Olen työnantaja ja aina jätän tatuoidut palkkaamatta
Jos on niin tyhmä, että suttaa ihonsa, niin miten tyhmä on töissä muutenkin? En voi ottaa riskiä.
T. Työnantaja
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Olen tatuoimagon ja vaikea on löytää töitä. Kahviloissa ja ravintoloissa näkee usein työntekijöitä lyhythihaisissa paidoissa suuret tatuoinnit käsivarsissa, samoin kaupoissa.
Nimenomaan se on näin päin. Kaiken maailman osaamattomat sutuntuhru-idiootitkin saa töitä, mutta mä en saa, kun työnantajat säikähtää mun koulutusta ja työkokemusta ja ikää. Ihan oon testannut tämän. Pelkäättekö oman työpaikkanne puolesta, vai häpeättekö huonoa palkkaa ja työehtoja, joita tarjoatte?
Vierailija kirjoitti:
Näkyviä tatuointeja ei meidänkään työpaikalla saa olla.
Vaatteilla on pystyttävä myös kesähelteillä peittämään tatuointinsa, tai se on no can do.
Näin myös meillä. Uskottavuus kärsii, jos näkyviä tatuointeja. Emme ole viihdealalla.
Ihan vapaasti voi olla tatuointi vaikka perseposkessa mutta työpaikalla ne eivät saa näkyä.
-hallintopäällikkö
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla pulleilla keski-ikäisillä tädeillä on jokin räväyttävä, mutta samalla niin hienostunut tatuointi jossain.
Ei oo mullakaan. Mutta tyylitajua on.
Minulla on takapuolessa pieni ja aivan törkeän ruma sydän, 18-vuotispäivän (tai pikemminkin illan) hyvä idea. Työskentelen sairaalassa asiantuntijatehtävissä. Joku päivä minä ja sydämeni saatetaan tökkiä neulaa valtimoosi tai selkäytimeesi, mieti kuinka kammottava ajatus!
Minulle tatuoinnit edustavat sutturuutta. Miksi vaivaannuttaisin asiakkaita suttu-Sannalla tai suttu-Simolla? Haluan tehdä kauppaa ja tatuoinnit ovat potentiaalinen inhibiittori sille. On varmasti aloja, joissa surut iholla eivät haittaa. Mutta fiinmpiin piireihin ne eivät kuulu.
Minulla on kyllä tehokkaat keinot saada selville, onko tatuointeja vai ei. Yleensä tämä selviää ihan johdattevilla kysymyksillä ja esitän pitäväni itse tatuoinneista. Moni on jäänyt nalkkiin ja töittä oveluuteni ansiosta!
T. Ap
Itse kävelen ulos työhaastattelusta, jossa minua vaaditaan riisuutumaan alasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on sellaisia huomaamattomia menetelmiä, joilla tietää onko tatuointeja vai ei.
Ei tosin vielä täällä käytössä, mutta tuolla isossa maailmassa.
Hah, päivän paras läppä😃. Foliohattu pois päästä.
Terahertsikuvassa näkyvät, koska niissä on metalleja.
Vierailija kirjoitti:
Jos on niin tyhmä, että suttaa ihonsa, niin miten tyhmä on töissä muutenkin? En voi ottaa riskiä.
T. Työnantaja
Yrittäjänä sinulla on vapaus valita asiakkaasi ja työntekijäsi, näinhän se on toisinpäinkin. Toisaalta sitten ei kannata kauheasti asiaa mainostaa, se voi haitata bisneksiä kovastikin. Se merkittävin ja varakkain asiakas voi olla tatuoitu. Tai se tatuoitu työnhakija, jonka hylkäät isoon ääneen , voi jonain päivänä päättää sinun yrityksesi asioista tai olisi paras mahdollinen yhteistyökumppani tai rahoittaja, alihankkija, viennin edistäjä tms. Voitpa sahata omaa oksaasi jos teet tuosta numeron.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tatuoinnit ala oleen jo out. No, en kyllä itsekään palkkaisi ihmistä jolla tatuointi edes vilahtaa jossain, antaa ihmisestä epämääräisen kuvan, itsetunto-ongelmainen tai muuten wt, sellasethan niitä hankkii.
Onko joku tatuoitu kiusannut sua, vai vienyt sulta kumppanin? 😁Vähän katkeraa nillitystä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tatuoinnit edustavat sutturuutta. Miksi vaivaannuttaisin asiakkaita suttu-Sannalla tai suttu-Simolla? Haluan tehdä kauppaa ja tatuoinnit ovat potentiaalinen inhibiittori sille. On varmasti aloja, joissa surut iholla eivät haittaa. Mutta fiinmpiin piireihin ne eivät kuulu.
Minulla on kyllä tehokkaat keinot saada selville, onko tatuointeja vai ei. Yleensä tämä selviää ihan johdattevilla kysymyksillä ja esitän pitäväni itse tatuoinneista. Moni on jäänyt nalkkiin ja töittä oveluuteni ansiosta!
T. Ap
Ap parka...Harhat on niin kovat, että AP kuvittelee olevansa töissä jossain. Tuolla ulosannilla ja kirjoitustaidolla korkeintaan jossain tuetussa suojatyöpaikassa, mut hei me leikitään sun kanssa ettei tule paha mieli.😁
Olen myös työnantaja ja ensimmäinen kriteeri mitä ei saa olla on pieninkin vasemmistolaisuuteen viittaava ajattelu, joka on helppo selvittää johdattelevilla kysymyksillä. Noista on järkiään ollut aina haittaa ja harmia, nykyisin ehdoton no go.
Toki muita kriteereitä on esim. korvakoru, ulkoinen olemus, ihmisen liikkeet ja liikkuminen siis kuin flekmaattista tai hektistä se on ym. pikkujuttuja jotka kuulemma ovat kiellettyjä kriteereitä, mutta ensin nämä jutut täytettyään haluan vasta perehtyä muihin hakijaa koskeviin asioihin.
Aika paljon on vuodet opettaneet lukemaan ihmistä jo muutamissa minuuteissa, tosin vieläkin olen joskus erehtyväinen.
Ap, mitä teet, jos pitämäsi alainen menee ja ottaa tatuoinnin?
Vierailija kirjoitti:
Ap, mitä teet, jos pitämäsi alainen menee ja ottaa tatuoinnin?
Varmaan antaa potkut tuotannollisista ja taloudellisista syistä ja sinnittelee työhönottovelvoitteen yli.
Sitten uusi haku käyntiin.
Keksikää jo parempia provoja, pliiiiis!
Jätä vaan. Oudot perustelut kyllä, mutta omapa on valintasi. Tyhmyys ei aina näy päälle päin ja eräänlaista tyhmyyttä osoitat itsekin suvaitsemattomuuden muodossa. Mitäs, jos jollain on tatuointi vaikka pakarassa, niin miten sen tarkistat?
Havaitsin yhdessä työhaastattelussa paikan tj:n olevan vanhanaikainen sovinisti ja rasisti, joka kyseli täysin sopimattomia (mm. seurustelenko ja aionko hankkia lapsia). Ja haku oli asiantuntijatehtävään, ei asiakaskontaktia tai myyntityötä. Ei kiinnostanut työskennellä sellaiselle ällötykselle,joten vedin tarkoituksella hihat ylemmäs niin, että tatuointini näkyi. Alkoi silmät pyöriä ukon päässä, hädin tuskin sai enää sanaa suustaan. Kyllä nauratti :D
Kaikilla pulleilla keski-ikäisillä tädeillä on jokin räväyttävä, mutta samalla niin hienostunut tatuointi jossain.