Joku voitti lotossa 87 miljoonaa. Puoliso että raha ei tee onnelliseksi :(
Nostaa sitten kaikkia riikkaita henkilöitä esiin että kuinka huonosti heille on käynyt :(
Mun mielestä aika huonoa läppää.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Varainhoitajana työskentelevänä voin todeta, ettei se raha todellakaan tuo onnea. Helpottaa kyllä monia asioita, mutta se tuo mukanaan erilaisia murheita ja huolia. Nautin ihan tästä tavallisesta elämästä, nauttikaahan tekin. :)
Köyhänä totean ettei köyhyyskään tee onnelliseksi tai elämää ongelmattomaksi ja välillä kokisin mielelläni varakkaan ihmisen ongelmia ihan vain vertailun vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuo 87 miljoonaa on kyllä sellainen summa ettei sillä kaikella yksin tee mitään. Olisi ihanaa ryhtyä vaikka salaiseksi hyväntekijäksi, vähän niin kuin brother christmas mutta niin ettei kukaan saisi tietää kuka olen.
Tämä minua on íhmetyttänyt aina että jos joku saa rahaa niin katsotaan että hänen pitäisi alkaa jakelemaan niitä johonkin kun ei nykyisetkään rikkaat rahojaa köyhille jaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rupeaa ottamaan pattiin kun itse laskee senttejään.
En tosin voi lotossa voittaakkaan, kun en lottoa enkä ala lottoamaankaan.
ap.
Onnittelut voittajalle. Sijoita viisaasti.
Sijoita viisaasti?? Miksi 87 milj. pitäisi sijoittaa yhtään mitään; luuletko, että rahat ehtii jotenkin loppumaan?
Vaikkei olisi lapsiakaan niin 87 miljoonalla pystyy kyllä vaikuttamaan itselleen tärkeisiin asioihin vielä pitkään kuolemansa jälkeenkin, jos ne sijoittaa viisaasti. Toki jos ei ajattele omaa napaansa pidemmälle niin antaa palaa vaan, ei käärinliinassa taskusja ole.
Juuri niin, mitään ei saa mukaan ja nämä sijoitusasiantuntijat kynii sinut.
Paras sijoitus on suomalainen metsä ja maa. Sitä ei tule lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo 87 miljoonaa on kyllä sellainen summa ettei sillä kaikella yksin tee mitään. Olisi ihanaa ryhtyä vaikka salaiseksi hyväntekijäksi, vähän niin kuin brother christmas mutta niin ettei kukaan saisi tietää kuka olen.
Tämä minua on íhmetyttänyt aina että jos joku saa rahaa niin katsotaan että hänen pitäisi alkaa jakelemaan niitä johonkin kun ei nykyisetkään rikkaat rahojaa köyhille jaa :)
Puhuin vain ja ainoastaan itsestäni tuon lahjoittamisen suhteen. Toisaalta monet superrikkaat lahjoittavat paljonkin, mm. Bill Gates, J.K. Rowling ym. Ehkä monet juuri sellaiset jotka eläneet itsekin niukkuudessa joskus? (Rowling kirjoitti ekan Potter-kirjan sosiaalitukien avulla)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuin vain ja ainoastaan itsestäni tuon lahjoittamisen suhteen. Toisaalta monet superrikkaat lahjoittavat paljonkin, mm. Bill Gates, J.K. Rowling ym. Ehkä monet juuri sellaiset jotka eläneet itsekin niukkuudessa joskus? (Rowling kirjoitti ekan Potter-kirjan sosiaalitukien avulla)
Bill Gates on lypsänyt ja lypsää edelleen monopolisoftafirmansa avulla sellaiset tulot että joku muutama kymmenen miljoonaa vuodessa hyväntekeväisyyteen on suhteessa samansuuruinen summa minkä tavis kaivaa sohvatyynyjen välistä pari kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Sijoita viisaasti?? Miksi 87 milj. pitäisi sijoittaa yhtään mitään; luuletko, että rahat ehtii jotenkin loppumaan?
Tottakai 87 miljoonaa pitää sijoittaa viisaasti. Ei kai nyt kukaan ala pääomaa syömään :0
Miksi ihmeessä, minä lapseton sinkku en kuluttaisi koko summaa itseeni, vaan sijoittaisin sen tulevaisuutta varten?
