Naapuri aloitti poraamisen! Voitteko kuvitella!!?
Jotain rajaa tähän pyhäpäivän rauhan rikkomiseen.
Kommentit (65)
Ehkä jouluna ja sunnuntaisin välttelisin poraamista, mutta yksi pitkäperjantai ei kyllä omaan olemiseen ja tekemiseen vaikuta sitten mitenkään. Saattaisin vaikka unohtaa että mokoma päivä on edes meneillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen valituksen jos joku alkaa poraamaan! SE ON VARMA!!
Uh....Nyt pelottaa...Kenelles pelle ajatteli valittaa?
Magnum 44 lle
Ne uudet Magnum jätskit on kyl ällömakeita. Varsinkin se tuplavadelma.
Mene lohduttamaan. Häneltä on saattanut lähiomainen kuolla, tullut potkut, bänksit jne.
Meillä järjestyssäännöissä kyllä lukee, että remonttityöt (esim. juuri poraamiset) on hoidettava arkipäivänä. Pitkäperjantaihan ei arkipäivä ole. Mutta käytännössä tuota ei kyllä kukaan muista noudattaa eikä itseäni haittaakaan kunhan ei yöllä poraa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Jeesuskin porasi reitin ulos sieltä kammiosta. Kuka tietää.
Ei se ole vielä siellä. Keihäs lyötiin kylkeen vasta sabatin alkaessa, eli kun seitsemän tähteä oli näkyvissä.
Nyt siellä joku varmaan poraten valmistautuu temppeliverhojen repimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Meidänkin naapuri käytti jotain muuta isoäänistä konetta pihalla ja heräsin päikkäreiltä meteliin. Itse toimistotyöntekijänä vetäydyn vanhanaikaisesti pääsiäisenä hiljaisuuteen ja nautin rauhasta. Tein torstaina koko pääsiäisen ruokaostokset, ettei tarvitse mennä kauppoihin. Pihatöitä (haravointia ja kupsutusta) kyllä harrastan. Ajattelen, että on sääli, että kaikki on nykyisin auki ja "goingin" 24/7. Pääsiäisen kaltaiset breikit olisivat kaikille tosi tärkeää palautumisaikaa.
Niin. Loma on toki tärkeää kaikille, mutta itseä ei kyllä mitenkään rentouta ajatus että koko yhteiskunta sammuu neljäksi päiväksi. Minua ei rentouta ajatus että joutuisin suunnittelemaan neljän päivän ruokaostokset kun kaikki on kiinni. Ihmisiä rentouttaa vähän eri asiat, eikä se välttämättä ole kotiin jumahtaminen neljäksi päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen valituksen jos joku alkaa poraamaan! SE ON VARMA!!
Uh....Nyt pelottaa...Kenelles pelle ajatteli valittaa?
Magnum 44 lle
Mitä se hyödyttää, että käyt valittamassa metalliselle esineelle?
Vierailija kirjoitti:
Istutteko te nillittäjät selkä suorassa hiljaa koko päivän, vai mikä kiukuttaa? Ihan normi vapaapäivä. Tuskin teitä ketään haittaa poraaminen normaali lauantainakaan.
Ehkä teillä ei ole tapana valmistella ruokia perheen kesken ja kattaa pöytää hienosti. Meille pääsiäinen ja joulu on sitä perheen yhdessäolon aikaa, kun syödään yhdessä hyvin.
En todellakaan arvostaisi, kun joku aloittaisi poraamaan juuri, kun olemme perheenä päässeet herkullisten pitkään valmistettujen ruokien ja hyvien viinien ääreen.
Jeesushan oli puuseppä. Tuskin hän panisi porakoneen ääntä pahakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istutteko te nillittäjät selkä suorassa hiljaa koko päivän, vai mikä kiukuttaa? Ihan normi vapaapäivä. Tuskin teitä ketään haittaa poraaminen normaali lauantainakaan.
Ehkä teillä ei ole tapana valmistella ruokia perheen kesken ja kattaa pöytää hienosti. Meille pääsiäinen ja joulu on sitä perheen yhdessäolon aikaa, kun syödään yhdessä hyvin.
En todellakaan arvostaisi, kun joku aloittaisi poraamaan juuri, kun olemme perheenä päässeet herkullisten pitkään valmistettujen ruokien ja hyvien viinien ääreen.
No voi kauhea, maailman täytyy varmaan pysähtyä teidän "herkullisten pitkään valmistettujen ruokienne ja hyvien viinienne" ajaksi. Entä jos joku naapurinne sattuu syömään juhla-ateriaa jonain itselleen tärkeänä päivänä, jolloin TE metelöitte?
No onpa täälläkin moderointilinja kohdallaan. Asialliset ja oikein hyvin perustellut viestit ovat poistuneet. Näkökulmaa pitkälle perjantaille ei saa perustella uskonnollisilla näkemyksillä? Jos niin on, niin ihan turha säilyttää koko ketjua. Vaihtoehto on vain joojoo viestit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi kauhea, maailman täytyy varmaan pysähtyä teidän "herkullisten pitkään valmistettujen ruokienne ja hyvien viinienne" ajaksi. Entä jos joku naapurinne sattuu syömään juhla-ateriaa jonain itselleen tärkeänä päivänä, jolloin TE metelöitte?
Minä kunnioitan naapurin pyhien rauhaa, joten en häiritse häntä pyhinä. Jos jonain muuna kuin pyhänä kaipaa rauhaa, silloin ilmoittaa juhlatilaisuudestaan. Ei tulisi mieleenkään aloittaa remonttia jos sattuu olemaan kaste tai nimiäiset, joku muu arvokas tilaisuus tai vaikka romanttinen illallinen puolisolleen.
