Vierailija

huoneissa oleskella yms, jos aikuisia ei ole kotona? Onko tullut ongelmia? Lapsen ikä?

• ylös 5
  • alas 0

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Eteinen, wc, keittiö. Muihin huoneisiin ei ole menemistä. Lapsilla ikää 9v ja 11v.

Aikaisemmin oli lepsumpaa, mutta kun miehen läppäri oli tuhottu kaatamalla limsaa päälle ja minun meikkini makuuhuoneen viereisessä "pukeutumishuoneessa" sotkettu,niin tyyli muuttui.

• ylös 18
  • alas 10
Vierailija

Ei meillä ole 10-vuotiaan tytön kavereita tarvinnut mitenkään rajoittaa. Osaavat käyttäytyä normaalisti. Jos kukaan muu ei ole kotona saavat olla rauhassa, jos koko perhe on paikalla niin tietytsi esimerkiksi sisarusten päiväunia ei saa silloin häiritä. Fiksut lapset tajuavat tuollaisen kuitenkin ilman erityisiä rajoja.

• ylös 29
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eteinen, wc, keittiö. Muihin huoneisiin ei ole menemistä. Lapsilla ikää 9v ja 11v.

Aikaisemmin oli lepsumpaa, mutta kun miehen läppäri oli tuhottu kaatamalla limsaa päälle ja minun meikkini makuuhuoneen viereisessä "pukeutumishuoneessa" sotkettu,niin tyyli muuttui.

Surullista että lapsilla ei ole omaa huonetta. :(

• ylös 24
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Onneksi meillä ei ole tuollaista surua, lapsilla on omat huoneet. Kavereilla ei ole mitään menemistä niihin,jos me vanhemmat emme ole kotona.

• ylös 1
  • alas 33
Vierailija

Olen tässä alkanut ihmettelemään, kun toisen lapseni kaverit ovat kovin ajattelemattomia, että kuka heidät kasvattaisi ja mitä tehdä?

Kun astuvat ovestamme sisään, niin ensimmäiseksi reppu lentää päin eteisenseinää, sitten riisutaan kengät potkien pois jalasta, kampitetaan toista, ei katsota ympärille mitenkään, kännykkä jätetään lattialle rikki tallottavaksi eteisen matolle, jossa on varmasti hiekoitusmursketta ja vanhemmat ovat vielä laittaneet heille avaimet kaulaan pitkään nauhaan ja sanoneet, että avainta ei saa riisua! Pakkohan avaimet on riisua muuallakin kuin kotona, sillä muuten sillä rikotaan kotiamme kun nahistellaan ja nippu heiluu! Opettakaa siis lapsillenne, että avaimet riisutaan tai keksitään niille parempi tapaa pitää mukana! Sitten kun kielletään, niin se ei muka ole kielto, sanovat ihan suoraan näin ja ei olla totuttu siihen, että aikuiset rajoittavat, mutta toisaalta taas ei osata itsekään olla niin, että kotimme ei hajoaisi. Aivan naurettavaa! Ja nämä samat lapset olivat ihan ok pari vuotta sitten! Luulin, että kun he kasvavat,voisin jättää meille keskenään, mutta kävikin aivan päinvastoin!

• ylös 21
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen tässä alkanut ihmettelemään, kun toisen lapseni kaverit ovat kovin ajattelemattomia, että kuka heidät kasvattaisi ja mitä tehdä?

Kun astuvat ovestamme sisään, niin ensimmäiseksi reppu lentää päin eteisenseinää, sitten riisutaan kengät potkien pois jalasta, kampitetaan toista, ei katsota ympärille mitenkään, kännykkä jätetään lattialle rikki tallottavaksi eteisen matolle, jossa on varmasti hiekoitusmursketta ja vanhemmat ovat vielä laittaneet heille avaimet kaulaan pitkään nauhaan ja sanoneet, että avainta ei saa riisua! Pakkohan avaimet on riisua muuallakin kuin kotona, sillä muuten sillä rikotaan kotiamme kun nahistellaan ja nippu heiluu! Opettakaa siis lapsillenne, että avaimet riisutaan tai keksitään niille parempi tapaa pitää mukana! Sitten kun kielletään, niin se ei muka ole kielto, sanovat ihan suoraan näin ja ei olla totuttu siihen, että aikuiset rajoittavat, mutta toisaalta taas ei osata itsekään olla niin, että kotimme ei hajoaisi. Aivan naurettavaa! Ja nämä samat lapset olivat ihan ok pari vuotta sitten! Luulin, että kun he kasvavat,voisin jättää meille keskenään, mutta kävikin aivan päinvastoin!

Äidinkielesi ei taida olla suomi. Ihan kivasti kirjoitettu suomea opiskelevalta. :)

• ylös 2
  • alas 28
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse toteaisin omalle lapselleni, että teillä on muutama sääntö ja, jos niitä ei noudateta niin sitten kaverin kanssa pitää mennä ulos leikkimään. Teidän tapauksessa sääntöjä olisi 1) ri nahistelua sisällä, 2) tavaroita ei saa jättää keskelle eteistä vaan ne ripustetaan naulakkoon tai viedään lapsen huoneeseen. Lapsen voi itse kertoa nämä kaverilleen, jos sääntöjen noudattaminen ei onnistu niin ei voi tulla sisälle.

