaa itkuvirsiä ja jotain ikivihreitä iskelmäkappaleita alkuillasta pilkkuun asti. Jos on niin paha mieli niin voisiko kuvitella jäävänsä vaan kotiin itkeen?

• ylös 30
  • alas 1
Vierailija

Gayväelle ei ole muuta kuin Mixei, mutta hyvä, että edes yksi paikka Tampereen kokoisessa kaupungissa.

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Gayväelle ei ole muuta kuin Mixei, mutta hyvä, että edes yksi paikka Tampereen kokoisessa kaupungissa.
Diskriminoitteko te itseänne?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Varmaan osaavat, mutta ymmärrätkö sinä kuinka helvetin ärsyttävää se on sekä työntekijöille että muille asiakkaille, kun joku mätisäkki tulee tiskille ja pyytää "hei tee jotain makeaa/kirpeää/sitruunaista/persikkaista/suklaista" ? Varsinkin jos on vähän kiireisempi ilta.

Ja tavan baarimikot varsinkin tuollaisissa nuoremmille suunnatuissa yökerhoissa ovat yleensä nuoria ja ehkä suhteellisen kokemattomiakin, joten miten he osaisivat esimerkiksi hinnoitella jonkun päästänsä revityn drinkin? Helpompi vain sanoa, että ei onnistu. Säkällä sitä yrittää tehdä jotakin ja hetken päästä tiskille tulee vihainen asiakas vaatimaan rahoja takaisin, kun ei se drinkki ollut tarpeeksi makea/kirpeä/sitruunainen/persikkainen tms tms tms.

Tuollaista "palvelua" saa just noissa teinihelveteissä, kuten Rodeossa, jossa asiakasta tylytetään ihan huolella.

En ymmärrä, miten kukaan viitsii mennä sinne vittuiltavaksi. Nuorilla ei ilmeisesti ole riittävästi itsekunnioitusta eikä rahaa.

• ylös 20
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tuollaista "palvelua" saa just noissa teinihelveteissä, kuten Rodeossa, jossa asiakasta tylytetään ihan huolella.

En ymmärrä, miten kukaan viitsii mennä sinne vittuiltavaksi. Nuorilla ei ilmeisesti ole riittävästi itsekunnioitusta eikä rahaa.

Asiakkaana on helvetin helppo nähdä vain se oma puoli, mutta harvemmin tulee mieleen, että noista "saanks mä jotain raikasta?"-tyyppisistä tilauksista joko:
1. Ruvetaan tinkimään ja vääntämään hinnasta. Koska drinkki hintoineen ei ole listalla, niin siitä voi sitten väitellä ja tingata.
2. Drinkki ei sitten olekaan sellainen mitä asiakas ajatteli, joten hän ei halua maksaa siitä mitään. Voi kuitenkin juoda sen, kun se nyt kuitenkin tuli tehtyä ja muuten menisi hukkaan. Mutta ehdottomasti ei maksa siitä, koska hän ei sitä varsinaisesti tilannut.
3. Tulee lisävaatimuksia "eijeijei älä laita sitä sitruunaa sinne, mä olen allerginen" "eiiiei no nyt sä laitoit sinne tota omenalikööriä, mä inhoon sitä". Noita asioita ei kuitenkaan voi kertoa etukäteen vaan ne otetaan lähes poikkeuksetta esille vasta siinä vaiheessa, kun ne on jo kaadettu.

Varmasti juuri Te olette niitä poikkeuksia, joita on suorastaan ilo palvella, mutta kun 90 % on yo. paskaa, niin ei kyl ihan jaksaisi aina vaivautua. Siinä ruuhkautetaan tiski ja muut asiakkaat joutuvat odottamaan turhanpäiten. Meidänkin listalla on oikeasti TODELLA montaa sorttia juomia, ihan laidasta laitaan. Voin suositella jotakin. Voit kysyä mitä ne sisältävät ja miltä ne maistuvat. Kerron mielelläni.

• ylös 17
  • alas 7

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.