Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on naapurikyylä

Vierailija
16.04.2017 |

Asumme rivitaloyhtiössä. "On näköjään naapurin rouva ajanut autoa kun se on ajettu keula edellä parkkiin, mies aina peruuttaa. Onkohan kohta lapsen saava naapuri vanhempiensa luona aina ne viikot kun mies on reissutöissä, koska autoa ei näy viikolla pihalla. Naapurin lapsi on taas kotona käymässä, se käy kyllä poikaystävänsä kanssa joka päivä. Tulipas naapurit myöhään kotiin, kun käytin koiria kahdeksalta pihalla niin auto oli vielä poissa."

Alussa mies kommentoi ehkä kerran viikossa naapureiden asioista, nykyisin se on jokapäivästä. Ja miehellä ikää vasta 31! Tänään aamulla kun mies taas sanoi jotain naapureista, kysyin häneltä, että onko hän huomannut tämän ongelman (koska minusta se on ongelma). Mies oli sitä mieltä, ettei hänellä ole ongelmaa ja loukkaantui hieman, kun sanoin että hän on naapurikyylä. Kerroin myös, että minua ei kiinnosta nämä asiat. Meillä on mukavat naapurit, joiden kanssa tulee juteltua pihalla, ei olisi tarvetta kyylätä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä taitaa vaan olla tylsä ja sisällötön elämä.

Vierailija
2/15 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin työttömänä, minusta paljastui naapurikyylä. Kun omassa elämässä ei oikein tapahtunut mitään, niin huomaamattaan sitä kiinnitti huomiota siihen, miten naapurit elävät. Ja raportoin niistä tietenkin sitten miehelle, kun se tuli töistä. :D 

Kun itse tajusin sen kyyläämiseni, aloitin harrastamaan kodin ulkopuolella enemmän niin ei jäänyt aikaa naapurien tarkkailulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurikyyläys ei ole pelkästään paha asia. Meidän talon "naapurikyylä" pelasti erään vanhemman miesasukkaan hengen, kun oli alkanut ihmetellä miksi mies ei hae postiaan laatikosta klo 7.30 kuten joka aamu, ja ahdisteli miehen pojan tulemaan paikalle avaamaan oven. Mies makasi asuntonsa lattialla sairaskohtauksen saaneena.

Vierailija
4/15 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olisikin syy tuo tylsä elämä niin siihen olisi helppoa tehdä jotain. Itse olen nyt äitiyslomalla, joten jos jonkun niin minun tulisi kyyläillä tuolla tavalla. :D

Mies käy arkisin töissä ja sen jälkeen liikumme paljon ulkosalla, molemmilla on omat harrastuksensa ja meillä on myös yksi yhteinen harrastus. Mies harrastaa tätä kyyläilyä myös mökillä ja on luonnostaan paljon uteliaampi kun minä. Lähinnä ärsyttää kuulla jatkuvasti samoista asioista.

Ap

Vierailija
5/15 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on hieman samanlainen, jos kävelemme ulkona mies kiinnittää autoihin ja tunnistaa auton ja kuskin moikkaa ja sanoo mulle "tuolla äsken ajoi Pena!" Mä en kiinnity autoilijoihin tai kuskeihin tarkasti, enkä edes huomaa kun keskityn muuhun asiaan.

Mies on useasti kysellyt multa kenen auto joka ajoi tosta ohi ja kertoo tarkasti värin, rekkarin ja auton muodon. Mä tuhisen vieressä en tiedä ja ei kiinnosta tietää kenen auto ja kuka on kuskina. Mies ymmärtää että ei kiinnosta muiden asiat yhtään, ja mies kuitenkin tarkkailee muiden ihmisten puuhia analysoivasti. Itse en kenellekään naapurille ja autoilijalle moikkaa, vaa sen tekee mieheni jos naapuri kävelee käsi nousee ja moikkaa ystävällisesti tai kaveri ajaa ohi mies moikkaa. Kyllä miehen hyvä käytöksinen käytös on ihaltavaa, mutta ei kiinnosta tietää muiden ihmisten asioista yhtään. Olen neutraali ja en puutu jos naapurin pihassa olisi poliisiauto, ambulanssiauto tai taksi. Annan ihmisten elää omaa elämää, ja mieheni on analyyttinen ja utelias.

Vierailija
6/15 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sietämätöntä!

Meillä asuu myös omakotitalon naapurissa pariskunta jossa rouva on todella kova kyttäämään. Kyttää kaikkia naapureita ja kuvittelee varmaan, että kukaan ei huomaa kun hän vähän vain tarkkailee. No kaikkihan sen huomaa, olemme puhuneet kyttäyksen kohteeksi joutuneiden muiden naapurien kanssa.