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Onneksi meillä ei ole tuollaista surua, lapsilla on omat huoneet. Kavereilla ei ole mitään menemistä niihin,jos me vanhemmat emme ole kotona.

No eihän nuo ole lapsien omia huoneita, koska eivät edes kavereitansa saa sinne viedä halutessaan.

• ylös 24
  • alas 1
Vierailija

Muuten saa olla, mutta ei meidän aikuisten makkariin. 

Ei tätä ole edes erikseen tarvinnut sanoa, lapset pitävät sen automaattisesti yksityisalueena. Siis omat lapset, mutta kai muutkin. Mitään ongelmia ei ole ollut. 

Kerran vähän ihmettelin kun kaikki leikkeleet oli syöty jääkaapista. Mutta tämä ihan yksittäistapaus, Lapsi sanoi vain, että kauhea nälkä oli ollut kaverilla ja jätin asian silleen. 

• ylös 22
  • alas 0
Vierailija

Lapsilla on heikko muisti eikä pitkäjänteisyyttä ollenkaan. Syynä taitaa olla jatkuva ripustautuminen älypuhelimiin? Aina on joltakin puhelimen akku lopussa ja tarvitsevat laturia lainaan! Kotiin mennessä on sitten latausta jäljellä ja vanhemmat eivät tiedä, että taas on oltu kännyaddikteina! Ei heistä enää ole leikkiseuraksikaan!

7.

Vierailija

Aikuisten makkariin ei saa mennä ja työhuoneesta saa käväistä hakemassa vaan dvd:n kun ne siellä ovat. Muualla saa olla (olkkari, lastenhuoneet, keittiö, vessa, kylppäri). No, noin periaatteessa kylppäriin ei pitäisi olla menemistä kun vessa kerran löytyy erikseen muttei haittaa jos menevät. Parvekkeella voi olla vain jos lasitukset ovat kiinni (ovat niin painavat että 10 ja 11 veet eivät saa vielä yksin auki).

Vierailija

Lasten kaverit ovat yleensä lasten huoneissa tai olohuoneessa. Ei ole kauheasti tarvinnut rajoittaa, ihan on hyvät käytöstavat kaikilla ja osaavat olla kylässä. Joskus olen komentanut porukan ulos leikkimään, kun meinasi mennä riehumiseksi. Lapset 5 ja 7.

Vierailija

Lähden siitä, että koti on myös lasten koti. 

Saavat tuoda vieraita ja olla kotonaan. Saa tarjota syötävää ja tavallaan pitääkin, jos lapsivieras tulee suoraan koulusta ja on nälkäinen. 

• ylös 14
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lapsilla on heikko muisti eikä pitkäjänteisyyttä ollenkaan. Syynä taitaa olla jatkuva ripustautuminen älypuhelimiin? Aina on joltakin puhelimen akku lopussa ja tarvitsevat laturia lainaan! Kotiin mennessä on sitten latausta jäljellä ja vanhemmat eivät tiedä, että taas on oltu kännyaddikteina! Ei heistä enää ole leikkiseuraksikaan!

7.

Mitä tässä yritetään sanoa?

Vierailija

Ei ole mitään rajoituksia. Pojan (8v) kaverit ovat tosi mukavia ja kohteliaita. Eivät mene meidän makuuhuoneeseen vaikka ei ole kielletty. Joskus olen pyytänyt leikkimään hetken pojan huoneessa, jos vaikka siivoan muualla, erittäin kiltisti ovat totelleet.

Vierailija

Olen kyllästynyt olemaan aikuinen lasteni kavereille ja lapseni on kyllästynyt heidän seuraansa. Yritin sanoa, että kaverit voivat muuttua huonompaan suuntaan. Ette kasvata lapsianne hyväkäytöksisiksi ja sen jälkeen jätä kasvattamatta, sillä hyvät tavat eivät pysy ilman jatkuvaa perillä oloa lasten arjesta!

7.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaikkea saavat tehdä kuhan eivät tapa toisiaan.

Seinäjoella tämä onkin hyvä sääntö.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen kyllästynyt olemaan aikuinen lasteni kavereille ja lapseni on kyllästynyt heidän seuraansa. Yritin sanoa, että kaverit voivat muuttua huonompaan suuntaan. Ette kasvata lapsianne hyväkäytöksisiksi ja sen jälkeen jätä kasvattamatta, sillä hyvät tavat eivät pysy ilman jatkuvaa perillä oloa lasten arjesta!

7.

"Olen kyllästynyt olemaan aikuinen lasteni kavereille." Mikä sinä sitten haluaisit olla heille? Lapsiko? Kyllä kaikille normaaliälyisille ihmisille on päivänselvää, että aikuiset ovat aikuisia.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.