Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Njam... luvassa mahtava ateria, mutta kyllä noiden tekoon menikin sitten monta tuntia.

Vierailija
14.04.2017 |

Miten teillä on päivä sujunut? Muuttuivatko pääsiäissuunnitelmat, kun sää onkin näin kolea?

Meidän piti mennä mökille, mutta ei kauheasti nappaa ajatus puutarhahommista ja grillailusta kahden asteen lämmössä...

Sen sijaan jäätiin kaupunkiin. Mies kävi salilla, minä tein herkkuillallisen ja kohta mennään saunaan. Teini sisustaa huonettaan tuolla, toinen teini pelaa.

Tein alkupalaksi kylmän avokado-katkarapukeiton, pääruuaksi haukikvenellejä nantua-liemen ja paistetun fenkolin kera, jälkkäriksi tein mango-juustokakun. Illalla lienee aika täyteläinen olo noiden jälkeen ;-)

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä!

Vierailija
2/31 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin pizzalla ja illalla lento miehen vanhemmille :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko googlata toi hauki-mikä-lie. Sieltähän tulos pompsahti heti toisena. Onko tää blogimainos, vai halusit muuten vain vihjasta ohjeen?

Vierailija
4/31 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat on herkut! Kiva kun  muutkin on kiinnostuneita ruuanlaitosta!

Vierailija
5/31 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin just vs-perunat uuniin ja tein jauhelihapihvejä. Salaattia myös tietty.

Vierailija
6/31 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en söis haukee vaikka maksettais, et eipä käy kateeksi. Lasagne uunissa ihanista luomu aineksista.

Vierailija
7/31 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en söis haukee vaikka maksettais, et eipä käy kateeksi. Lasagne uunissa ihanista luomu aineksista.

Sä olet vaan niitä lampaita, jotka määkii kuorossa samaa. Hauki on hyvä kala, kun ei ota verkkoon liian isoa yksilöä. No sun kaltasten tollojen takia hauki on onneksi jatkossakin halpa ruokakala.

Vierailija
8/31 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tänään teinin kanssa kahden, teini lukee kokeeseen ja minä lööbaan. Lounaaksi tehtiin yhdessä ihanaa pastaa (pancettaa, sipulia, sieniä, tomaatteja, valkosipulia, kunnon parmesania randomlastuina), illalla on suunnitteilla peli- ilta eli lautapelejä ja sormisyötävää. Mahdollisesti tehdään focacciaa, on hyviä juustoja ja pateeta, hauskoja rehuja (fenkolista sokeriherneenpalkoihin) ja kaikenlaista pientä kivaa. 

Huomenna mies tulee kotiin, illalla syödään paahtopaistia ja jotain hauskaa, on kaikenlaista rehua sun muuta. Palsternakkalastuja ainakin. 

Ruoanlaitto yhdessä on kivaa, näin pitkinä pyhinä tulee usein näperreltyä jotain aikaavievääkin, niinkuin vaikka tortellineja. Teini on velho upeiden alkupalojen kanssa, joten saa luoda niitä koko viikonlopun. 

Vierailija
9/31 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän se on mennyt. Aamulla mies fileoi kalat päivän ruokaa varten ja keitti kalaliemen. Aamupäivällä käytiin kaupassa hakemassa unohtuneet ruokatarvikkeet. Kotona sit lounas (hodareita) ja kahvit.

Lounaan jälkeen laitoin patonkitaikinan tulemaan ja tein yrttiöljyn. Sillä aikaa kun leivoin mies otti päiväunet ja kävi jättämässä euro jackpotin.

Sen jälkeen vaihdettiin vuoroja keittiössä ja mies meni valmistamaan päivällistä (kalapihvejä, muussia ja jogurttikastiketta). Minä nukahdin sohvalle.

Teini pelas melkein koko päivän ulkomailla asuvan kaverinsa kanssa.

Nyt on syöty ja löllötellään sohvalla. Kohta sauna päälle. Illemmalla telkkarista jotain tai vuokraleffa.

Mun piti leipoa sämpylöitäkin tänään mutta en enää viittii.

Ihan jees päivä.

Vierailija
10/31 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli pakko googlata toi hauki-mikä-lie. Sieltähän tulos pompsahti heti toisena. Onko tää blogimainos, vai halusit muuten vain vihjasta ohjeen?

Öh, mikä blogi? Otin soppa365:stä ohjeen, mutta tuo on kyllä ruokaklassikko, jonka resepti on mulla parissa keittokirjassakin. On muuten HYVÄÄ, eikä kamalan kallistakaan, koska hauki on huokeaa. Ok, kermaa tuohon kyllä menee jonkisenkin verran ;-)

Ap

Vierailija
11/31 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mikään noista ei kuulosta hyvältä, mereneläviä en syö ja mango on liian hedelmäinen juustokakkuun. 

t. Nirso

Vierailija
12/31 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan tänään teinin kanssa kahden, teini lukee kokeeseen ja minä lööbaan. Lounaaksi tehtiin yhdessä ihanaa pastaa (pancettaa, sipulia, sieniä, tomaatteja, valkosipulia, kunnon parmesania randomlastuina), illalla on suunnitteilla peli- ilta eli lautapelejä ja sormisyötävää. Mahdollisesti tehdään focacciaa, on hyviä juustoja ja pateeta, hauskoja rehuja (fenkolista sokeriherneenpalkoihin) ja kaikenlaista pientä kivaa. 

