Haluan PUU-KÄPYLÄÄN tai -Vallilaan! Miten saan sieltä kaupungin vuokra-asunnon?
Niitä kai täytyy toivoa hakemuksessa erikseen? Mutta onko jotain kirjoittamattomia lisäkriteereitä, että valikoituu asukkaaksi? Ja kyllä, tiedän hyvin sen tosiasian että kaupungin asunnon saaminen on äärimmäisen epätodennäköistä.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä NOIN ihmeellistä siellä voi olla? Heräsi oikein mielenkiinto...
Pääsee sinne ihanaan punavihreään kuplaan sisälle. ;)
T. Siellä monta vuotta asunut, tosin kaipasin aina sieltä pois
Itse olen toisella noista alueista ja aika hipsteritouhua se nykyään on.
Hiukan rasittaa ja alue oli jotenkin viihtyisämpi silloin kun muutin sinne ja lähellä oli vain vanhuksia.
Olen samaa mieltä kanssasi ja erityisesti se teennäinen hipsterimeininki ärsytti. Muutin sinne myöskin silloin, kun siellä asui vanhuksia ja jopa hieman elämän runtelemaa porukkaa. Nythän siellä on vain hipstereitä ja punavihreitä nuoria perheitä.
T. Tuo edellinen, joka kaipasi sieltä pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukan rasittaa ja alue oli jotenkin viihtyisämpi silloin kun muutin sinne ja lähellä oli vain vanhuksia.
Olen samaa mieltä kanssasi ja erityisesti se teennäinen hipsterimeininki ärsytti. Muutin sinne myöskin silloin, kun siellä asui vanhuksia ja jopa hieman elämän runtelemaa porukkaa. Nythän siellä on vain hipstereitä ja punavihreitä nuoria perheitä.
Se Pohjolankadulla puussa istuva papukaija oli hauska juttu.
En ole enää nähnyt sitä moneen vuoteen, eli ovatkohan muuttaneet pois.
Tosi suuri ja sininen, eikä se minusta ollut edes missään kiinni, mutta kai se sitten osasi aina kotiinsa siitä avoimesta ikkunasta.
Hipstereiden teennäisyys minuakin kiusaa.
Taidan ryhtyä provosoimaan jotenkin passiivis-aggressiivisesti tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupungin asunnon saa n. 5% hakijoista. Olen tiedustellut asiaa kaupungin asuntoneuvojalta. Pitää olla muuttouhka, asunnoton, epäsopiva asunto, pienet tulot yms. kunnon perusteltu syy, jotta mitään toivoa on. Mitä laajemmalta alueelta asuntoa etsii, sitä paremmat on mahdollisuudet. Terv. 3 vuotta erittäin kiireellisen asuntoa odottanut.
Tämä on kyllä tiedossa. Itselläni on muuttovelvoite päällä, mutta onneksi vasta kolmen kuukauden päästä, joten minut on luokitelteltu erittäin kiireelliseksi. Samaan kategoriaan kuuluu suurin osa hakijoista...
En ihan usko, että asunnon saamiseen vaikuttaa se, että sattuu tuntemaan jonkun. Kaikki uudet asukkaat valitaan keskitetysti Stadin asuntojen kautta, ennen oli toki eri tavalla. Kun on päässyt systeemiin sisälle, voi toki hyvällä tuurilla saada vaihdettua asuntoja jonkun kanssa, joka asuu Käpylässä tai Vallilassa. Minulla ei tällaista vaihtoehtoa ole. Ja nimenomaan haaveilen kaupungin asunnosta, muuhun ei ole varaa.
Joku ihminen sen valinnan tekee, ei kone. Jos tunnet valinnan tekevän ihmisen niin mahdollisuutesi on paremmat. Näin se vaan menee.
Puutaloissa neliövuokrat ovat suurempia kuin muissa taloissa. Paljon maksatte vuokraa esim. kaksiosta?
