Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

???

• ylös 2
  • alas 1

Kommentit (10)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ne lakkaa toimimasta, jos niitä nappailee liian usein. 

Niinkö luulet? Olen käyttänyt 22 vuotta päivittäin ja toimii vieläkin. Koskahan ne lakkaavat toimimasta?

30 mg Opamox. Välillä riittää 1 ja jos oikein tiukka paikka tulee, niin viisikin (5) on joutunut ottamaan, mutta tosiaan, tuo 30 mg jakouurteesta puoliksi, niin sekin jo vaikuttaa.

Vierailija

Jos nostetaan tätä sun annosta kun sulla on vielä näin pieni. Kirjoitan reseptin niin nähdään sitten parin kuukauden päästä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niinkö luulet? Olen käyttänyt 22 vuotta päivittäin ja toimii vieläkin. Koskahan ne lakkaavat toimimasta?

30 mg Opamox. Välillä riittää 1 ja jos oikein tiukka paikka tulee, niin viisikin (5) on joutunut ottamaan, mutta tosiaan, tuo 30 mg jakouurteesta puoliksi, niin sekin jo vaikuttaa.

Kun jouduin käyttämään Temestaa tilasin aiheesta oikein lääketieteellisen kirjankin. Siinä johtopäätös oli, että useimmat voi käyttää noita vuosikausia jos eivät ala popsimaan niitä enemmän kuin on sovittu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Joillakin on näin, useimmilla ei.

Mainitsit merkittävän seikan, tilanteen. Rentona ollessasi 15mg vaikuttaa, mutta toleranssisi takaa sen, että ollessasi kunnolla kiihtynyt tarvitsetkin jo 150mg. Se on sellainen annos, että ihminen joka ensimmäistä kertaa niitä nappuloita syö, nukkuu ruususen unta seuraavaan päivään. Ja sinä sanot ettei 22 vuoden kokemuksella ole mitään vaikutusta :D

Vierailija

Nykyisin ei suositella bentsoja kun tarvittaessa. Aiheuttavat riippuvuutta. Ja "uusia parempia" lääkkeitä on. Ihan lääkäristä kiinni miten näitä suostuu kirjoittamaan.

Vierailija

Ja potilas nro kuutosella jäi ajatus kesken. Ei ne lääkkeet koskaan lakkaa toimimasta, hermosto vaan oppii kompensoimaan niiden vaikutusta ja se meistä tuntuu siltä, etteivät ne vaikuta. Itsekin olen syönyt Opamoxia noin vuosikymmenen, en joka päivä ja olen pitänyt annoksen aina niin pienenä kuin mahdollista. Joskus on kausia, että niitä menee useampi päivässä ja koska historia on mullakin ihan hyvän mittaunen, niin huomaan elimistön tottuvan aineeseen hyvin nopeasti. Paljon nopeammin kuin aikoinaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nykyisin ei suositella bentsoja kun tarvittaessa. Aiheuttavat riippuvuutta. Ja "uusia parempia" lääkkeitä on. Ihan lääkäristä kiinni miten näitä suostuu kirjoittamaan.

Ei niitä kai ennenkään huvikseen jaettu. Eikä ole mitään parempaa keksitty. Lääkärit kirjoittaa noita nihkeästi koska oieni osa ihmisistä väärinkäyttää noita.

Vierailija

Itsellä aloitettiin bentsot, ensin, Temestalla, siitä siirryttiin Diapamiin ja nykyään menee Xanor 2 mg kolme kertaa päivässä ja vielä tarvittavana toiset 2mg x 3. Ja kyllähän niihin toleranssi kasvaa, mitä kauemmin ja enemmän niitä ottaa. En itse enää 5 vuotta Xanoria syöneenä huomaa juurikaan mitään apua olevan lääkkeestä, mutta lääkäri on sitä mieltä, että sitä ei vielä lopeteta. Lääkärin ohjeen mukaan menen, eli en rupea itse lopettamaan ennen kuin lääkäri sitä käskee.