Huomenna mies tulee kotiin, illalla syödään paahtopaistia ja jotain hauskaa, on kaikenlaista rehua sun muuta. Palsternakkalastuja ainakin. 

Ruoanlaitto yhdessä on kivaa, näin pitkinä pyhinä tulee usein näperreltyä jotain aikaavievääkin, niinkuin vaikka tortellineja. Teini on velho upeiden alkupalojen kanssa, joten saa luoda niitä koko viikonlopun. 

Meilläkin tykätään ruuanlaitosta kovasti. Palkitseva harrastus! Itse tehty pasta ei ole kauhean suuritöistä, tai no pitäähän sitä vaivata jos ei ole taikinakonetta - mutta lopputulos on tosiaan herkullista ;-)

Ap

Vierailija
13/31 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta mikään noista ei kuulosta hyvältä, mereneläviä en syö ja mango on liian hedelmäinen juustokakkuun. 

t. Nirso

Juu ei kaikkien maku ole samanlainen. Ikävää, jos et syö mitään mereneläviä, jää hirmuinen määrä loistavia ruokia pois ruokavaliosta. Oletko allerginen?

Ap

Vierailija
14/31 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni kyllä suunnitelmat vähän pilalle.Aamulla oli pakkasta 7.6 astetta. Piti tehdä pihahommia ja laittaa orvokit ulos mutta ne on nyt sisällä suojassa.Mies grillasi tekemäni jauhelihapihvit ja vartaat ulkona, minä tein uuniperunat ja salaatin sillä aikaa, jälkkäriksi rahkaa ja mämmiä.Ajattelin mennä aikaisin nukkumaan kun flunssa vaivaa. Mies sanoi vievänsä huomenna syömään jos flunssa hellittäis.

Vierailija
15/31 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on nukkunut melkein koko päivän, aamupäivällä kävi vähän moikkaamassa ja pientä aamupalaa ottamassa. Mä alan kohta tekemään lihamureketta ja valkosipuliperunoita, salaattia kylkeen ja illan lipitän punaviiniä. Jos mies jaksaa olla hereillä, sitten katsotaan uusia Beck- leffoja  Elisa-viihteeltä. 

Mies tehnyt koko viikon 12-15h /pvä töitä, suotakoon tuo nukkuminen siis hänelle:). Olemme lapseton aviopari.

Vierailija
16/31 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen join kalsarit,lapsen kanssa heräsin klo 5. Kahdeksalta menin nukkumaan ja heräsin klo 13. Kävin suihkussa,mekkasin ja imuroin. Tein kaksi peltiä pitsaa,samalla aikasin 2 olutta jotka jäi eilisestä. Nyt pienin lapsi meni yöunille,syön pitsaa ja juon pari siideriä. Klo 20 isot nukkumaan ja miehen kanssa leffan katsomista. Ei eroa normaalista arjesta,olen työtön.

Vierailija
17/31 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli eilen lasagnea. Sitä on ihan hirveesti vielä jäljellä. Lasagnekin alkaa olla mulle ällöruoka

Vierailija
18/31 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Nirso

Juu ei kaikkien maku ole samanlainen. Ikävää, jos et syö mitään mereneläviä, jää hirmuinen määrä loistavia ruokia pois ruokavaliosta. Oletko allerginen?

Ap

Muutenkin syön aika yksipuolisesti, samoja tuttuja ruokia. En ole allerginen. Kotona ei usein ollut mereneläviä eikä niitä pakotettu maistamaan. Inhotti aina kun näin kokonaisia kaloja joilla oli vielä silmätkin päässä. Kalapuikkoja söin joskus, mutta sitten niiden maku rupesi ällöttämään. Tuli mieleen että niissä olisi jäämiä kalan silmistä ja sisäelimistä.

Vierailija
19/31 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen join kalsarit,lapsen kanssa heräsin klo 5. Kahdeksalta menin nukkumaan ja heräsin klo 13. Kävin suihkussa,mekkasin ja imuroin. Tein kaksi peltiä pitsaa,samalla aikasin 2 olutta jotka jäi eilisestä. Nyt pienin lapsi meni yöunille,syön pitsaa ja juon pari siideriä. Klo 20 isot nukkumaan ja miehen kanssa leffan katsomista. Ei eroa normaalista arjesta,olen työtön.

Nukuit koko päivän. Loppuaika juopotellessa ja pikkulapsi viideltä yöunille

En ole tiukkapipoinen mutta hiukan hämmästyttää

Vierailija
20/31 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmisruuilla mennään tämä päivä, koska huomenna on lähtö pitkälle lomareissulle. Ei ehdi kokata kun pitää pakata.