Millainen on työpaikkasi ALKOHOLISTI?
Tekeekö työnsä hyvin? Haiseeko vahvasti vanhalle viinalle ja yrittääkö peittää sitä jotenkin tosi läpinäkyvästi? Onko sairaspoissaoloja paljon ja sijoittuvatko ne epäilyttäviin ajankohtiin? Puhuuko avoimesti juomisestaan? Olen itse alkoholin suurkuluttaja ja työelämässä mukana, joten siksi kiinnostaa.
Kommentit (4)
Olen ohjelmoija. Olen juomatta 12h ennen jos on joku tärkeä tapaaminen. Noin muuten olen työaikana lähes aina päihtyneenä. Joskus sammun, mutta taas muutaman tunnin päästä hommat jatkuu ja luovuus on huipussaan. Alkoholismi, ihan sama. .Ei näissä hommissa ketään kiinnosta mitä kukakin on jos vain hoitaa työnsä.
Mikä vaan työ mitä saa tehdä "yksin" tai edes lähes on alkoholistille just sopivia.
Onhan noita matkan varrella nähty. yksi oli 60 vuotias ja aluksi en epäillyt kunnes pomo pyysi seurata haiskahtaako viinalle. Sitten tajusin että ihan viinaan menevältähän se nainen näyttääkin. outoja poissaoloja oli juu. ehkä enemmän kuuluisia yhdenpäivän. toinen oli nuorehko mies joka tsemppasi aluksi mutta sitten alkoi olla poissaoloja tasaisesti. milloin oli flunssaa, milloin selkäkipeä jne. lopulta oli kaikki sairaudet käyty läpi joten joutui valehtelemaan että läheinen kuoli. siitä alkoi alamäki , kun ei voinutkaan valehdella enempää. tunnusti sitten pomolle ja muille työkavereille olevansa alkoholisti. puoliso oli myös ja vannoi aikovansa kuiville mutta retkahti taas ja työsuhde päättyi. Sitten oli nuorehko lukenut nainen, josta en olisi ikinä uskonut. välillä käyttäytyi yli pirteästi ja oli sosiaalinen ja pidetty. eräänä päivänä oli sitten töissä ja perässä meni viinan haju. pomo veti puhutteluun ja paljastui et oli kännissä. Työyhteisössä se oli järkytys koska kyseessä pidetty henkilö. paljastui myös että oli ollut aika usein kännissä työpaikalla. säälittävin tapaus oli vanhempi nainen jonka ulkoasu oli kulahtanut. hänkin oli korkeasti koulutettu, mutta viina vei. hänelläkin paljon poissaoloja. Hän söi paljon pastilleja. valitettavan monta sattunut omalle kohdalle.
Ihan semisti alkoholisti on yleensä se paras työntekijä.
Jos on alkoholin suurkuluttaja se näkyy naaman väristä.
Sellainen turvotus myös tulee naamaan.
Nuorilla ei varmaan näy vielä.