Kun lapsesi kaveri tulee teille, niin mitä saa tehdä, missä
huoneissa oleskella yms, jos aikuisia ei ole kotona? Onko tullut ongelmia? Lapsen ikä?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
No, en tahdo heitä enää meille. Kohdatkoon heidän vanhemmat itse ongelmansa!
7.
Lauseen voi lopettaa myös pisteellä.
Lapset on jo 17- ja 15-v enkä muistelemallakaan muista että ikinä olisi ollut ongelmia kavereiden käyttäytymisessä. Meillä saa olla missä vaan. Yleensä tietysti ovat lasten omissa huoneissa tai keittiössä.
On tullut ongelmia ja siksi lapset saavat tuoda vain kaksi kaveria kerrallaan koulun jälkeen, ellei siitä sovita vanhempien kanssa erikseen.
Parhaimmillaan meillä on toistakymmentä poikaa iltapäivän ja sitä katsottiin muutama kuukausi. Jostakin syystä, meillä kokoonnuttiin aina, joka verotti jääkaappia.
Kun kävimme täydentämässä kaupassa jääkaappia ja ostamassa seuraavan päivän ruuan, kun tulimme töistä kotiin, jääkaapissa näkyi vain valot, kun kasvuiässä olevat pojat olivat syöneet kaiken. Ei ollut kiva kanaa selkävääränä ruokaa ja kalliiksi se vielä tuli.
Lasten kaverit ovat tervetulleita, kunhan se pysyy sopivissa rajoissa.
"Kun kävimme täydentämässä kaupassa jääkaappia ja ostamassa seuraavan päivän ruuan, kun tulimme töistä kotiin, jääkaapissa näkyi vain valot, kun kasvuiässä olevat pojat olivat syöneet kaiken."
Siis mitä?
Vierailija kirjoitti:
Lähden siitä, että koti on myös lasten koti.
Saavat tuoda vieraita ja olla kotonaan. Saa tarjota syötävää ja tavallaan pitääkin, jos lapsivieras tulee suoraan koulusta ja on nälkäinen.
Virkistävää huomata, että palstalla kirjoittelee myös normaaleja ihmisiä. :)
Olen ajatellut, että meidän koti on aina avoinna myös lasten kavereille. Omat ovat vielä sen verran pieniä, että kyläilyt sovitaan vielä vanhempien kanssa, mutta sitten myöhemmin, kun ovat koululaisia. Nyt olen jo pyrkinyt kutsumaan päiväkotikavereita käymään aina, kun lapset ovat pyytäneet. Onhan siitä vähän vaivaa, mutta mistä nyt ei olisi. Olen itse kasvanut kodissa, minne sai aina viedä kaverin/kavereita. Joskus tuli sanomista juuri siitä, että jääkaappi oli syöty tyhjäksi, mutta puhumalla ja pelisäännöistä sopimalla siitäkin selvittiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ajatellut, että meidän koti on aina avoinna myös lasten kavereille. Omat ovat vielä sen verran pieniä, että kyläilyt sovitaan vielä vanhempien kanssa, mutta sitten myöhemmin, kun ovat koululaisia. Nyt olen jo pyrkinyt kutsumaan päiväkotikavereita käymään aina, kun lapset ovat pyytäneet. Onhan siitä vähän vaivaa, mutta mistä nyt ei olisi. Olen itse kasvanut kodissa, minne sai aina viedä kaverin/kavereita. Joskus tuli sanomista juuri siitä, että jääkaappi oli syöty tyhjäksi, mutta puhumalla ja pelisäännöistä sopimalla siitäkin selvittiin.
Eli kirjoitat asiasta, josta sinulla ei ole kokemusta. Fiksua.
No, en tahdo heitä enää meille. Kohdatkoon heidän vanhemmat itse ongelmansa!
7.