Pyhäpäivien hyvänä puolena on, että silloin nämä juhlavammat ruokailut on keskitetty. Kun perheet kokoontuu samoina päivinä, ei vuoden joka päivä tarvitse miettiä onko naapurilla joku erikois tilaisuus.
Jos tiedän naapurina olevan eri tavalla uskovan ja hänellä juhlapäivä, pyrin huomioimaan myös sen.
Pääsiäisenä on monta päivää aikaa remontoida. Voi tosin olla että naapurit ei tästä pidä jos haluaa rentoutua pääsiäisenä. Kyllä rempat pitäisi tehdä viikolla klo 8-16 eikä illalla kiusata naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että naapurillesi se on pyhäpäivä?
Säännöt ovat sääntöjä!! Tulenko teille poraamaan keskiyöllä? Mulla silloin vapaata aikaa, mitä?
Niin mikä sääntö ja missä? Ei missään lue että pitkäperjantaina ei saa käyttäytyä niin kuin minä tahansa muuna perjantaina. Yöllä taas ei saa mekastaa, sehän on selvä asia. Yö on yö kaikille, pitkäperjantai taas ei ole mikään erikoispäivä kaikille eikä edes useimmille.
Ramadania toki kunnioitat ja silloin tapahtuva meteli öisin on teikäläisille vain rikkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kunnioitan naapurin pyhien rauhaa, joten en häiritse häntä pyhinä. Jos jonain muuna kuin pyhänä kaipaa rauhaa, silloin ilmoittaa juhlatilaisuudestaan. Ei tulisi mieleenkään aloittaa remonttia jos sattuu olemaan kaste tai nimiäiset, joku muu arvokas tilaisuus tai vaikka romanttinen illallinen puolisolleen.
Pyhäpäivien hyvänä puolena on, että silloin nämä juhlavammat ruokailut on keskitetty. Kun perheet kokoontuu samoina päivinä, ei vuoden joka päivä tarvitse miettiä onko naapurilla joku erikois tilaisuus.
Jos tiedän naapurina olevan eri tavalla uskovan ja hänellä juhlapäivä, pyrin huomioimaan myös sen.
Kai olet muistanut kertoa naapureillesi, että teillä on pääsiäisenä juhlatilaisuus? Kas kun se ei ole mikään itsestäänselvyys, aika monet eivät pääsiäistä mitenkään vietä, vaikka se kirkollinen juhlapyhä onkin. Jos talon järjestyssäännöissä ei ole kielletty remonttia pyhäpäivinä, olet naapurien hyväntahtoisuuden varassa. Itse olen asunut ainoastaan yhdessä talossa, jossa sellainen sääntö oli, ja olen sentään asunut yli kymmenessä eri taloyhtiössä.
Meillä taloyhtiön puuhapetet ovat koko päivän huudattaneet moottorisahaa, karsivat lahoja puita. Aamuyhdeksältä aloittivat, ja nyt taisivat lopettaa. Ei kai tuolla niin väliä ole koska sen tekee, jotakuta häiritsee aina. Nyt sentään aika moni asukas on jossain muualla pääsiäisen vietossa.
No nämä pitkät pyhät ovat juuri hyvä väli rempata tms. Viikot menevät kuitenkin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai olet muistanut kertoa naapureillesi, että teillä on pääsiäisenä juhlatilaisuus? Kas kun se ei ole mikään itsestäänselvyys, aika monet eivät pääsiäistä mitenkään vietä, vaikka se kirkollinen juhlapyhä onkin. Jos talon järjestyssäännöissä ei ole kielletty remonttia pyhäpäivinä, olet naapurien hyväntahtoisuuden varassa. Itse olen asunut ainoastaan yhdessä talossa, jossa sellainen sääntö oli, ja olen sentään asunut yli kymmenessä eri taloyhtiössä.
Omakotitalossa olen asunut jo 15 vuotta. Jos naapuri keksii aloittaa moottorisahauksen pääsiäisenä, enköhän muistuta hänelle, että on pääsiäinen. Almanakka hänelläkin taitaa olla kuitenkin sen verran hallussa, että sahaili viikolla polttopuitaan ja on ollut ihan rauhassa nyt pääsiäisen pyhinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole sattunut huomaamaan, että pääsiäisenä lehdet on täynnä toinen toistaan hienompia juhlaruokia? Olisiko ne ihan vain huviksi laitettu juuri pääsiäiseksi?
Ja en minäkään poraa vappupäivänä, vaikka en itse ole kankkusessa vappuna. Ihan normaalisti silti juhlin suomalaisen perinteen mukaisia pyhiä. Pääsiäisenä on mämmiä, hienoja ruokia ja suklaamunia. Vappuna emme ole tehneet tippaleipiä, mutta munkkeja teemme ja simaa laitamme jo pääsiäisenä vappua varten, jos vaikka ehtisi.
Naapurisopuun imurointi voi hyvin sopia. Kyllä minua voisi silti poraaminen kerrostalossa häiritä, vaikka en kuuntele matteuspassiota tai käy kiirastorstaina jumalanpalveluksessa katsomassa kuinka kirkko riisutaan pitkäksiperjantaiksi.
Jos tulee mieleen mikään häiritsevä ääni joka on kantautunut kerrostalossa, se on juuri poran ääni. Omat muistot poraamisesta on, kun olen yliopistolla lukenut yön iltapäivän tenttiin ja seuraavana aamuna talossa alkoi poraaminen 8:00 ja jatkui ainakin siihen saakka, että lähdin puoliltapäivin yliopistolle. En todellakaan toivo sitä ääntä kenenkään pyhäpäivälle.
Magnum 44 lle