Me muutettiin vuosi sitten 6 vuoden haaveilun jälkeen Puu-Käpylään, vaihdettiin keskenään Hekan sisällä. On kyllä ollut pitkän haaveilun arvoista, todellinen paratiisi, ihana talo, oma piha, mukavaa porukkaa ja sopivan yhteisöllistä. Tällä hetkellä kun peruskorjauket menossa, saattaa olla hiukan parempi mahdollisuus saada asunto, jos jokun entinen asukas ei rempan jälkeen ole palaamassa.
Luin jostain netistä, että Puu-Vallilassa liikkuu pihoissa jatkuvasti epämääräistä porukkaa ja varkaiden mukaan lähtee suunnilleen kaikki, mikä ei ole kettingeillä kiinni jossakin. Pitääkö oikeasti paikkaansa vai onko ihan normimeininkiä Helsingissä?
Vierailija kirjoitti:
Puutaloissa neliövuokrat ovat suurempia kuin muissa taloissa. Paljon maksatte vuokraa esim. kaksiosta?
Vuokrataso kiinnostaisi minuakin :)
Uppista viikonlopun kunniaksi, jos vaikka asukkaita olisi linjoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Pohjolankadulla puussa istuva papukaija oli hauska juttu.
En ole enää nähnyt sitä moneen vuoteen, eli ovatkohan muuttaneet pois.
Tosi suuri ja sininen, eikä se minusta ollut edes missään kiinni, mutta kai se sitten osasi aina kotiinsa siitä avoimesta ikkunasta.
Hipstereiden teennäisyys minuakin kiusaa.
Taidan ryhtyä provosoimaan jotenkin passiivis-aggressiivisesti tai jotain.
Ala käyttää MAGA-lippistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupungin asunnon saa n. 5% hakijoista. Olen tiedustellut asiaa kaupungin asuntoneuvojalta. Pitää olla muuttouhka, asunnoton, epäsopiva asunto, pienet tulot yms. kunnon perusteltu syy, jotta mitään toivoa on. Mitä laajemmalta alueelta asuntoa etsii, sitä paremmat on mahdollisuudet. Terv. 3 vuotta erittäin kiireellisen asuntoa odottanut.
Jaa a. Minä olin viikkoa vaille 7kk jonossa kunnes sain asunnon. Tuttavani sai liki puolet nopeammin, syksyllä laittoi hakemuksen ja keväällä löytyi asunto haetulta alueelta.
Minulla alueena oli vain kantakaupunki ja mitään kiireellisyyttä ei ollut. Kannattaisiko sinun kysyä asiaa vielä uudelleen, mikä siellä maksaa.
JONOA EI OLE.
Nostan tämän ketjun, koska kiinostaa tietää ko. alueen vuokra esim. kolmiossa. Asumistukea tuskin saan, siksi kyselen.
Keskivuokra Hekan asunnoissa on 12-13 e/m2.
😂Kunhan ette kuvittele saapuvanne mihinkään hippi-lintukotoon...monia maitojunalla häipyneitä hämännyt mielikuva. Ihana paikka musta mutta täälläKIN riittää monenmoista menoa.
-Syntyperäinen Käpyläläinen
Mikähän on tilanne nykyisin noissa asunnoissa? Millaista porukkaa asuu?
Kiinnostaa. Mikä on tilanne nykyään siellä? Onko totta, että alue on käynyt kovin levottomaksi?
Vierailija kirjoitti:
Äänestämällä vihreitä tai vasemmistoliittoa ensi vuoden maakuntavaaleissa.
Myös kun äänestät eduskunta vaaleissa mainittujen puolueiden ehdokasta. Parannat mahdollisuuksiasi saada asunnon Puu-Käpylästä tai Vallilasta.Jos äänestät Kokoomuslaista varmistat vain ettei uusia asuntoja rakenneta vuokrakäyttöön ja vain varakkaat saavat asunnon esm. mainitsemistasi kaupungin osista.
MISSÄÄN nimessä ei ei pidä äänestää vihreitä tai vasemmistoa. Tyhmäkin tämän tajuaa.
Mäkin haluan kaupungin maksaman naisen. Minne laitan hakemuksen?