87 miljoonaa voittaneella jää potista käteen vain 30 milliä :-(
Kommentit (52)
Mietin just että summa on ihan järjetön. En edes tiedä mitä yhtäkkiä noin isolla rahalla tekisin, jos sellaisen saisin. Ois pakko perehtyä sijoittamiseen. Toivottavasti osaa voittaja maksimoida hyödyn. Tuolla summalla muuttuu elämä aika isosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, veikkauksen maksamista voitoista on jo maksettu verot. Jos kuitenkin lahjoitat rahaa esim. sukulaisille niin siitä menee lahjaverot normaalisti.
Ja lahjaveron maksaa lahjan saaja.Toisaalta kimppasopimuksen voi tehdä jälkeenpäinkin, kunhan päivää oikein.
Ja elantomenojahan saa maksaa. Ja ostaa asunnon, auton toiselle käyttöön, omistusoikeushan voi jäädä ostajalle.
Kimppasopimuksen teko jälkikäteen taitaa nykyisin olla kiellettyä, en tiedä onko jopa kriminalisoitu. Mutta miksi hitossa pitäisi ylipäätään jakaa omilla rahoilla pelattu voitto esim. sukulaisten kesken?
Mä olen kroonisesti pienipalkkainen ja rahaa ei jää säästöön juuri mitään. Mulla varmaan tosi tylsä elämä, mutta olen ihan fiiliksissä tästä voitosta tuon voittajan puolesta, kiva kuvitella, että voittaja olisi joku vähävarainen ja tekee kaikkia suunnitelmia, mitä rahoilla voi tehdä.
Isosti onnea voittajalle !
Verottaja voittaa varmasti, ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Suomen verottaja kiittää!
Ei pidä paikkaansa. Kyllä se saa 87 milliä puhtaana käteen. Ei tämä mikään jenkkilä ole.
Vierailija kirjoitti:
Lotto- ja veikkausvoitot ovat veropaita !
Eivät ole verovapaita, vaan niistä ilmoitetaan nettomäärät.
Vierailija kirjoitti:
Oli varmaan taas joku valmiiksi miljonääri kelle voitto meni eikä mikään köyhä opiskelija tai muu vastaava.
En usko, koska pelasi vain yhden rivin. Miljonääri olisi laittanut likoon vähintään satasen, kun kerran ostamaan vaivautui. Toisaalta moni rikas on superpihi, joten voi olla varakaskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi asumistuessa ja työttömyyskorvauksessa lottovoittoa ei saa ottaa tulona huomioon. Sehän on rinnastettava muihin verovapaisiin tuloihin. Ainoastaan se voi vaikuttaa toimeentulotukeen, koska siellä otetaan ihan kaikki tulot huomioon.
Hyvä, että tiedät kertoa.
Kuinka moni oikeasti kehtaisi hakea asumistukea ja työttömyyskorvausta jos tilillä olisi kolmekymmentämiljoonaa euroa? Ja ennenkaikkea, kuka viitsisi?
Minä ainakin hakisin..
jepjepa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi asumistuessa ja työttömyyskorvauksessa lottovoittoa ei saa ottaa tulona huomioon. Sehän on rinnastettava muihin verovapaisiin tuloihin. Ainoastaan se voi vaikuttaa toimeentulotukeen, koska siellä otetaan ihan kaikki tulot huomioon.
Hyvä, että tiedät kertoa.
Kuinka moni oikeasti kehtaisi hakea asumistukea ja työttömyyskorvausta jos tilillä olisi kolmekymmentämiljoonaa euroa? Ja ennenkaikkea, kuka viitsisi?
Minä ainakin hakisin..
Sitäpaitsi se potti oli lähes 87 miljoonaa..
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Tampere kirjoitti:
Sydämmelliset onnittelut voittajalle!! Onneksi olkoon!!
Sydämelliset!
Ketju ei erityisemmin kiinnostanut, mutta jatkoin lukemista, koska arvelin, että jonkun spesialistiohjaajan on aivan pakko taas tulla pätemään (alkeisjuttu, minkä pitäisi tulla selkärangasta, eli yksi m-kirjain).
Ja "opetuksesi" tehoaa nyt niin, että Suomen kansa kirjoittaa tämän tästä lähtien oikein? Pääsiäisesi pelastettu...
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verovapaa summa, mutta jos tuosta joutuisi maksamaan veroa, niin itseäni vituttaisi eniten se, että se summa käytettäisiin kaikkeen mikä on oikeudenmukaisuutta ja normaalia oikeustajua vastaan, eli tuettaisiin kaikkea vihervasemmistolaista mielipuolisuutta ja vääryyttä.
Elikkäs juurikin noita sairaaloita, kouluja ja yleisiä teitä. Kyllä harmittaisi.
Jos niitä sairaaloita ja teitä joskus rahoitettaisiinkin verovaroilla eikä kerjäämällä.. mut sais sillä hienon guggenheimin
On kyllä tosi tylsää, jos 87 miljoonaa voittanut ei saa toimeetulotukea. Mitenhän se pärjää?