Njam... luvassa mahtava ateria, mutta kyllä noiden tekoon menikin sitten monta tuntia.
Miten teillä on päivä sujunut? Muuttuivatko pääsiäissuunnitelmat, kun sää onkin näin kolea?
Meidän piti mennä mökille, mutta ei kauheasti nappaa ajatus puutarhahommista ja grillailusta kahden asteen lämmössä...
Sen sijaan jäätiin kaupunkiin. Mies kävi salilla, minä tein herkkuillallisen ja kohta mennään saunaan. Teini sisustaa huonettaan tuolla, toinen teini pelaa.
Tein alkupalaksi kylmän avokado-katkarapukeiton, pääruuaksi haukikvenellejä nantua-liemen ja paistetun fenkolin kera, jälkkäriksi tein mango-juustokakun. Illalla lienee aika täyteläinen olo noiden jälkeen ;-)
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta mikään noista ei kuulosta hyvältä, mereneläviä en syö ja mango on liian hedelmäinen juustokakkuun.
t. Nirso
Juu ei kaikkien maku ole samanlainen. Ikävää, jos et syö mitään mereneläviä, jää hirmuinen määrä loistavia ruokia pois ruokavaliosta. Oletko allerginen?
Ap
Muutenkin syön aika yksipuolisesti, samoja tuttuja ruokia. En ole allerginen. Kotona ei usein ollut mereneläviä eikä niitä pakotettu maistamaan. Inhotti aina kun näin kokonaisia kaloja joilla oli vielä silmätkin päässä. Kalapuikkoja söin joskus, mutta sitten niiden maku rupesi ällöttämään. Tuli mieleen että niissä olisi jäämiä kalan silmistä ja sisäelimistä.
Hui, kuulostaa ikävältä, nuo sinun mielleyhtymäsi. Ei ne lihaan liittyvät jututkaan kauhean kauniita ole, joten en suosittele käymään teurastamossa tai lihakaupassa, jossa paloitellaan kokonaisia ruhoja :-)
Noo, ei siinä mitään, jos sinua itseäsi ei haittaa syödä, samoja ruokia. Ei kaikkien tarvitse harrastaa ruuanlaittoa, tietenkään.
Minusta kokeileminen on mahtavaa, löydän koko ajan uusia makuja ja reseptejä.
Ap
Flunssa vie voimat ja ruokahalun. Käytiin kuitenkin aamulla kävelyllä. Tehtiin Igorin kanaa lounaaksi. Ei ole oikein ruokahalua mutta jotain tarttis taas syödä.
Ehkä teen lämpimiä voileipiä.
Jos olisin terve, ottaisin punaviiniä. Ehkä huomenna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen join kalsarit,lapsen kanssa heräsin klo 5. Kahdeksalta menin nukkumaan ja heräsin klo 13. Kävin suihkussa,mekkasin ja imuroin. Tein kaksi peltiä pitsaa,samalla aikasin 2 olutta jotka jäi eilisestä. Nyt pienin lapsi meni yöunille,syön pitsaa ja juon pari siideriä. Klo 20 isot nukkumaan ja miehen kanssa leffan katsomista. Ei eroa normaalista arjesta,olen työtön.
Nukuit koko päivän. Loppuaika juopotellessa ja pikkulapsi viideltä yöunille
En ole tiukkapipoinen mutta hiukan hämmästyttää
Nukuin aamupäivän. 17.40 on melkein kuusi. Meillä lapsi nukkuu klo 18-05. Hirveää kun äiti ihminen nukkuu,miehelle se olisi ok.
Vierailija kirjoitti:
Valmisruuilla mennään tämä päivä, koska huomenna on lähtö pitkälle lomareissulle. Ei ehdi kokata kun pitää pakata.
Arvasin, että tulee kateellisilta mammoilta alapeukkuja :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmisruuilla mennään tämä päivä, koska huomenna on lähtö pitkälle lomareissulle. Ei ehdi kokata kun pitää pakata.
Eiköhän ne alapeukut tule pikemminkin sille, että elää valmisruuilla. Ruokaa voi laittaa puolessa tunnissa oikein hyvin. Ja pakkaamiseenkaan ei kyllä millään ilveellä mene koko päivää, minä pakkaan koko perheen kamppeet pidemmillekin reissuille tunnissa. Mutta muuten aika evvk, mitä teet, hyvää matkaa vaan.
(Me matkustelemme ulkomailla 2-3 krt vuodessa, en kadehdi kenenkään matkoja)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen join kalsarit,lapsen kanssa heräsin klo 5. Kahdeksalta menin nukkumaan ja heräsin klo 13. Kävin suihkussa,mekkasin ja imuroin. Tein kaksi peltiä pitsaa,samalla aikasin 2 olutta jotka jäi eilisestä. Nyt pienin lapsi meni yöunille,syön pitsaa ja juon pari siideriä. Klo 20 isot nukkumaan ja miehen kanssa leffan katsomista. Ei eroa normaalista arjesta,olen työtön.
En ole tiukkapipoinen mutta hiukan hämmästyttääNukuin aamupäivän. 17.40 on melkein kuusi. Meillä lapsi nukkuu klo 18-05. Hirveää kun äiti ihminen nukkuu,miehelle se olisi ok.
Nukuit yhteen. Koko päivän siis. Ja pikkulapsi viideltä nukkumaan
Huh
Vierailija kirjoitti:
minä pakkaan koko perheen kamppeet pidemmillekin reissuille tunnissa.
Minulla menee vain kaksi minuuttia.
Kanan otan kiinni, nypin höyhenet ja valmistan maukkaaksi ruuaksi viidessä minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tiukkapipoinen mutta hiukan hämmästyttääNukuin aamupäivän. 17.40 on melkein kuusi. Meillä lapsi nukkuu klo 18-05. Hirveää kun äiti ihminen nukkuu,miehelle se olisi ok.
Jokainen tavallaan. Mutta itse kyllä yrittäisin venyttää lapsen nukkumaan menoa ainakin tunnilla, jos ei jopa parilla? Ehkä lapsi nukkuisi sitten pidempään että ei tarvitsisi viideltä herätä?!
Kai sitä alkoholia voi vähän ottaa jos mies on selvä? Muuten kyllä ei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne alapeukut tule pikemminkin sille, että elää valmisruuilla. Ruokaa voi laittaa puolessa tunnissa oikein hyvin. Ja pakkaamiseenkaan ei kyllä millään ilveellä mene koko päivää, minä pakkaan koko perheen kamppeet pidemmillekin reissuille tunnissa. Mutta muuten aika evvk, mitä teet, hyvää matkaa vaan.
(Me matkustelemme ulkomailla 2-3 krt vuodessa, en kadehdi kenenkään matkoja)
Tai sitten ottaa pakkasesta aiemmin itsetehtyä ruokaa ja lämmittää sen lähtöpäivänä. Pakkaamiseen vaatteiden silityksineen menee korkeintaan pari tuntia isoltakin perheeltä. Joskus ollaan tehty naapurien kanssa niinkin että reissuun lähtevä perhe on tullut toisen luo syömään ettei turhaan jää kaappeihin mitään.
t mamma joka on matkustanut tänävuonna jo 27pv/ 4 matkaa ja sama tahti jatkuu:)
Sain valdorfinsalaattia savustin lohen ja keitin parsaa.Jälkiruuaksi mämmiä vaniljakastikkeen ja manteliliköörin kanssa. Ja joulusta jäänyt samppanjapullokin löytyi.
Kotona löhöilyä. Ruoka haettiin intialaisesta. Nyt on mustikkapiirakka uunissa ja mä lähden kattoo emmerdalea.