Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kristinusko näkyy sinun pääsiäisessäsi?

pääsiäisfiilistä
15.04.2017 |

Vai näkyykö mitenkään?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pääsiäisepistolaksi sen uuden Harhaanjohtajat-kirjan ja kävin uskontojen uhrien sivuilla.

Vierailija
22/28 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palmusunnuntaina kävimme virpomassa (minä seisoskelin tiellä ja olin henkisenä tukena lapsille ja sanoin, mihin taloon voi mennä). Kerroin myös lapsille, mitä virpomaoksat symboloivat.

Pitkäperjantaina kävin yksin kirkossa mutta lapsi jäi kotiin (sinä päivänä on niin synkkä jp., että voisi pelottaa lapsia) mutta tänään menemme koko perhe kuulemaan ylösnousemuksen ilosanomaa.

Näiden lisäksi meillä syödään suklaamunia ja mämmiä ja haettiin pajunoksia maljakkoon ja kasvatettiin rairuohoa.

Aikaisempina vuosina olen laulanut kirkkokuorossa ja koko vuoden harjoittelimme aina muiden laulujen ohessa myös pääsiäislauluja, koska siihen kulminoitui koko vuoden uurastus. Nyt en ole muutamaan vuoteen enää ehtinyt kuoroon, mutta on sitä pääsiäislaulantaa mukava kuunnella siellä rivikansalaisenakin salin puolella. Kun lapset kasvavat isommiksi ja minulla on taas aikaa omille harrastuksille, tarkoitus on palata kuoroon. Nyt se ei käy miehen vuorotyön takia, koska meillä ei ole mahdollisuuksia lastenvahteihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Vietämme alkuperäistä pääsiäistä eli luonnon heräämisen ja valon lisääntymisen juhlaa. Siihen liittyvät rairuoho, munat ja tiput sekä syöminen.

Vierailija
24/28 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään.

Pääsiäiskakun tein ja ostin lapsille pääsiäismunat.

Vierailija
25/28 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen samoin kuin kaikkina muinakin päivinä: rukoilen, Luen / kuuntelen Jumalan sanaa ja hengellistä musiikkia, evankelioin niille, jotka eivät vielä usko.

Vierailija
26/28 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yletöntä ryyppäämistä ja rukoilua krapuloissani.

Vierailija
27/28 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään varsinaisia pääsiäisperinteitä ei meidän huushollissa ole. Kun ei ole lapsiakaan, niin en koe tärkeäksi suklaan ostelua tai asunnon koristelua - tulevaisuudessa ehkä asia on eri. Pääsiäisen ensisijainen merkitys mulle on Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen muistopäivä: olen viettänyt aikaa mm. rukoillen, lukenut Raamattua, katsellut TV seiskalta muutaman ajatuksia herättävän ohjelman ja ihastellut Luojan luomaa luontoa. Muuten sitten aika on kulunut "maallisen arkisissa" merkeissä, eli on tullut leivottua, lenkkeiltyä ja käytyä pari kertaa kuntosalilla heviä huudattamassa. 😂

Vierailija
28/28 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up