Tästä päivästä alkaen voisin syödä pääomasta 3500 euroa PÄIVÄSSÄ, enkä ehtisi tuota summaa loppuun kuluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Varainhoitajana työskentelevänä voin todeta, ettei se raha todellakaan tuo onnea. Helpottaa kyllä monia asioita, mutta se tuo mukanaan erilaisia murheita ja huolia. Nautin ihan tästä tavallisesta elämästä, nauttikaahan tekin. :)
Kyllä se köyhän elämä tosiaankin on helppoa kun ei ole rahaa mistä huolehtia. Tuollaisen potin kun saisi, menettäisi yöunensa pitkäksi aikaa. Saisi pelätä rikollisia, hyväksikäyttäjiä, keneenkään ei uskaltaisi luottaa, menettäisi ystäviä, perheen tai läheisia kateuden vuoksi ja "p..seennuolijoita" ilmestyisi kuin sieniä sateella. Jokainen haluaisi oma osansa. Sen jälkeen saisi miettiä että mihin kaiken käyttäisi, miten sijoittaisi, mihin sijoittaisi (maa, metsä, kiinteistöt, osakkeet, rahastot). Perintöä joutuisi miettimään. Jos haluaisi lahjoittaa hyväntekeväisyyteen, menisikö rahat oikeasti tarvitseville vai yhdistyksen tai järjestön herrojen omiin taskuihin. Verottajan kans olis monta asiaa selvitettävänä. Ainoa hyvä puoli olisi se että ei koskaan enää tarvitsisi tehdä työtä toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Tottakai 87 miljoonaa pitää sijoittaa viisaasti. Ei kai nyt kukaan ala pääomaa syömään :0
Miksi ihmeessä, minä lapseton sinkku en kuluttaisi koko summaa itseeni, vaan sijoittaisin sen tulevaisuutta varten?
Tästä päivästä alkaen voisin syödä pääomasta 3500 euroa PÄIVÄSSÄ, enkä ehtisi tuota summaa loppuun kuluttaa.
Minulla ei lapsettomana sinkkuna ole mitään käyttöä 3500 eurolle päivässä joten voisin hyvin esim. säätiöidä tuosta 87 miljoonasta huomattavan osan ajamaan itselleni tärkeitä asioita senkin jälkeen kun minusta aika jättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Minulla ei lapsettomana sinkkuna ole mitään käyttöä 3500 eurolle päivässä joten voisin hyvin esim. säätiöidä tuosta 87 miljoonasta huomattavan osan ajamaan itselleni tärkeitä asioita senkin jälkeen kun minusta aika jättää.
Tuo on suurinpiirtein puolet siitä summasta (inflaatiokorjattuna tietenkin), minkä Nobel aikanaan testamenttasi Nobel-palkintoja varten, joten kyllähän noin voisi aika pysyvän ja vaikutusvaltaisenkin muiston itsestään jälkipolville jättää.
Vierailija kirjoitti:
Voittaja varmaan joku yksinäinen ja lapseton kissamummo ,joka testamenttaa puolet jollekin eläinyhdistykselle ja loput menee sitten valtiolle myöhemmin.:-)
Mitäs vikaa tässä olisi? Mulla ei ole lapsia, aika hyvissä töissä olen ja todellakin aion testamentata omaisuudestani löytöeläintalolle tms. vastaavalle taholle. Miksi ihmeessä mun tarvitsis antaa rahani jollekin sukulaiselle vain siksi koska sukua?
Raha lisää onnea tiettyyn pisteeseen asti. Jos olet täysin pennitön, asut kadulla ja joudut kerjäämään saadaksesi ruokaa, jokainen tienattu euro kasvattaa koettua onnentunnetta eksponentiaalisesti. Sen rajahyöty on kuitenkin vähenevä. Miljardöörille pieni lisätienesti tuskin onnellisuutta enää paljoa kohottaa. Itseasiassa minulle olisi ihan samantekevää voittaisinko 10 miljoonaa, 100 miljoonaa vai miljardin, koska jo tuo 10 miljoonaa riittäisi siihen, ettei minun koko loppuelämäni aikana tarvitsisi rahaa ajatella. Ei noilla lisämiljoonilla olisi onnen kannalta enää mitään merkitystä.
Tuollaisen summan kun voittaa, niin kyllä siinä pään pitää pysyä tietyllä tapaa kylmänä. Muuten voi käydä huonostikin, kun raha sekoittaa pään.
On se liian suuri summa kenelle vain yksittäiselle ihmiselle.
Ajatelkaas miten sukulaiset ja puoli tututkin varmasti kerjää rahaa koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Totta helvetissä rahat kannattaa sijoittaa. Pankkitililläkö niitä muka pitäisit....
Kerro nyt miten ne katoaa sieltä tililtä?
No voihan pankki mennä vaikka konkurssiin. Sinne meni sitten tilillä olevat rahat.
Vaikkei olisi lapsiakaan niin 87 miljoonalla pystyy kyllä vaikuttamaan itselleen tärkeisiin asioihin vielä pitkään kuolemansa jälkeenkin, jos ne sijoittaa viisaasti. Toki jos ei ajattele omaa napaansa pidemmälle niin antaa palaa vaan, ei käärinliinassa taskusja ole.