Eipä tuolle kai mitään voi. Ilmeisesti omassa elämässä on liian vähän sisältöä kun uteliaisuus on tuota luokkaa. Ikää kyttääjällä vasta vajaa 40v, toivottavasti ei pahene kun vanhenee.

Vierailija
7/15 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotit just tarkan kuvauksen isästäni, ap! :D

Mun mielestä piirre on vaan huvittava, mutta ehkä se johtuu siitä etten asu isäni kanssa saman katon alla. Äitini sen sijaan asuu ja hermothan sillä menee moiseen kyyläystoimintaan. Se on tietenkin vielä pahentunut isäni jäätyä eläkkeelle 3 v sitten.

Onhan se välillä vähän pelottavaakin miten paljon isäni tuntuu tietävän (arvaavan) naapurien elämästä vaikka ilmeisen harvoin heistä kenenkään kanssa mitään juttelee.

"Jaahans, taas tulee Eerikäisen pariskunta kauppareissulta ja mies kantaa kaikki kassit, nainen ei yhtään. Semmosta se on kun joutuu tossun alle..."

"Katos nyt kun Järvelät on ostanu taas uuden auton. Toi on kyllä niin ruma etten ikinä huolis itelleni. Ja osamaksulla ostettu tietenkin."

Vierailija
8/15 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks teidän suhde kunnossa?

Vierailija
9/15 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on hieman samanlainen, jos kävelemme ulkona mies kiinnittää autoihin ja tunnistaa auton ja kuskin moikkaa ja sanoo mulle "tuolla äsken ajoi Pena!" Mä en kiinnity autoilijoihin tai kuskeihin tarkasti, enkä edes huomaa kun keskityn muuhun asiaan.

Annan ihmisten elää omaa elämää, ja mieheni on analyyttinen ja utelias.

Joo mieheni huomaa kyllä kaikki autoilevat naapurit ja tutut jos ollaan ulkoilemassa ja moikkaa kaikille. Itse keskityn katselemaan maisemia. Tarkemmin ei kuitenkaan rupea selittämään, ellen sitten kysy itse. Mieheni on tosiaan hyvin avoin.

Mielestäni parisuhteemme voi hyvin, vauva on enemmän lähentänyt meitä vielä, seksiäkin on. Mieheni on vaan niin kovin kiinnostunut kaikesta ja kaikista. Sanoin hänelle, että kyttäile rauhassa, mutta älä selosta minulle. :D

Ap

Vierailija
10/15 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt sitten jotenkin vaarallista "kyyläystä", jos tietää miten päin joku autonsa jättää t. millaisella peltilehmällä ajelee? En minäkään muista t. tunnista autoja, lähinnä värin muistan t. huomaan. Ei se haittaa naapureitakaan, tuskin tietävätkään asiasta.

Mun mies kyseli aina ennen ihmisten ammatteja ja työpaikkoja, kun muutti tänne. En kyllä koko kylän asioita tiennyt.

Viime vai oliko toissa talvena meidän ovikello soi illalla, mulla oli jo yökkäri+aamutakki päällä. Naapuri oli huolestunut, kun mieheni ei ollut tehnyt lumitöitä (tavalliseen tapaan). Oliko mieheni flunssanpoikasessa ja itselläni pientä selkäongelmaa, etten uskaltanut kävelläkään tavalliseen tapaan ulkosalla. Ajateltiin, ett lumi sulaa kyllä! Naapurit ovat kai -50v ja me molemmin puolin 60v.

Vierailija
11/15 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa miehissä on sen verran naapurikyylää että tietää ainakin ne hyvät peput ulkonäöltä. Muuten aikalailla evvk.

Vierailija
12/15 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex ja hänen koko perheensä oli tuollaisia. Ex sentään muuta perhettään hienovaraisempi.

Muutimme uuteen taloomme ja kun exän veli oli kylässä ja joku naapuri sattui olemaan pihalla, niin tämä avoimesti kyylää ikkunan edessä suu auki mitä ihmiset pihalla puuhaavat. 🙄

Vierailija
13/15 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhäiskeski-ikäiset eläköityneet tms ukot etenkin näytyävät olevan aivan hulluja kyttiä.

Sairasta, käy hermoille koska se ei se jää edes kyttäämiseenkään.

Vierailija
14/15 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/13 puki sen sanoiksi.

Vierailija
15/15 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ovat hyviä todistajia, jos lakia rikotaan. Voisikin pyytää ikkunaväkeä vahtimaan, liikkuuko alueella (pihoja myöten) epämääräistä porukkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi