Sekoitetaanko jossain kodeissa pääsiäinen ja halloween, kenties vappukin, vai miksi jotku virpoo merirosvona tai muussa naamiaisasussa, joka ei mitenkään liity pääsiäiseen?
Batman? Hämähäkkimies? Vai onko nämä curling-vanhempien lapsia? -kulta pieni, ei sun tartte olla noita eikä pupu, jos et halua, ole vaan darth wader.
Samat tyypit menee joulujuhlaan ninja-kilpikonnana vaikka opettaja pyysi pukeutumaan tontuksi?
Kommentit (77)
MInusta on tosi pikkusieluista "kostaa" lapselle vanhempien lievä pönttöys tai välinpitämättömyys. Kaikille lapsille yhtä hyvä palkka, vaikka asu ei olisi viimeisen päälle oikeaoppinen.
Yleensä nämä meillä päin ovat niin pieniä, etteivät itse varmastikaan ymmärrä perinteiden taustojen päälle.
Näkiikö joku sen Ylen pätkän, jossa pojalla oli siniset sukkahousut päässä. Oli kaamean näköinen. Oliko se tarkoitus olla smurffi? Päsiäissmurffi :D
Mä sanoin kyllä pojille, et vaan pääsiäisaiheiset puvut käy. Pienempi oli ihana pikku-noita ja isompi joku sarjakuvanoita. Siis oikea hahmo, joka noita... Siihen en voinut sanoa, että ei käy..
Mikä on siis oikeaoppinen asu? Luin jostain, että päiväkin on väärä eli ei palmusunnuntaina perinteisesti ole virvottu.
Itse olen lapset pukenut pikkunoidiksi, on ollut kahvipannua ja kissakin mukana. Ja sormet verillä yhdessä ollaan tehty upeita vitsoja. Se on jotenkin ollut kunnia-asia. Muttei jos tässä vanhemmat eivät auta ja osta tarvikkeita, niin paha sen lapsen on vastata hienoista vitsoista.
Laitettu sitten luovasti vessapaperia ja kaljapullon korkkeja, kuten kerran ovella oli. Saivat palkkion siinä missä muutkin :D
Mitä mieltä olette virpojista, joilla ei ole pääsiäisasua lainkaan, vaan normaalit toppapuvut vaan eikä oksia ole koristeltu ollenkaan? Osa on niin pieniä, että varmasti vanhemmat on lähettänyt ne matkaan, joten se on ollu jonkun vanhemman mielestä ihan ok. Musta se on tylsää, mutta en kehtaa kellekään lapselle siitä alkaa sanoa ja palkat oon kuitenkin antanut kaikille, vaikka vain yksi antoi oksan ja koristelematon oli sekin.
Meillä ei haluttu pukeutua noidaksi, koska noidat on pelottavia ja ilkeitä. Eivät halunneet mennä "noitumaan" toisten oville. Näin jo kolmatta pääsiäistä ja ovat olleet kissoja, perhosia jne. Eikä kukaan ole ovella alkanut marmattamaan pukeutumisesta saatuja jättänyt palkkaa antamatta sen takia, että on väärin puettuina. Meillä on käyty virpomassa ihan perus ulkoiluvaatteilla, ehkä pari pilkkua naamaan laitettuna ja saman palkan olen antanut kaikille, pukuun ja vitsaan katsomatta. Lapset opettelevat hieman itsenäistymistä leikin muodossa, jakavat hyvää mieltä ja saavat hyvän mielen (ja suut makiaksi). Se riittää minulle :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Batman? Hämähäkkimies? Vai onko nämä curling-vanhempien lapsia? -kulta pieni, ei sun tartte olla noita eikä pupu, jos et halua, ole vaan darth wader.
Samat tyypit menee joulujuhlaan ninja-kilpikonnana vaikka opettaja pyysi pukeutumaan tontuksi?*Darth Vader*
Mulla oikolukee "wader", se taitaa olla joku oikea englanninkielen sana?
Wader on jokin lintu englanniksi. Darth Vaderin nimi on saksaa, Vader tarkoittaa isää.
Meidän perheessä pojatkin pistää (nais)noidan asun, koska se kuuluu pääsiäiseen. Halloweenina saa sitten olla joku hirviö tms. Hyvin on palkkoja saaneet. Ilman kunnon vitsoja ja asua ei ole virpomaan asiaa. Meillä kävi naamiaisväkeä ovella myös. Palkan saivat hekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä taas kaikenlaista pukeutumisviritelmää tänä vuonna, prinsessoja ja Batmaneita sun muita. Meillä saa huonomman palkan pääsiäiseen kuulumattomasta asusta.
Meillä saa huonosta palkasta kiitokseksi jäädytetyn kusilevyn postilaatikkoon ja auton kestovahauksen koiranpaskalla.
Sekoitatte siis Halloweeniin niinkuin aloituksessa kysyttiin.
Emme sekoita yhtään mitään, vaan opetamme lapset halveksimaan jeesuspaskaa heti pienestä pitäen.[/quote
Onneksi lapset vastustavat yleensä aina vanhempiaan ja toivottavasti tässäkin tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat tyypit menee joulujuhlaan ninja-kilpikonnana vaikka opettaja pyysi pukeutumaan tontuksi?*Darth Vader*
Wader on jokin lintu englanniksi. Darth Vaderin nimi on saksaa, Vader tarkoittaa isää.
Isä on saksaksi Vater. Wader on englannin kielessä kahlaajalintu tai kahluusaapas.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei haluttu pukeutua noidaksi, koska noidat on pelottavia ja ilkeitä. Eivät halunneet mennä "noitumaan" toisten oville. Näin jo kolmatta pääsiäistä ja ovat olleet kissoja, perhosia jne. Eikä kukaan ole ovella alkanut marmattamaan pukeutumisesta saatuja jättänyt palkkaa antamatta sen takia, että on väärin puettuina. Meillä on käyty virpomassa ihan perus ulkoiluvaatteilla, ehkä pari pilkkua naamaan laitettuna ja saman palkan olen antanut kaikille, pukuun ja vitsaan katsomatta. Lapset opettelevat hieman itsenäistymistä leikin muodossa, jakavat hyvää mieltä ja saavat hyvän mielen (ja suut makiaksi). Se riittää minulle :)
Sama täällä, asutaan Turussa ja kukaan ei ole mieltään pahoittanut LAPSEN pukeutumisesta tai ainakaan ei ole niin tyhmä että sen olisi ääneen sanonut:D
Minä pidän pääasiana sitä että vitsat on koristeltu hyvin, runo lausutaan oikein ja ääneen sekä sitä että kysytään lupa. Mutta ilmeisesti jossakin asuistakin nillitetään, sääliks käy lapsia jotka tuollaiseen oveen kolkuttaa..
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä taas kaikenlaista pukeutumisviritelmää tänä vuonna, prinsessoja ja Batmaneita sun muita. Meillä saa huonomman palkan pääsiäiseen kuulumattomasta asusta.
Rankaiset siis lapsia vanhempien virheestä? Ne karkit menee kuitenkin niille lapsille.
olettepa negatiivisia. oletteko yös muitten juhlien suhteen yhtä katkeria? vappuna alkoholittomia juomia juovia kavereitanne pilkkaatte, kun eivät juo. kun juhannuksena mökillenne tulee vieraita ja he tuovat tofumakkaroita, niin alatte noitumaan ja heitätte tofumakkarat jokeen. häissä haukutte hääparin, kun ei ole riittävästi viinaa tarjolla. jouluna ette laita päätänne alkoholilla sekaisin, kun silloin juhlitaan jeesusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä saa huonosta palkasta kiitokseksi jäädytetyn kusilevyn postilaatikkoon ja auton kestovahauksen koiranpaskalla.
Sekoitatte siis Halloweeniin niinkuin aloituksessa kysyttiin.
Emme sekoita yhtään mitään, vaan opetamme lapset halveksimaan jeesuspaskaa heti pienestä pitäen.[/quote
Onneksi lapset vastustavat yleensä aina vanhempiaan ja toivottavasti tässäkin tapauksessa.
Huvittavin asu oli se, kun eräs pukeutui muslimiksi.
nyt ketju tulee häviämään. kiitos kovasti, kun poistatat mielenkiintoisen ketjun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä on saksaksi Vater. Wader on englannin kielessä kahlaajalintu tai kahluusaapas.
Hollanniksi isä on vader, vaikka moni tosiaan luulee tuon nimen olevan saksaa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti mitä väliä sillä on onko noita, darth wader tai joku muu mikä haluaa? Mitä ihmeen väliä sillä on?
Mitä väliä silläkään on, milloin käy virpomassa? Teillä varmaan voi käydä virpomassa vaikka kahden viikon päästä keskiviikkona, jos haluaa, koska mitä ihmeen väliä sillä päivällä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, wader = kahluuhousut, sellaiset joita perhokalastajat käyttää.
Batmanvirpojiin päästiin, kun poikien oli pakko päästä osille virpomisperinteestä, ettei heille vaan tulus paha mieli ja he sorretun sukupuolen edustajat joutuisi syrjäytymisen tielle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti mitä väliä sillä on onko noita, darth wader tai joku muu mikä haluaa? Mitä ihmeen väliä sillä on?
Mitä väliä silläkään on, milloin käy virpomassa? Teillä varmaan voi käydä virpomassa vaikka kahden viikon päästä keskiviikkona, jos haluaa, koska mitä ihmeen väliä sillä päivällä on?
Et sitte parempaa vertausta keksinyt? Pääasia varmaan on että on pukeutunut, on tehnyt oksat ja virpoo.. En viitsi edes muuten kommentoida sun vertausta, oli niin paska!
Eihän häissäkään enää ole pakko pukeutua valkoiseen pukuun ja huntuun, miksi pääsiäisenä lapsien pukeutumisesta mammat pakottaa mielensä?! Mä en voi uskoa todeksi näitä nillittäjiä..
Virpominen on pakanamenoja. Saatana on Herra! Sota jumalaa ja juutalaisten valekuningasta vastaan on jo käynnissä!!!